طراحی دکوراسیون آشپزخانه لاکچری و مدرن 2022 دکوراسیون ترنج

سادگی که در طراحی های کلاسیک وجود نداره یا بهتره بگیم کمتر وجود داره. وجود قاب برای درب ها و سرستون ها و پاخور های پرکار و پر از منبت، گواه برای این ادعای ماست. نکته بسیار مهم در مورد دیزاین و طراحی مدرن این است که مرز کاملاً مشخصی بین طراحی مدرن و کلاسیک وجود نداره. ممکنه یک کار تلفیقی از سبک های کلاسیک و مدرن باشه و نتونیم بگیم که در نهایت کار ما مدرن است یا کلاسیک. در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که استفاده از رنگ سفید برای دکوراسیون برای چه آشپرخانه هایی مناسب است. یک ایده ارزان قیمت و در عین حال تاثیر گذار استفاده از شلف های باز و استند های معلق در دکوراسیون آشپزخانه است.

  • اگر می‌خواهید آشپزخانه سبک ایرانی شما کمی حال و هوای مدرن داشته باشد، به رعایت اصل سادگی توجه کنید.
  • مبلمان های متعدد و اثاثیه های زیاد در بسیاری از خانه های ایرانی مشاهده می شوند.
  • طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال باید به دور از جزئیات و تزیینات اضافی باشد.

امروزه با ساخت و سازهای جدید و متصل بودن آشپزخانه به سایر اتاق ها دکوراسیون آشپزخانه نقش مهمی را در زیباسازی خانه ایفا می‌کند. به همین جهت چیدمان دکوراسیون آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. وسایلی مثل یخچال، اجاق گاز، قابلمه ها، ظروف مختلف و … باید در جای مناسب قرار گیرند.

با اینکه رنگ کف آشپزخانه و کابینت ها کمی تیره هستند و باعث کوچکتر دیده شدن فضا میشه، اما طرح و نقش های زیبایی برروی اون ها قرار داره. این ترکیب رنگی به دلیل اینکه شامل رنگ های روشن است، برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسبه. همچنین در طول روز به دلیل روشن بودن کابینت ها و دکوراسیون آشپزخانه، نور تمام آشپزخانه رو روشن میکنه و نیاز به چراغ اضافه هم نیست. یکی از مهمترین و پرطرفدار ترین سبک های طراحی آشپزخانه، طراحی مدرن است. اصول طراحی کابینت های آشپزخانه مدرن تفاوت های زیادی نسبت به آشپزخانه های کلاسیک داره که باعث میشه این دو سبک از طراحی ناخودآگاه در جایگاه مقایسه با یکدیگر قرار بگیرن. همان‌طور که قلب حیاتی‌ترین عوض بدن است، آشپزخانه هم نقش بسیار مهمی را در منزل ایفا می‌کند.

تزیین کردن آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه شیک برای ایرانیها بخاطر صرف زمان زیاد در آشپزخانه چه هنگام آشپزی و چه هنگام صرف غذا اهمیت دو چندانی دارد. استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه هم به لحاظ طراحی و تعبیه کابینت‌های زیاد با عمق و ابعاد بزرگ و هم طراحی دو منظوره فضاهایی مثل اپن آشپزخانه هم برای استفاده از میز غذاخوری و هم میزکار و هم گذاشتن وسایل دکوری و … نکاتی است که علاوه بر انتخاب رنگ‌های روشن باید آنها را در زمان طراحی مدنظر قرار داد. البته نورپردازی و نحوه دسترسی آسان به اکسسوری‌ها را هم باید مورد توجه قرار داد تا یک دکوراسیون آشپزخانه شیک و بی نقص داشته باشیم.

دکوراسیون یک آشپزخانه شیک ایرانی باید به چه صورت باشد؟

استفاده از گیاهان سبز رنگ و شلف و باکس های صورتی و مشکی بخوبی خود را در آشپزخانه های سفید نشان می دهند و یک طراحی جالب و جذاب را شکل می دهند. در این مقاله ما سعی کردیم به جدیدترین سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه و مدل کابینت بپردازیم. در این مدل از آشپزخانه‌ها از طراحی تا کار اجرا نیاز به یک تیم متخصص و ماهر دارد.

به یاد داشته باشید که مهم‌ترین نکته در طراحی سنتی ایرانی هارمونی رنگ‌ها با یکدیگر است. بنابراین اگر تناسب رنگ در بین وسایل دکوری آشپزخانه رعایت شود، سبک ایرانی سنتی پایدار خواهد ماند. آشپزخانه ایرانی علاقه‌مندید میتوانید از این مدل شیشه‌های رنگی برای پنجره و یا فضایی درون کابینت‌ها استفاده کنید. برای طراحی آشپزخانه مدرن ایرانی و نزدیکی به حس و حال سنتی بهتر است از ام دی اف، ممبران و یا چوب استفاده کنید. به همین دلیل امروزه در اکثر طراحی‌های آشپزخانه‌ای با سبک ایرانی از کابینت ایرانی با طرح‌های زیبا استفاده می‌شود.

طراحی مینیمال لوسترهای این آشپزخانه‌ها می‌تواند به شما در انتخاب لوستر مناسب ایده بدهد. اولین روشنایی عمومی است که با چراغ های سقفی تامین می شوند و کل فضای آشپزخانه را روشن می کند. پاسخ دادن به سوالات زیر به شما کمک می کند تا بتوانید به یک طراحی خوب و ایده آل برای آشپزخانه تان دست پیدا کنید. آشپزخانه و یا همان مطبخ در سال های گذشته یکی از مکان های مهم و هسته ای در خانه ها به حساب می آمد. در خانه های ما ایرانی ها مکان کار خانم خانه اغلب اوقات آشپزخانه بود.