طراحی دکوراسیون آشپزخانه لاکچری و مدرن 2022 دکوراسیون ترنج

در مرحله دوم بایستی سراغ تهیه کابینت‌ها برویم و کابینت‌های مناسب با آن استایل را خریداری نماییم. نوبت آن است تا ظروف لازم برای آشپزخانه جهت آشپزی و صرف غذا تهیه شود. به هیچ عنوان نباید از رنگ‌های تیره استفاده کرد چراکه موجب کوچک‌تر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه می‌شوند. رنگ‌ های روشن چون سفید، طوسی، نقره ای، طلایی و… مناسب‌ترین رنگ ها برای فضای آشپزخانه هستند. آشپزخانه هایی که نور طبیعی در آن ها جریان دارد نسبت به دیگر آشپزخانه ها امتیاز ویژه تری دارند. ترکیب قهوه ای روشن با سفید که میتونیم بگیم همیشه جزء ترکیب های دوست داشتنی آشپزخانه هاست.

  • بنابراین ابتدا از هماهنگی آشپزخانه سنتی با سبک طراحی سایر بخش‌های منزل مطمئن شوید.
  • به طور مثال در دکوراسیون آشپزخانه خیلی از کشورها از تولیدکنندگان ایرانی خرید می کنند مخصوصا در کشور های همسایه و حوزه خلیج فارس.
  • کابینت های ایرانی تمامی مدل های کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک را شامل می شود.
  • در مرحله ابتدایی در تعیین دکوراسیون آشپزخانه باید طرح و استایل کلی آشپزخانه مشخص شود تا طبق آن ادامه طراحی دکوراسیون صورت گیرد.
  • یکی از موارد اصلی در این شیوه از طراحی آشپزخانه استفاده از کابینت های با رنگ و متریال چوب می باشد.

همچنین شما می توانید با کمک طراح دکوراسیون از رنگ های دیگر برای ترکیب با رنگ سفید نیز استفاده کنید، توجه داشته باشید که استفاده از کابینت های تیره برای این فضا باعث می شود آشپزخانه شما بسیار کوچک به نظر برسد. همان طور که گفتیم استفاده از رنگ سفید برای آشپزخانه هایی که فضای کوچک تری دارند، مناسب است به خصوص اگر شما برای جا کردن کابینت ها نیازمند یک فضای بزرگ هستید رنگ سفید بهترین گزینه است. اگر از رنگ های تیره استفاده کنید علاوه بر تیره شدن فضا موجب می شود تا فضا بسته تر نشان داده شود اما استفاده از رنگ سفید این مشکل را تا حدودی حل می کند. این روزها در طراحی دکوراسیون آشپزخانه سبک‌های جدید و مختلفی قابل مشاهده است. به‌طور مثال سبک مدرن، سبک مینیمال، سبک روستیک یا روستایی، سبک صنعتی، آشپزخانه‌هایی با سبک سنتی ایرانی، سبک تلفیقی و …

امروزه دکوراسیون آشپزخانه مدرن در ایران مانند گذشته در طراحی معماری ساختمان مورد توجه ویژه قرار گرفته است. فضای آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های یک خانه است و از اهمیت بالایی برخوردار است. می توان گفت فضای آشپزخانه یکی از قسمت هایی است که خانم ها بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند و همین امر باعث می شود که طراحان توجه ویژه ای به این فضا داشته باشند.

۱۸ نوع گیاه آپارتمانی زیبا، بی دردسر و کم توقع

این مسأله یعنی تلفیق کلاسیک و مدرن در طراحی، اصلاً ایراد نداره و اگر خوب اجرا بشه، میتونه به زیبایی فضا بسیار کمک کنه. در آشپزخانه های کوچک که محدودیت زیادی در فضا داریم، اهمیت بهینه سازی فضا بیشتر میشه. در این آشپزخانه، از رنگ قهوه ای تیره برای کف، دیوار وکابینت ها استفاده شده و باعث شده که آشپزخانه نمایی جالب و زیبا داشته باشه. البته به دلیل تیره بودن کابینت ها و کف، در این آشپزخانه ها اهمیت نورپردازی مناسب و قوی، دوچندان است. در طراحی آشپزخانه های مدرن، معمولاً برروی جزیره ها، سینک ظرفشویی کوچکی قرار میدن که بسیار کاربردی است.

اگر فضای کمی داشته باشید با با نصب اکسسوری ها می توانید از محیط استفاده بهینه کنید و برای هر وسیله ای جایگاه خاصی داشته باشید. اکسسوری ها علاوه بر این که نظم بیشتری ایجاد می کنند به زیبایی دکوراسیون آشپزخانه هم می افزایند. ایده های بسیاری برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک وجود دارد که کمک می‌کند با استفاده از چیدمان، وسایل و رنگ‌های مناسب، دکوراسیون آشپزخانه کوچک را به محیطی دلباز تبدیل کنید. در دکوراسیون آشپزخانه کوچک فضا باید طوری چیدمان شود که هر وسیله‌ای سر جای خود قرار داشته و تا جایی که ممکن است روی کانتر و کابینت‌ها وسایل اضافی قرار نگیرد.

رعایت این موارد نه تنها در دکوراسیون آشپزخانه های سفید رنگ ، بلکه در تغییر دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب طرح و رنگ کابینت ها نیز می تواند برای شما راهنمایی مفیدی تلقی شود. در هرحال اکسسوری های آشپزخانه با طرح و رنگ های متفاوت می توانند دیزاین آن را به سرعت از یک فضای سردِ بی روح به یک مکان شلوغ پر از رنگی رنگی و خورده ریز بدل کنند و لازم است در انتخاب ، خرید و یا حداقل در نمایش! درنورپردازی آشپزخانه می توانید خلاقیت های متعددی به خرج دهید و نیازی به هزینه های گزاف نخواهید داشت. اگر به این ایده برای طراحی یک دکوراسیون شیک و متفاوت در آشپزخانه سفید رنگ منزل تان علاقه مندید، لازم است مطلب زیر را نیز به دقت مطالعه بفرمایید. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که دکوراسیون آشپزخانه به صورت منفرد و بدون ارتباط با سایر فضاها دیده نمی شود و گاه یک میز غذاخوری خانوادگی یا یک اکسسوری مربوط به پذیرایی می تواند تاثیرات عمده ای در رنگ و دیزاین آشپزخانه باقی بگذارد.

چطور می توان بدون داشتن آشپزخانه ایی بزرگ،محیطی دلچسب و مورد پسند خانمها داشته باشید؟

برخی افراد تصور می‌کنند منظور از انتخاب وسایل دکوری در آشپزخانه‌ای با سبک ایرانی عدم استفاده از هر نوع لوازم مدرن است. منظور ما چیدن یک سماور برنجی، قوری شاه عباسی و یا چراغ سه فیتیله‌ای (مخصوص پخت و پز در قدیم) بر روی کانتر یا اپن آشپزخانه است تا با دیدن آن، فضای خانه مادربزرگ تداعی شود. اما این بدان معنا نیست که از چای ساز و یا قهوه ساز استفاده نکنید. این طرح علاوه بر ایجاد حس و حال سنتی در آشپزخانه قیمت بسیار مناسبی هم دارد. اما برخی از بانوان به طرح سرامیک برای کف آشپزخانه خود علاقه دارند.

دکوراسیون آشپزخانه غربی

شرکت طراحی دکوراسیون داخلی آرکسان همراه شماست تا جدیدترین سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه را انتخاب کنید. یکی از ایده طراحی دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از دو رنگ متضاد برای صفحه روی کابینت و درهای کابینت هاست. در تصویر زیر می بینید که دو رنگ مشکی و سفید چه ترکیب زیبایی را ایجاد کرده اند.

وجود نور کافی یکی از المان‌های مهم و اساسی در طراحی سنتی و ایرانی به شمار می‌آید. به همین دلیل در اغلب طراحی‌های سنتی و کلاسیک از نور مستقیم برای نشان دادن عمق و ویژگی های خاص آن استفاده می‌شود. اغلب این نمونه‌ها به صورت صنایع دستی جای جای کشورمان موجود هستند و به عنوان پرده پشت دری می‌توان از آنها استفاده کرد. راه حل دیگر انتخاب پارچه‌ای با طرح گل‌های ریز و شلوغ است که نمونه‌های زیادی از آن را در طراحی‌های سنتی ایرانی به کرات دیده‌ایم. در گذشته مطبخ یا همان آشپزخانه سنتی دارای چندین قفسه و طبقه برای چیدن لوازم بود. اما با گذشت زمان و شهرت صنایع کشورمان استفاده از طرح‌های کنده کاری شده که به شکل منبت و معرق کاری ساخته می‌شوند، رواج پیدا کرد.

از آنجایی که آشپزخانه مکانی است که کدبانوی خانواده بیشتر وقت خود را در آنجا سپری می کند، بهتر است که دکوراسیون داخلی آشپزخانه انرژی بخش باشد بنابراین می بایست در انتخاب رنگ آشپزخانه و طراحی دکوراسیون آشپزخانه حساسیت لازم را به خرج دهید. انتخاب جنس و رنگ کابینت ها با توجه به بودجه و سلیقه شما صورت خواهد گرفت. مثلا یکی از پرکاربردترین انواع دکوراسیون با کابینت آشپزخانه مدل های‌گلاس است. کابینت های‌گلاس با درخشندگی زیبایی که دارد مناسب آشپزخانه‌های مدرن است و کاربردی در دکوراسیون های کلاسیک ندارد.