طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی دکور و چیدمان منزل-پارسیان دکور

برای این کار نیاز است که وسایل مختلف خانه چون مبلمان، کفپوش‌ها، وسایل دکوراتیو، رنگ دیوارها و بافت آن‌ها را به خوبی انتخاب کرد. شاید آشپزخانه یکی از جاهایی باشه که سبک دکوراسیون داخلی در اون بیشترین نمود رو داره، چون در ظاهر فضا کاملا تفاوت ایجاد می‌کنه. سبک‌های سنتی و کلاسیک پر از جزئیات، حکاکی، خط و خطوط تزئینی هستن، در صورتی که آشپزخانه های مدرن در نهایت سادگی اجرا میشن. متریال‌ مورد استفاده در گذشته بیشتر چوب با رنگ‌های طبیعی بوده و به همین دلیل اکثر آشپزخانه‌ها فضایی تیره داشتن اما امروزه متریال مختلف مثل ام‌دی‌اف باعث شده تنوع رنگی هم افزایش پیدا کنه. دکوراسیون داخلی منزل کوچک، این مقوله‌ی طراحی و دکوراسیون داخلی به‌علت ساخته شدن خانه‌های اندازه کوچک آنقدر موردتوجه قرار گرفته که به یکی از معیار‌های بسیار مهم تبدیل شده و امروزه طرفداران فراوانی هم دارد. مقصود از طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایجاد محیطی راحت و دلپذیر و استفاده بهینه از فضا مخصوصا در خانه‌های کوچک است.

یکی دیگر از اجزای دکوراسیون داخلی منزل که بیشتر برای دیزاین فضا به کار می‌رود، قاب عکس‌ها و تابلوهای هنری هستند که باید متناسب با حس و حال دکوراسیون خانه و روحیه افراد خانه انتخاب شوند. تابلو و قابی که برای زیبایی دکوراسیون خانه انتخاب می‌کنید نیز باید هماهنگ با سبک اصلی دکوراسیون خانه و دیگر اجزا بوده و در جهت تکمیل آن‌ها به کار گرفته شود. برای مثال اگر سبک روستیک را برای دکوراسیون منزل انتخاب کرده‌اید، روستیک بودن را در اتاق خواب، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی نیز به نمایش بگذارید.

زیبایی یک ساختمان ،نتیجه همکاری و هماهنگی یک گروه از مجریان باتجربه در رشته های مختلف ساختمانی است. هر کدام از عوامل اجرایی داری سبک و سلیقه مختص به خودشان هستند. هماهنگ کردن مجریان ساختمانی که به یک نتیجه خارق العاده منجر گردد ،نیازمند یک طرح و برنامه جامع و دقیق است. فضای نشیمن در صورت وجود بهتره در کنار پنجره، شومینه یا قفسه کتابخونه باشه. اگر هم در اتاق خواب مستر از سیستم صوتی و تصویری استفاده می‌کنید، بهتره ارتفاع اون رو بر حسب تراز دید صحیح درنظر بگیرد (نشسته بر روی مبل یا براساس ارتفاع تخت).

  • علاوه بر این موضوع، استفاده از اکسسوری‌های متناسب با سبک کلی منزل در این قسمت‌ها می‌تواند روحی تازه را برای فضا به همراه آورد.
  • برای کسانی که در تهران زندگی می‌کنند گزینه های زیادی برای دکوراسیون داخلی وجود دارد.
  • به طور مثال از قرار دادن وسایل برقی روی کابینت های آشپزخانه به طور جدی خودداری نمایید.
  • برخی سبک‌های نورپردازی‌، یقیناً خارج از دسترس ما است اما با کمی سلیقه و تعبیه کردن چند چراغ می‌توان سبک خانه را مدرن کرد.
  • روش های ساده و موثری وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها محیط خانه را دلپذیر و جذاب کرد.

اگر بخواهیم آن را ساده تر کنیم با گذشت زمان مدرنیته بودن یک نوع چیدمان دیگر مدرن به حساب نمی آید زیرا هرروز بر دانش و علم طراحی داخلی نیز افزوده می شود. به عنوان مثال، سبک دکوراسیون داخلی سنتی فرانسوی هم زمانی مدرن به شمار می‌رفته ولی در حال حاضر جزء دکوراسیون سنتی و کلاسیک به شمار می‌رود. کوئیک سازه در این مقاله روی دکوراسیون داخلی منزل تمرکز دارد و قصد دارد که نکات مهم و جذاب مربوط به این موضوع را معرفی کند. ابتدا شاید به نظر برسد دکوراسیون داخل منزل، کاری ساده و سلیقه ای باشد. اما این باور تقریبا درست نیست و این موضوع دارای نکاتی است که بدون شک با رعایت کردن و دانستن آنها می توان علاوه بر زیباسازی منزل، فضای بهینه و کاربردی‌تری را برای خود و سایرین ایجاد کرد. برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب یکی از راه‌هایی که ارزان است اضافه کردن قفسه به گوشه‌ای از دیوار است.

طراحی فضای اسپا

البته در هنر دکوراسیون داخلی که در سال های اخیر رواج یافته، ‌نقش قدرت مالی و فرهنگ پیشرفته مردم کشورهای مختلف در شناخت تاثیرات دکوراسیون داخلی و استفاده از آن را نیز، نمی توان نادیده انگاشت. شاید لازم باشد بدانید که از آنجا که تصاویر خانه های ایرانی که در پیج های گوناگون( مشابه این پیج) به مجله خبری دکوراسیون اشتراک گذاشته شده اند، عملا اطلاع از اینکه چه کسی برای نخسنین بار اقدام به معرفی آن ها کرده، غیر ممکن است. متاسفانه ما نمی دانیم که آیا به طور حتم و قطع اطلاعاتی که در خصوص شهر و ابعاد منزل و سایر جزییات نظیر تعداد اتاق ها بیان شده اند ، صحیح بوده و یا ساخته و پرداخته ادمین های محترم است!

رنگ بندی در طراحی دکوراسیون داخلی و تاثیرات و خواص رنگ‌ها:

آشنا بودن با دکور و چیدمان منزل و طراحی‌های به روز و زیبا برای دکوراسیون داخلی منازل ایرانی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با استفاده از ایده‌های خلاقانه و زیبا، یک دکوراسیون بی نظیر و زیبا داشته باشید. ممکن است تعجب کنید اما اگر یک خانه دارای نورپردازی و منبع مناسب نور نباشد، دیگر اجزای دکوراسیون داخلی دیده نمی شوند. مدل های مختلفی از لوسترها و آویزهای سقفی و دیواری وجود دارد که با نصب لامپ های سفید و رنگی بر روی آن ها می توان فضای خانه را تبدیل به یک فضای رمانتیک نمود. البته لازم نیست هزینه زیادی بابت اجرای چنین سبک هایی پرداخت نمایید بلکه نیاز است تا چند وسیله آنتیک و چند شی عتیقه را در بین لوازم خانه خود جای دهید. این کار موجب می شود تا در خلال دکوراسیون مدرن خود، تعدادی از اشیا قدیمی به نمایش بگذارید. زیبایی و جذابیت دیزاین یک خانه هیچ ربطی به اندازه و متراژ آن ندارد.

با توجه به تاثیرگذاری دکوراسیون داخلی بر روحیات و همچنین رفتارهای انسانی، بهتر است طراحی دکوراسیون داخلی منزل و بازسازی ساختمان خود را به افراد متخصص و مجرب در زمینه طراحی داخلی بسپارید. دیوارهای کاذب امروزه به عناصری جذاب و کاربردی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بدل شده‌اند. این دیوارها می‌توانند فضاهای خانه شما را به زیبایی تفکیک کنند و با زیبایی خاص خود، به‌تنهایی به یک آلمان تزئینی در خانه شما بدل شوند. با یک طراحی هوشمندانه در تزئینات سقف و بدون استفاده از دیوار اضافی، به‌راحتی می‌توانید فضای آشپزخانه، ناهارخوری و پذیرایی را از هم تفکیک کنید. شما برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود،پس از انتخاب سبک موردنظرتان، نیاز به انتخاب یک پالت رنگی برای دیزاین فضاها دارید. پالت رنگی در واقع مجموعه‌ای از رنگ‌هاست که از دید بصری دارای هارمونی جذابی هستند.در انتخاب رنگ علاوه بر سلیقه شخصی، باید به نکاتی مانند ابعاد فضاها و کاربری هر فضا توجه کنید.

در سبک ساحلی بیشتر از اشیائی که مربوط به ساحل و دریا می باشد برای تزئینات داخلی استفاده می شود. در این سبک، دکوراسیون داخلی پذیرایی، دکوراسیون داخلی آشپزخانه و همه قسمت های خانه بسیار ساده و خالی از زرق و برق است. بهتره ابزاری که مدام ازشون استفاده میشه، مثل مایکروویو در ارتفاع مناسب نصب بشن، البته به حضور بچه‌ها در آشپزخانه هم توجه داشته باشین. ظروف ترجیحا اگر نزدیک ماشین ظرفشویی یا سینک قرار بگیرن، بهتره.

امروزه یک تخصص محسوب می‌شود و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند، خودشان به چیدمان وسایل خانه نپردازند. البته دکوراسیون داخلی منزل تنها محدود به پذیرایی یا نشیمن نشده و حتی سرویس بهداشتی و حمام نیز می توانند به خوبی چیدمان شوند. درادامه به بررسی فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل می پردازیم. دکوراسیون خانه های مدرن تهراندر دکوراسیون خانه حتماً باید یک نقطه کانونی برای خود در نظر بگیرید و مبلمان را حول آن بچینید.

سراغ رنگی تیره‌تر از صورتی هزاره نروید اگرچه به یک‌میزان نباشند. وقتی پای وسایل برجسته در میان باشد برای بافت‌های روی کوسن‌ها و رو رختخوابی هایتان هیجان‌زده‌تر می‌شوید. چه کنار ساحل زندگی کنید یا آروزی آن را داشته باشید سبک ساحلی کاملاً قابل‌دستیابی است . در این صورت اگر به دنبال ظاهری معاصر هستید اولین کاری که باید بکنید تصمیم‌گیری درباره جدول رنگتان است.