طراحی کلاسیک پذیرایی، نکات طراحی کلاسیک پذیرایی، انواع طراحی کلاسیک پذیرایی-پارسیان دکور

این انتخاب به نظم بیشتر در اتاق تاکید کرده که بسیار مورد تایید سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک می باشد. سبک مجله خبری دکوراسیونسبک کلاسیک، سبکی است شناخته شده که در تمام دنیا به کار می‌رود و پیروان خاص خود را دارد. وقتی این ویژگی‌ها در کنار هم برای دکوراسیون منزل به کار روند، شما می‌توانید فضایی سرشار از اصالت و ابهت را تجربه نمایید. سبک کلاسیک برای کسانی که وقار در دکوراسیون را به دیگر چیزها ترجیح می‌دهند، مناسب می‌باشد. در سبک کلاسیک همه چیز بر پایه تناسب، تقارن و هارمونی، انتخاب و چیدمان می‌شوند.

  • میزهای غذاخوری بزرگ و چوبی، صندلی هایی با روکش مخمل یا ساتن از دیگر المان های مناسب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه به این سبک می باشند.
  • رنگ انتخابی زمانی می تواند گزینه مناسبی برای دیزاین کلاسیک باشد که با معماری کلاسیک همخوانی داشته باشد.
  • استفاده از این سبک، علاوه بر القا حس راحتی، اطمینان خاطر و حس آرامش، به نوعی تداعی گر و منعکس کننده دوران گذشته می باشد.

حال که معنا و مفهوم کلاسیک به طور کامل مشخص شد، فارغ از تفاوت های واژگانی به ویژگی هایی مبلی می پردازیم که در فرهنگ ما و بازار مبلمان به مبل کلاسیک معروف است. نوع متریال و نحوه قرار گیری وسایل بسیار مهم و تاثیر گزار میباشد. نورپردازی این سبک معمولا با استفاده از لوسترهای گران قیمت و مجلل با کریستال‌های زیاد است. معمولا از نورهای نقطه‌ای برای روشن نشان دادن تابلوها نیز استفاده می‌کنند. یکی از اصول دکوراسیون با این سبک نورپردازی مناسب است. استفاده از آباژور نیز برای تامین نور برخی از قسمت‌ها گزینه مناسبی است.

خانه را با دکوریجات آنتیک و عتیقه دیزاین کنید!

پوشش سقف و کف نیز در طراحی و دیزاین کلاسیک، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بر این اساس، سقف باید از سطح صاف و نرم برخوردار بوده و با رنگ هایی مانند عاجی رنگ، شیری و کرمی رنگ، تزئین گردد. گفتنی است که از متریال رایج و متداول مورد استفاده برای تزئین و پوشش سقف، گچ می باشد.

دکوراسیون کلاسیک یا مدرن کدامیک بهتر است؟

علاوه بر این از یک فرش و آباژور چوبی نیز استفاده کنید. و با استفاده از کاغذ دیواری با طرح های گلدار و رنگ های آرامش بخش نیز دیوار را تزئین کنید. همانطور که گفته شد تعادل و ظرافت در عناصر سبک کلاسیک کاملاً مشهود است وهمه جزییات دقیق قرار گرفته اند.

معایب دکوراسیون داخلی کلاسیک

برای درک بهتر موضوع پیشنهاد می کنیم قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید. امروزه یکی از مؤلفه های مهم و اساسی در طراحی دکوراسیون فضای داخلی، انتخاب سبک مناسب و دارای توازن برای این محیط می باشد. از سوی دیگر، طراحی دکوراسیون کلاسیک، به سبب ریزه کاری ها و توجه به جزئیات، نیازمند استفاده از طراحان باتجربه و متبحر در این زمینه به شمار می رود. چراکه عدم توجه به جزئیات ریز و درشت ممکن است علاوه بر بهم زدن تناسب و توازن محیط، به کم رنگ شدن نظم و انسجام موجود در فضا منجر شود. استفاده از این سبک، علاوه بر القا حس راحتی، اطمینان خاطر و حس آرامش، به نوعی تداعی گر و منعکس کننده دوران گذشته می باشد.

حتی در یک فضای غیر متقارن می توانید با طرح یا تصاویر روی دیوار، یک فرش ساده اما دلنشین تقارن را ایجاد کنید. تجمل گرایی و استفاده از لوازم لوکس و گرانقیمت جزو عناصر جدایی ناپذیر در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک محسوب می شوند. برای ایجاد یک جلوه متین و آرام در رنگ های تند و تیره در سبک کلاسیک، از تزیینات و نقوش شاخص پارچه استفاده می شود. به عبارتی تزیینات و نقوش معروف دیزاین کلاسیک بر روی پارچه های مبلمان و پرده و کفپوش های طراحی به این سبک نیز مشاهده می شود.