طراحی کلاسیک پذیرایی، نکات طراحی کلاسیک پذیرایی، انواع طراحی کلاسیک پذیرایی-پارسیان دکور

روشویی های کابینت دار، آینه هایی با قاب چوبی و رنگ های کرم و قهوه ای در این سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. شیرآلات را نیز از رنگ های طلایی، سفید و طلایی، کرم و طلایی یا سفید نصب می کنند. در منازل مجلل با سبک کلاسیک دور تا دور سقف، اطراف لوسترها، بر روی ستون ها یا سرستون ها و دیوارها گچبری هایی اجرا شده که اغلب با رنگ یا ورق طلایی تزیین می شوند. گچبری به صورت قاب دور تا دور دیوارها یا مانند یک تابلو بر روی دیوارها و سقف انجام می شود.

  • یکی از موارد مهم و ضروری در چیدمان اتاق نشیمن کلاسیک فرش است.
  • طرفداران دکوراسیون داخلی کلاسیک باید بدانند که اجرای آن هزینه بر بوده و استفاده از وسایل بی ارزش را در آن کاملا نادیده بگیرند.
  • البته تنظیم تمامی بخش های دکوراسیون بر اساس قاعده تقارن لازم و ضروری نیست.

اگر قصد دارید بخشی از منزل را تم سبز بدهید، طیف سبز را از یک سمت به سمت دیگر بکشید. مثلا دیوار را سبز کم رنگ، وسایل تزئینی را سبز معمولی و مبل‌ها را سبز پررنگ انتخاب کنید. برعکس طرح‌های مجله خبری دکوراسیون مدرن که ترکیب‌های رنگی آوانگاردی را پیشنهاد می‌دهند، طراحان کلاسیک ترکیبات رنگی ساده‌ای را استفاده می‌کنند. خوبی رنگ‌آمیزی کلاسیک در منزل این است که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک-چیتگر

برای چیدمان یک اتاق نشیمن به سبک کلاسیک باید همان قواعدی که در ابتدای این مطلب گفته شد را به کار ببرید. رعایت تقارن در چیدمان، پرده های بلند و نفیس، رنگ هایی مثل قهوه ای و شیری، توجه به نظم، به کار بردن دکوری های لوکس و چشمگیر و اجرای گچبری روی دیوار و سقف از جمله این قواعد هستند. برای تاکید روی جزییات ظریف و زیبای اتاق نشیمن از نورپردازی استفاده کنید. لوسترها را از میان انواع کریستالی، برنزی یا انواع مشابه انتخاب کنید و از کوسن های بزرگ و طرح دار برای زیباتر کردن مبل ها کمک بگیرید. در این سبک، مبلمان، لوازم و اکسسوارها همه به صورت متقارن و جفت شده به کار می روند و عموما رو به روی هم قرار می گیرند.

اولین و مهم ترین نکته ای که در این سبک باید به آن توجه کنید رنگ است. زیرا سبک های دکوراسیون در برخورد اول با رنگ های به کار رفته در فضا شناخته می شوند. رنگ های اصلی در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک ملایم و آرام هستند و در طیف رنگی کرمی، خاکستری، طلایی، نقره ای، زیتونی، قرمز مایل به قهوه ای و مرواریدی قرار می گیرند. تمام رنگ ها باید نرم و گرم بوده و فضایی آرام اما در عین حال لوکس برای ساکنین فراهم آورند. برای طراحی دکوراسیون پذیرایی با سبک کلاسیک و یا سنتی از انواع رنگ‎‌های گرم مانند کرم، قهوه‌ای، طلایی و … استفاده می شود. در پذیرایی‌ها با سبک دکوراسیون کلاسیک اغلب از مبلمان سلطنتی با روکش‌ها و پارچه‌های طرح دار استفاده می شود.

نکات مربوط به مبلمان در دکوراسیون کلاسیک

با استفاده از این دو سبک می‌توانید در کنار میزهای مربعی شکل مدرن، از مبل‌های چوبی کلاسیک که ترکیبی بسیار زیبا ایجاد می‌کنند استفاده کنید. همچنین از فرش‌های ایرانی که دارای نقش و نگار زیبایی هستند در کنار سبک مدرن استفاده کنید. ترکیب این دو سبک جلوه‌ای زیبا و دیدنی به خانه شما می‌دهد. سبک کلاسیک را می‌توان همان سبک سنتی غرب در دکوراسیون دانست که این روزها کمی با خصوصیات معماری معاصر هم سو شده است.

سبک کلاسیک در هنر، توسط هنرمندان پس از رنسانس، بر پایه سبک های یونانی و لاتین بنا نهاده شد. در طراحی دکوراسیون داخلی و معماری، فرم ها بر پایه هنر کلاسیک یونانی و رم شکل گرفت. در طراحی داخلی سبک کلاسیک، تعادل، تناسب و هماهنگی کامل بین اجزای طراحی به صورت کاملا کلیشه ای براساس معماری یونان و رم باستان رعایت می‌شود.

در طراحی این نوع مبلمان به جزئیات، بسیار توجه می شود. شکوه، زیبایی و عظمت این نوع مبل برای تکمیل معماری کلاسیک از اهمیت بسیاری برخوردار است. در بیشتر مواقع از مبلمان سلطنتی برای دیزاین کلاسیک استفاده می کنند. توجه داشته باشید که رنگ های متضاد در دکوراسیون کلاسیک چندان مورد توجه نیستند.

الگوهای مختلف روی پارچه و وسایل داخلی زیبا به نظر می رسند ، اما به شرطی که در رنگ های خنثی و گرم ساخته شوند. دیوارهای زرد ، بنفش ، نارنجی و صورتی روشن باید قاطعانه کنار گذاشته شوند. امروزه بیشتر مردم برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود به سبک های مدرن روی آورده اند ولی هنوز هم عده ای از افراد هستند که طرفدار دکوراسیون‌های کلاسیک و سنتی باشند. شرکت دکوراسیون داخلی نماسبز یکی از برترین طراحان و مجریان دکوراسیون کلاسیک لوکس در ایران بوده و رزومه اجرایی این شرکت در زمینه دکوراسیون کلاسیک، تاییدی بر این مسئله می باشد. در ادامه این مطلب مختصری در مورد طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک بیان شده است که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند. جهت بازدید، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی کلاسیک لطفا با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.