عوامل موثر در دیزاین دکوراسیون اتاق خواب ساختمانچی

هر مبلمان دارای وزن بصری است، به عنوان مثال ، یک قاب تختخواب حداقل بدون سر ، از نظر بصری بسیار سبک تر از یک تختخواب تیز و سرتاسری گسترده است. هنگام انتخاب مبلمان برای اتاق خواب خود ، به وزن بصری هر قطعه فکر کنید. نورپردازی – انتخاب و هماهنگ‌سازی رنگ‌ها – انتخاب و هماهنگ‌سازی اکسسوری‌ها با لوازم اصلی – سبک چیدمان لوازم اصلی و فرعی – نوع چیدمان باتوجه به متراژ اتاق خواب و … این مدل دیزاین به این دلیل محبوب شده که نیاز به اکسسوری‌های زیادی برای پر کردن و شلوغ نشان دادن فضا ندارند. از قضا این سبک طراحی اصرار به خلوت و ساده بودن اجزای محیط دارد. این‌که بتوانید از تناژهای مختلف رنگ آبی در دیزاین اتاق خواب نوزاد پسر استفاده کنید، یک کار حرفه‌ای و منحصربه‌فرد است.

  • چوب به دلیل اینکه یکی از عناصر طبیعت است انرژی مثبت را به همراه می آورد.
  • اتاقی که در آن به استراحت می پردازیم و هر روز صبح خود را در آن شروع می کنیم.
  • برای چیدمان اتاق خواب دخترانه می توان یک سرویس خواب یک نفره مدرن با طراحی ساده و زیبا را انتخاب نمود.
  • قانون چهارم؛ چیدمان وسایل مربوط به تخت خواب شامل پتو، بالش و ملحفه‌ها است که می‌توانند شکل متفاوتی به اتاق‌خواب بدهند.

با دیدن تصاویر این مقاله خلاقیت خود را به چالش بکشید و آن را با ایده‌هایی که خودتان دارید ترکیب کنید. سوم؛ یک جای دنج کوچک آفتابگیر برای خودتان در اتاق دست و پا کنید. 2- بخش مطالب خوگر، وبلاگی اجتماعی است که به نویسندگان، طراحان و معماران عضو این امکان را می دهد تا در کنار تحریریه خوگر، مطالب مناسب و مرتبط با صنعت یا فعالیت خود را منتشر کنند. این مطالب بر اساس دسته بندی تخصصی و کاربردی به منظور افزایش دانش عمومی برای کاربران نهایی سایت نمایش داده می شود.

فوت و فن طراحی کابینت مدرن ایرانی در دکوراسیون آشپزخانه

برای تزیین اتاق خواب می توانید از دکوری های مختلف استفاده کنید، ولی برای انتخاب دکوری ها و وسایل تزیینی، سبک و تم اتاق را در نظر بگیرید و سعی کنید از دکوری های کمتری در آن استفاده کنید. هر چه فضا خلوت تر باشد، بزرگ تر جلوه می کند و اگر تصمیم گرفتید که در اتاق خواب خود قاب عکس قرار دهید، بهتر است در انتخاب طرح و قاب دور عکس دقت زیادی داشته باشید که با سرویس خواب شما مطابقت داشته باشد. استفاده از رنگ های تند که برهم زننده آرامش هستند و یا ترکیب رنگ های نامناسب، نمی تواند گزینه خوبی برای رنگ اتاق خواب شما باشد.

هرچه درهنگام نگاه کردن به فضای اتاق، چیزی نباشد که جلوی دیدمان را بگیرد، اتاق بزرگتر به نظرمیرسد. قرار دادن تلوزیون و تخت خواب در کنج ها و داخل دیوار نیز بسیار روش خوبیست. که هرچه رنگ تیره تر انتخاب کنید کار شیکتر و هرچه رنگ انتخابی روشنتر باشد کار دلبازتر خواهد شد. انتخاب آن به هدف شما از طراحی داخلی و بازسازی منزل محیطتان بر میگردد. کف اتاق را میتوانید از سبک و رنگ و طرح مورد علاقه تان استفاده کنید. انتخاب رنگ های قوی برای پالت رنگ اتاق خواب وسوسه کننده است اما این رنگ ها گزینه های خیلی مناسبی برای این بخش از منزل نیستند.

طراحی اتاق خواب

تخت خواب های بلند در اتاق خوابی بزرگ و وسیع، فضا را پر کرده و مکانی زیبا تر ایجاد می کنند، اما در اتاق خواب های کوچک به خصوص اتاق های باریک بهتر است که تخت خواب های کوتاه را انتخاب کنید. تخت خواب های کوتاه باعث می شوند تا ارتفاع سقف بلند تر احساس شود و همین موضوع باعث بزرگ تر و دلباز تر دیده شدن اتاق خواهد شد. این موضوع مهم ترین نکته ای است که از طرف طراحان داخلی مورد توجه قرار گرفته و در واقع قانون اول به شمار می رود.

خیلی از افراد مایل هستند اتاق خواب آنها نور از پنجره دریافت کند بنابراین یک پرده توری را انتخاب می کنند . بعضی ها سبک سلطنتی را می پسندد و برای همین پرده از نوع یال دار و سلطنتی را انتخاب می کنند . در این مقاله سعی داریم تا شما را با جدیدترین و شیک ترین مدل های دکوراسیون اتاق خواب آشنا کنیم که این چیدمان ها به قدری شیک و مدرن هستند که باعث می شوند سرویس اتاق خواب شما بسیار فوق العاده و جذاب.. بررسی و توجه به نکاتی که طراحان حرفه ای هنگام دکوراسیون کردن یک مکان مستطیلی و باریک در نظر می گیرند، می تواند به شما کمک کند تا به نتیجه ای مطلوب دست پیدا کنید. با استفاده از کمدها و باکس‌های چوبی متعدد در فضای اتاق خواب می‌توانید هم از بی‌نظمی و آشفتگی‌ها جلوگیری کنید و هم سبک دکوراسون چوبی را به بهترین وجه پیاده‌سازی نمایید. رنگ گلبهی هم در کنار رنگ‌های سفید، کرم، نباتی و یا طلایی می‌تواند انتخاب مناسبی برای دکوراسیون اتاق خواب نوزاد دختر شما باشد.

فرش های جدید

معمولا تختخواب با روتختی برجسته ای به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته می شود اما در اتاقی کوچک پنجره ها هم می توانند این کارکرد را داشته باشند. سبک دیزاین مدرن بر راحتی و ایجاد فضای خالی قابل توجه تأکید دارد پس نیاز است حداقل یک متر بین تختخواب و دیوارهای دو طرفش و یا عناصر بزرگ دکوراسیون فاصله بگذارید. استفاده از گل و گلدان ها در فضای خواب قاعده مشخصی ندارد و به خلاف دکوراسیون پذیرایی، می توانید بنا به علاقه مندی و سلیقه خود از گیاهانی که به آن ها علاقه مندید در دکوراسیون اتاق خواب شخصی تان استفاده کنید. تماشای عکس مدل اتاق خواب های خارجی و خانه هایی با مساحت اندک، می تواند ذهن شما را برای طراحی یک اتاق خواب کوچک از کلیشه ها رها کرده و ایده های جدیدی پیش رویتان بگذارد. راهکار نهایی و منطقی، استفاده از مشاوره و راهنمایی یک طراح دکوراسیون حرفه ای ست. البته برای یک اتاق با نور و ابعاد مناسب می توانید از کاغذهای کاملا روشنی که طراحی های برجسته و بدون رنگ دارند برای همه دیوارها استفاده کنید.

اتاق خواب کوچک را که رنگ آمیزی تیره ای دارد می توانید با طرح های روشنی نظیر گل ها به تعادل برسانید. رنگ آبی تیره دیوارها در کنار مبلمان، تختخواب و تعدادی قاب عکس فضایی مناسب را پدید می آورد، در سمت مقابل تخت هم فضای مناسب برای نصب هرگونه مبلمان کاربردی یا کمد لباس با رنگ سفید وجود دارد. یکی از پرطرفدارترین انواع آن قفسه هایی هستند که به شکل نردبان طراحی شده اند و فضایی مناسب برای کتاب ها، عناصر دکوری، گلدان ها، باکس ها و دیگر موارد مشابه هستند.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه کاملاً نمایانگر روحیه، احساسات و سلیقه فرد است که حالات درونی آن را بروز می دهد. علاوه بر احساسات دختران، سن افراد در دیزاین اتاق خواب دخترانه تأثیرگذار است. تمامی موارد ذکر شده باعث تفاوت و تنوع مابین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال و تزیین اتاق خواب دخترانه نوجوان می شود که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. اگر دنبال فضایی کلاسیک و دنج برای دفتر کار خانگی در دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری خود می کردید، کنار پنجره بهترین گزینه است چرا که نزدیک به در یا راهروی محل رفت و آمد نیست.