عوامل موثر در دیزاین دکوراسیون اتاق خواب ساختمانچی

لایه های مختلف روشنایی محیط شامل نور محیطی، نور تأکیدی و نور کاری یا وظیفه ای است. نور محیطی از طریق لوسترها و چراغ های سقفی و نور تأکیدی از طریق لامپ های رشته ای یا نقطه ای تأمین می شود. اما نور وظیفه ای همان بخشی است که اغلب مورد کم توجهی قرار می گیرد. سعی کنید با چراغ های رومیزی برای روی میز کنارتختی، آباژورهای ایستاده و یا چراغ های سقفی آویزان این لایه از روشنایی اتاق خواب تان را ارتقا بخشید. سپس اتاق خود را کاملاً تمیز می‌کنیم و وسایل غیرضروری و اضافی را از اتاق خارج می‌کنیم. اگر از سبک بومی برای طراحی اتاق خواب خود استفاده کرده اید، به کارگیری وسایل سنتی را فراموش نکنید.

  • برای عمق بخشیدن بیشتر به دکوراسیون در ادامه می توانید یک شال طرحدار برای روی دسته صندلی استفاده کنید.
  • از راه حل های زیر استفاده کنید و زیبایی، طراوت و عناصر طبیعی را به اتاق خوابتان بیاورید.
  • بسیاری از خانواده ها که دارای فرزند دختر هستند، در تمامی مراحل سنی دختر خود، سعی در ایجاد و چیدمان اتاق خواب دخترانه و سرویس خواب او، با توجه به روحیه حساس و خاص دخترانه هستند.
  • سبک وینتیج تنها یک ظاهر روستایی نیست، بلکه میتوان عناصر قدیمی را با عناصر جدید ترکیب کرد.

فارغ از این که چه مدل طراحی برای دکوراسیون آن مدنظر دارید، باید ساده و آرامش‌بخش باشد. بکارگیری برخی ترفندهای هوشمندانه در طراحی دکوراسیون اتاق خواب می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. انتخاب یک سبک طراحی، پالت رنگی و چیدمان وسایل بزرگ‌تر و پس از آن چیدن وسایل کوچک‌تر براساس فضای در دسترس مهم‌ترین نکاتی است که باید رعایت کنیم. یکی دیگر از موارد مهم در زمان چیدمان این است که حتما به سن فرزندمان در زمان چیدن اتاق توجه کنیم و به حساس بودن دخترها به چیدمان اتاق نیز توجه داشته باشیم. دکوراسیون اتاقی که می‌بینید با رنگ محبوب دختران جوان یعنی صورتی تزئین شده است. وجود عناصری مانند میز تحریر، کمد دیواری و شلف‌های دیواری و همچنین یک لوستر خاص با لامپ‌های رشته‌ای باعث زیبایی بیشتر این اتاق خواب شده است.

محسن: طرح‌های جابی بود…

اگر به فضایی برای قرار دادن میزکار نیاز دارید، کنار پنجره بهترین جاست چون نور طبیعی و منظره بیرون کارایی تان را افزایش می دهید. اگر جایی برای استراحت شخص دیگری می خواهید در نظر بگیرید، می توانید از برای خودتان از تخت هایی با عرض کمتر که فضای زیادی را هم به خود اختصاص نمی دهد، استفاده کنید و قسمتی از اتاق را هم به فضای خواب دوم و رختکن اختصاص دهید. در ادامه گام به گام مراحل طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری را با هم می خوانیم. اغلب افراد و خانواده ها ممکن است تا چندین سال دکوراسیون اتاق خواب خود را تغییر ندهند. به همین دلیلی بهتر است برای دیزاین اتاق خواب خود دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده را انتخاب نمایید تا بتوانید از سادگی آن لذت ببرید.

۱۳ ایده و ۱۱۳ مدل دکوراسیون اتاق خواب شیک، ساده و مدرن ایرانی

یک اتاق خواب دو نفره، بدون گیاه و گلدان طبیعی، دلگیر و کسل کننده می شود. یک گیاه آپارتمانی که با شرایط اتاق خواب شما هماهنگ باشد را انتخاب کنید. گیاهان را روی شلف ها، قفسه ها، کنسول ها و میزهای آرایش قرار دهید. انتخاب گلدان مناسب هم مهم است، هیچ چیز بهتر از گلدان های شیشه ای، سرامیکی و حصیری نیست.

نصب پرده در محلی نزدیک به سقف باعث بلندتر به نظر رسیدن دیوار و در نتیجه بزرگ تر به نظر رسیدن اتاق می شود. اگر دیوارهای اتاق بسیار کوتاه است، از رنگ هایی روشن و یا طرح های راه راه افقی و عمودی برای بزرگتر به نظر رسیدن آن کمک بگیرید. انتخاب عناصر دیزاینی با گوشه های گرد از دیگر مواردی است که انتخاب مناسبی برای دیزاین یک اتاق خواب کوچک است چرا که فضای کمتری به خود اختصاص می دهند و همچنین قدرت تطابق بالایی با انواع سبک های دکوراسیون دارند.