نکات مهمی که باید درباره طراحی دکوراسیون آشپرخانه مدرن بدانید دیزان آشپزخانه مدرن

کارهایی از قبیل تهیه مواد غذایی مورد نیاز، پاک کردن، خشک کردن، بسته بندی، نگه داری، مواد غذایی آماده سازی انواع سبزی ها، ترشی ها، رب ها و … برنامه هایی بودند که تا همین بیست سال پیش به صورت گسترده در بین خانم های ایرانی رایج بود. یک تیم از هنرمندان اسپانیایی در طراحی‌های دیواری، از لاستیک‌های فرسوده و بازیافتی به شکلی زیبا و خلاقانه استفاده کردند.این لاستیک‌های فرسوده از گورستان لاستیک‌ها از سسینا آورده شده اند. دریایی از لاستیک در زمینه ای سفید و بدون هیچ طرحی و با چشم انداز امواج سیاه و سفید، در این جشنواره خود نمایی کرد. منظور از قفسه شناور کابینت‌های دیواری است که درون بدنه، در و باقی قسمت‌های آن فضایی برای گذاشتن ملزومات آشپزخانه تعبیه کرده‌اند.

حالا که اصول طراحی مدرن را می‌دانید، وقتش رسیده که با اجزای مختلفی این اصول را عملی کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای اجرایی کردن دکوراسیون آشپزخانه مدرن می‌توانید از چه چیزهایی کمک بگیرید. توجه به ارتفاع سقف، ابعاد فضا، طول و عرض محیط و نکاتی از این دست نقش مهمی در انتخاب وسایل، اندازه‌ی کابینت‌ها و نوع چیدمان دارد.

  • تنوع مدلهای میز ناهار خوری تولیدی گروه زیست بسیار زیاد است، شما میتوانید برای دیدن نمونه های بیشتر و خرید میز ناهار خوری کلیک کنید.
  • شما میتوانید با در نظر گرفتن نکات ذکر شده و با استفاده از میز ناهار خوری چوبی ساده یک دکوراسیون زیبا و حرفه ای داشته باشید.
  • این میز برای خانه های کوچک مناسب بوده و فضای کمی را اشغال می کند و به سبک دکوراسیون مدرن ساخته شده است..
  • به همین دلیل اگر قصد دارید یک آشپزخانه به سبک ایرانی طراحی کنید حتما در بخشی از آن کاشی و سرامیک سنتی به کار ببرید.
  • وجود تاج، زیر چراغ، گل و ستون های منبت کاری شده از دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک یک چهره شلوغ به نمایش گذاشته است، شلوغ اما دیدنی و تاثیر گذار البته عده ای این شلوغی را نمی پسند و این بحثی کاملا سلیقه ایست.
  • سوغاتی، شخصی و دوست داشتنی است و آشپرخانه را از یک اتاق عادی در خانه به «اتاق شما» تبدیل می کند.

فرشی که به عنوان کفپوش بر سطح زمین انداخته می‌شود باید طول و عرض .. خرید وسیله ی مناسب برای آشپزخانه و چیدمان آن اهمیت ویژه ای در ایجاد یک دکوراسیون منحصربفرد و جذاب دارد و هر کسی با توجه به سلیقه شخصی خودش می تواند تم خاص خودش را داشته باشد. پس بهتر است در زمان انتخاب طرح و دکوراسیون و رنگ ها بسیار دقت کنید و در صورت امکان از طراح دکور مشاوره دریافت کنید. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم اکر فضای پذیرایی شما کوچک است یا نور کافی ندارد برای طراحی رنگی را انتخاب کنید که فضا را دلگیر نکند. یکی از موضوعاتی که امروزه به یک دغدغه اصلی برای افراد تبدیل شده این است که برای طراحی دکوراسیون خود از چه رنگ هایی استفاده کنند. در فضای آشپرخانه ممکن است رنگ هر کدام از لوازم آشپزخانه آنقدر به چشم نیاید اما چون ماهیت آن ها پراکنده است میزان تاثیر گذاری آن ها برای فضا بسیار بالا است.

اصول طراحی دکوراسیون آشپزخانه

در قسمت آشپزخانه مهمترین عنصر کابینت است و باید در خرید آن دقت کرد. برای جلوگیری از این پراکندگی و تزاحم رنگ ها بهتر است لوازم تیره رنگ در بین یک بستر سفید و بدون رنگ قرار گیرد تا جلوه زیبا و چشم نوازی را ایجاد کند. اگر آشپزخانه شما دارای فضای کمی است و لوازم شما اکثرا به رنگ تیره هستند بهتر است که کابینت های سفید رنگ را به کار ببرید.

نگاهی موشکافانه به آثار بی نظیر پیر کاردین در طراحی مبلمان و معماری

طراحی مکان آشپزخانه ابتدا بر عهده مهندس معمار و طراحی دکوراسیون داخلی آن بر عهده طراح داخلی منزل می باشد. طراحی داخلی آشپزخانه به دو سبک مدرن و کلاسیک صورت می گیرد در آشپزخانه های بزرگ با توجه به سلیقه افراد می توان از سبک مدرن یا کلاسیک استفاده کرد. اما در آشپزخانه های کوچک اگر از سبک مدرن استفاده شود بهتر است .زیرا در سبک مدرن با توجه به طراحی و استفاده از رنگهای روشن و مات جلوه بزرگتری به این فضا خواهد بخشید. سبک طراحی آشپزخانه شما به هر سبکی باشد کابینت مهمترین المان در طراحی است که برای انتخاب آن باید با دقت عمل کرد. امروزه بدلیل محدودیت در زمین و ساخت منازل، خانه ها کوچکتر شده و به همین نسبت، وسعت آشپزخانه ها هم کم شده.

این تنها رنگ ها نیستند که در طراحی آشپزخانه مهم هستند بلکه بافت های روی چوب ها و درهای کابینت و میزان صافی سطوح نیز به فضاهای ساده و بی نقش و نگار کمک می کنند تا زیباتر شوند. اگر می خواهید به سبک مدرن یا انتقالی طراحی کنید سطوح براق نیز گزینه های خوبی هستند اما برای سبک سنتی بهتر است از سطوح براق استفاده نکنید. وقتی سطوح کابینت های آشپزخانه براق هستند، بهتر است برای رویه کابینت، کف زمین و یا یکی از اجزا از بافت چوب استفاده کنید تا ظاهری خانوادگی تر و دوستانه تر به محیط بدهد. همچنین می توانید رنگ و بافت را با استفاده ازصندلی های ناهار خوری با رویه پارچه ای به فضا اضافه کنید. البته در این بین بهترین توصیه و پیشنهادی که می توان به قشر جوان و علاقه مند به رنگهای سفید و مشکی داشت، انتخاب ترکیب دو رنگ سفید و مشکی با هم برای دکوراسیون آشپزخانه منزلشان است.

در کل برای داشتن یک محیط مطلوب باید برای انتخاب تک تک وسایل خود سلیقه به خرج دهید. رنگ سفید یک رنگ خنثی است که بعنوان پس زمینه برای بسیاری از رنگها استفاده می شود. این رنگ با ترکیب رنگهای مشکی، طلایی و نقره ای برای آشپزخانه بسیار استفاده می شود. برای کف آشپزخانه های سفید می توانید از رنگ های تیره و طرح چوب استفاده کنید تا دیوارها خود را بهتر نشان دهند. آشپزخانه ای که کاملاً سفید رنگ است یک محیط خوب و مناسب است برای برای بکارگیری وسایل رنگارنگ و بوجود آوردن تضاد در دیزاین آشپزخانه.