نکات مهمی که باید درباره طراحی دکوراسیون آشپرخانه مدرن بدانید دیزان آشپزخانه مدرن-پارسیان دکور

فرش ایرانی نیز نمادی است که در آشپزخانه ، می تواند فضا را به سنتی بودن نزدیک کند. برای چیدن کابینت ها سعی کنید وسایلی که بیشتر استفاده می کنید را دم دست و داخل کابینت های کنار سینک و گاز جا دهید. وسایلی را که کمتر و یا فقط چند بار در سال استفاده می کنید مانند ظرف و ظروف مخصوص مهمانی های مجلل و یا قابلمه های سایز بزرگ را می توانید در کابینتهای دورتر و یا حتی در کمد انباری منزل نگهداری کنید.

  • جزیره ها انواع مختلفی از قبیل ساده و متحرک دارد که انتخاب بین این موارد به سلیقه شما و فضای آشپزخانه تان بستگی دارد.
  • آویزهای نور پر رزق و برق تر نسبت به حالت مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • زیرا برای داشتن یک آشپزخانه مدرن و ساده باید از داشتن وسایل دکوری بزرگ و جاگیر دوری کرد و درعوض سعی کرد از لوازم دکوری کوچک و ساده برای دیزاین استفاده کرد.

بنابراین لازم است که در هنگام انتخاب طرح و رنگ کابینت ها و دکوراسیون آشپزخانه ،ست رنگی ، نورگیری و ابعاد پذیرایی به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. در خانه هایی که فضای پذیرایی کوچک و جمع و جور است (بدون توجه به ابعاد آشپزخانه) و یا نورگیری فضا کم است ، لازم است ست رنگی به نحوی انتخاب شود که فضا تیره و دلگیر جلوه نکند. در طراحی دکوراسیون برای آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت هایی که نباید از آن غافل شد، دیوار آشپزخانه می باشد. چرا که دیوار آشپزخانه همانند کابینت ها و دیگر اجزا در یک نگاه می تواند توجه افراد را به خود جلب کند. بنابراین در طراحی آن می بایست از ایده ها و طرح های زیبا و جذاب بهره برد. برای طراحی این بخش از آشپزخانه می توانید از شلف ها و یا تابلوهای هنری استفاده نمایید.

توصیه میشود در صورت نبود محدودیت در فضا، سینک ظرفشویی، یخچال و گاز هرکدام در یک ضلع آشپزخانه قرار داده شوند و کناریکدیگر نباشند. در صورتیکه مجله خبری دکوراسیون در آشپزخانه خود پنجره دارید، گاز خود را نزدیک پنجره قرار ندهید. توصیه میشود سینک ظرفشویی به دلیل داشتن رطوبت در کنار پنجره قرار بگیرد.

برای دیزاین آشپزخانه مدرن به چه نکاتی توجه کنیم؟

۱۲- یک یخچال برای صرف نوشیدنی در دل آشپزخانه سیاه تعبیه کنید. ۱۱- در آشپرخانه های لوکس از گیاهان و گل ها نیز استفاده نمایید. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ایده گزین خدمت افزار مانا (خدمت از ما) می‌باشد. برای تزئین دیوارهای آشپزخانه میتوانید از کاشی های تزئینی استفاده کنید. از دیدگاه شما متشکریم و از اینکه مطلب مورد توجه شما قرار گرفته خوشحالیم.

با اینکه در طرحهای آشپزخانه مدرن امروزی، کانتر و اپن ها حذف شده اند ولی کماکان در ایران، اجرای اپن و آرک، طرفداران پروپا قرصی دارد. اغلب ما دوست داریم که میز غذاخوری خود را داخل آشپزخانه قرار دهیم. اما ممکن است فضای کافی برای آن‌ها را نداشته باشیم یا شاید هم دل‌مان بخواهد طرح متفاوت‌تری از میز غذاخوری را تجربه کنیم. جدیدترین مدل اپن آشپزخانه‌های ایرانی بدین منظور طراحی می‌شوند و علاوه بر این‌که فضای آشپزخانه و نشیمن را از هم جدا می‌کنند، به عنوان میز غذاخوری نیز کاربرد دارند. طراحی دکوراسیون یک آشپزخانه مدرن نیاز به فضایی نورگیر و با تهویه مناسب دارد.

سبک مدرن:

در انتهای این مطلب و نکات دهگانه مهم، در خصوص رنگ سفید کاملا خالص نیز با هم صحبت می کنیم. در این حالت اگر آشپزخانه کوچکی دارید بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید. برای اضافه کردن رنگ دوم می توانید به سراغ جزییات کوچک در حد دستگیره ها و یا روشنایی بروید. در آشپزخانه های کوچک و اپن بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنیم و در حد امکان سطوح بیشتری را برای کار تعبیه کنیم. در قسمت هایی از آشپزخانه که کابینت بالا داریم، می توانیم به راحتی ایده ترکیب شلف و تابلو را برای دیزاین آن قسمت به کار ببریم. همانطورکه می بینید فاکتورهای زیادی وجود دارند که هر کدام هم به چندین بخش تقسیم میشوند.

علاوه بر کاشی می توانید از سنگ های مختلف هم برای تزیین آشپزخانه استفاده کنید و طرح های برجسته بر روی کاشی ها یا سنگ ها ایجاد کنید و از سبک های مختلف برای طراحی زیباتر آشپزخانه خود کمک بگیرید. پس برای انتخاب کاشی آشپزخانه علاوه بر ابعاد و سایز کاشی ها به طرح و رنگ کاشی ها هم دقت داشته باشید. همچنین بهتر است که طرح و رنگ کاشی ها با بقیه وسایلی که در آشپزخانه شما وجود دارد هماهنگی داشته باشند. همچنین کابینت های یک طرفه برای این مدل آشپزخانه ها انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند. علاوه بر آن می توانید در صورت وجود فضایی مناسب از کانتر یا جزیره استفاده نمایید، که این کانتر یا جزیره می تواند به عنوان میز غذاخوری هم مورد استفاده قرار گیرد. سه عنصر اصلی در سبک روستیک نور، هندسه ی سنتی و متریال های طبیعی هستند.