نکات مهمی که باید درباره طراحی دکوراسیون آشپرخانه مدرن بدانید دیزان آشپزخانه مدرن-پارسیان دکور

لازم است بدانید فنگ شویی تاکید می کند که دو عنصر آب و آتش نبایستی در ارتباط نزدیک و مجاورت یکدیگر قرار داشته باشند. بنا به این رهنمود، ماشین ظرفشویی و سینک بهتر است در کنار اجاق گاز قرار نگیرند چرا که موجب ایجاد تنش در فضای آشپزخانه می شود. جهت دریافت مشاوره در مورد طراحی هر قسمت از دکوراسیون آشپزخانه و یا سفارش طراحی دکوراسیون، با مشاورین ما تماس بگیرید.

  • بازسازی می تواند علاوه بر اقتصادی بودن، به افزایش فضا و کارایی هم کمک کند.
  • در طراحی مدرن کابینت‌ها و کمدهای آشپزخانه ساده و بدون کنده‌کاری‌اند، کابینت‌هایی که یا دستگیره ندارند و یا دستگیره‌شان کاملاً ساده و بدون مدل خاصی است.
  • طراحی آشپزخانه تنها به معنای دکوراسیون و چیدمان وسایل در آن نیست.
  • علاوه بر این دو، توجه به کیفیت هوا ، ایمنی ، منابع انرژی ، مدیریت سطوح و استفاده از لوازم نو نیز اموری ضروری هستند.

رعایت نکات ارگونومی باعث می شود که آشپزخانه به طور کلی بسیار روان تر و کارآمد تر باشد.فارغ از سایز و اندازه آشپزخانه باید تمامی وسایل و ابزار به آسانی و بدون خم شدن و حالت کشسانی اضافی قابل دسترس باشند. یک آشپزخانه متعادل، محیطی آرام و همچنین احساس امنیت را ارائه می دهد. شرکت طراحی و معماری داخلی آرکسان در زمینه های ساخت و بازسازی فعالیت می کند. آرکسان تأمین کننده انواع محصولات دکوراسیون مثل پارکت، پارکت لمینت، کاغذ دیواری، قرنیز و … است.

نظرتون راجع به این طرح بنفش چیه؟ترکیب رنگ خاصی که که البته با بقیه المان های طراحی کنتراست خوبی ایجاد کرده و باعث زیبایی مجله خبری دکوراسیون شده. کفپوش چوبی هماهنگ با مرزبندی‌های قهوه‌ای به کار رفته در طراحی کابینت ها، علاوه بر نورانی تر کردن فضای این آشپزخانه مدرن سفید کوچیک، اون رو نسبت به اندازه واقعی بزرگتر نشون می‌ده. ترکیب قهوه ای روشن با سفید که میتونیم بگیم همیشه جزء ترکیب های دوست داشتنی آشپزخانه هاست. وجود صندلی های چوبی و تزئین دکوراسیون با گلدان، به گرما و طراوت فضا کمک کرده. برای استفاده از فضای کوچک آشپزخانه، میبینین که کابینت ها تا سقف امتداد پیدا کرده اند.

از آنجایی که از قدیم تا به امروز آشپزخانه یکی از ارکان اصلی خانه به حساب می آمده، طراحی دکوراسیون آشپزخانه نیز اهمیت ویژه ای میان مردم داشته است. اگر به یاد داشته باشید یا خانه های قدیمی ساز را دیده باشد، آشپزخانه در آنها معمولا در انتهای خانه و به صورت فضایی که درب آن بسته شود، همانند اتاق خواب طراحی می شده. رفته رفته و با به روز شدن طرح ها و عوض شدن سلیقه ها، طرح آشپزحانه اُپن در میان سلیقه های مردم جای گرفت که در این نوع طراحی دیگر درب ورود خروجی برای آشپزخانه ها تعبیه نشده است.

به همین خاطر بهتر است پس از گذشت یک بازه زمانی معین، وسایل را با نمونه نوی آن‌ها تعویض کنید. بهتر است بعد گذشت هر مدت یک‌بار دیوارها را با کاغذ دیواری جدید بپوشانید تا فضای کلی آشپزخانه عوض شود. در چیدمان وسایل آشپزخانه به هماهنگی و رنگ‌ها باید توجه ای ویژه داشت. یکی از نکات مهم در دکوراسیون آشپزخانه مدرن مدیریت منابع انرژی است. اگر آشپزخانه‌ی شما در حال ساخت است تا حد امکان تعداد زیادی پریز در دیوارها قرار دهید تا بعداً مجبور به سیم‌کشی‌های طویل و دست و پا گیر نباشید. همچنین سعی کنید از ابتدا مکان اجاق گاز خود را معلوم کنید تا لوله‌های گاز دقیقاً در همان نقطه قرار بگیرند.

کابینت های مورد استفاده در آشپزخانه، نورپردازی، چیدمان وسایل موجود در آشپزخانه و رنگ کابینت ها و غیره از مهمترین و ضروری ترین آیتم هایی می باشد که حتما بایستی در طراحی و دیزاین آشپزخانه به آن توجه کرد. امروزه تنوع بسیار بالایی از کابینت ها را می توانید در بازار مشاهده کنید که هر یک مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه بوده و شما هم می توانید ایده آل ترین و مناسب ترین این محصولات را تهیه و آن را در آشپزخانه ی خود مورد استفاده قرار دهید. از مهم ترین انواع کابینت های مدرن می توان به انواع هایگلاس ها، ممبران، ام دی اف و غیره اشاره کرد. درصورتی که منزل شما کوچک و به تبع آشپزخانه‌ای نقلی دارد توجه کنید که وسایلی که در آشپزخانه‌های بزرگ مشاهده می‌کنید و فضای زیادی را اشغال می‌کنند در دکوراسیون آشپزخانه نقلی خود استفاده نکنید جرا که جلوه‌ای شلوغ و نامرتب به فضا می‌دهد. وقتی نظم و هماهنگی در محیط وجود داشته باشد، فضا بهتر و یا بزرگ تر به نظر می‌رسد و برای این موضوع می‌توانید از رنگ‌های روشن و باز برای فضای آشپزخانه و دیوارهای آن استفاده کنید.

انتخاب کابینت در طراحی دکوراسیون آشپزخانه شیک

یکی از ایده طراحی دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از دو رنگ متضاد برای صفحه روی کابینت و درهای کابینت هاست. در تصویر زیر می بینید که دو رنگ مشکی و سفید چه ترکیب زیبایی را ایجاد کرده اند. این آشپزخانه جزیره هم مانند یک میز طراحی شده تا کاربرد میز ناهار خوری داشته باشه.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های ایرانی

ترکیب رنگ موجود در دکوراسیون را میتوانید براساس سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. به اغلب این نکات به صورت خلاصه و پراکنده در بخش های مختلف این مطلب و مطالب دیگر اشاره شده است، اما به حدی توجه به آن ها مهم است که به عنوان طراح اطمینان دارم بایستی یک بار دیگر و با تاکید به اهمیت ، هریک آن ها را مطالعه نمایید. یک شلف معلق گلدانی با احتساب وزن خاک در زمان آب دادن به گلدان ها ممکن است تا ده کیلو وزن داشته باشد و یک اتصال ساده قلاب نمی تواند این بار را در دراز مدت تحمل کند. برای نصب شلف های معلق نیازمند دیواری بدون کابینت یا حداقل بدون کابینت های بالایی هستیم. این دیوار ممکن است مجاور پنجره و یا بر روی بخشی از جداره مشترک آشپزخانه با راهرو واقع شده باشد. استفاده از کابینت‌های پوششی و همچنین رنگ‌های خاص فانتزی، جلوه متفاوتی به آشپزخانه می‌ده.

وجود انواع دستگاه های مدرن همراه با دیجیتالی شدن آنها نیاز به یک طراحی حرفه ای دارد. آشپزخانه‌های مدرن برای افرادی مناسب است که به سادگی و شیک بودن و همچنین استفاده از تکنولوژی اهمیت می‌دهند. بخصوص سبک و مدل کابینت مینیمال در آشپزخانه‌ها یکی از طراحی‌های پر طرفدار است.

دکوراسیون داخلی هم از سایر هنر ها استثناء نبوده و سبک طراحی مدرن در آشپزخانه ها طرفداران خیلی زیادی برای خودش پیدا کرده. در دکوراسیون آشپزخانه جدید و مدرن فضایی کافی برای حرکت در نظر داشته باشید. فضای درون آشپزخانه حداقل باید یک متر عرض داشته باشه تا بشه راحت در آن حرکت کرد و به پخت و پز پرداخت. اگر قصد دارید از آشپزخانه‌های جزیره‌ای یا آشپزخانه بدون اپن استفاده کنید حتما این گزینه رو در نظر داشته باشید. مجموعه نوین کابین در صدد جمع آوری عکس به روزترین کابینت های امروزی و مورد پسند عام این مقاله را تحت عنوان ۱۰۰ نمونه دکوراسیون آشپزخانه جدید در اختیار شما قرار می‌دهد.