نکات مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه اصول مهم در طراحی آشپزخانه شارین آرک

به طور معمول در طراحی آشپزخانه های کلاسیک از رنگ های روشن و شاد و نیز رنگ های خنثی استفاده می شود. به طور کلی انتخاب رنگ غالب در طراحی یک آشپزخانه بستگی به سلیقه افراد دارد. برخی از افراد با رنگ های روشن و درخشان به وجد آمده و برخی دیگر به رنگ های تیره شیک علاقه‌مند هستند. به کار بردن وسایل تزیینی مانند گلدان های طبیعی در محل های مناسب آشپزخانه نیز یکی از موارد اصلی در زیباترین دکوراسیون آشپزخانه به شمار می آید.

  • در گذشته مطبخ یا همان آشپزخانه سنتی دارای چندین قفسه و طبقه برای چیدن لوازم بود.
  • آرگ اپن می تواند ضایعاتی که در سقف آشپزخانه وجود دارد را به شکلی زیبا پوشش دهد.
  • یکی از مهم ترین نکاتی که در دکوراسیون منزل معمولا به ان توجه نمی شود، تاثیر دیزاین آشپزخانه و پذیرایی رو هم می باشد.

سبک کابینت مدرن بهترین انتخاب برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک می باشد. توجه داشته باشید برای زیبایی هرچه بیشتر در دکوراسیون آشپزخانه بزرگ باید از تضاد رنگی استفاده کرد تا دکور شما چشم نوازی بیشتری داشته باشد. همچنین استفاده از طرح های دو رنگ می تواند جذابیت و زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما را بیش از پیش کند. کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک بهترین گزینه ها برای دکوراسیون آشپزخانه بزرگ می باشد. استفاده از کانتر، جزیره، ویترین شیشه ای و دکوری علاوه بر کارایی یکی از مزایای آشپزخانه های بزرگ است که معمولا آشپزخانه های کوچک از این موارد محروم هستند. سبک نئوکلاسیک شامل سه مدل به نام های کابینت پوششی، کابینت پولیشی و کابینت انزو است، در تمام مدل های نام برده شده از ام دی اف استفاده می شود.

دردسرهای خانه آقای نخست وزیر

زمانی که آشپزخانه کوچکی دارید بسیار مهم است که دکوراسیون آشپزخانه و ابزار و وسایل شما در ابعاد کوچک باشند. استفاده از میز و صندلی‌های باریک، قفسه‌های باریک و در کل ابزارهای کوچک و جمع و جور باعث می‌شود علاوه بر اشغال فضای کمتر، محیط آشپزخانه شلوغ و به هم ریخته نباشد. در طراحی نمودن آشپزخانه دست شما باز است تا کاغذ دیواری‌های زیبا با طرح‌های جذاب و نیز رنگ‌های مدنظر خود را در دکوراسیون آشپزخانه به کار ببرید.

گاهی ممکن است، خانه را اجاره کرده باشیم و اجازه تغییرات آنچنانی نداشته باشیم ولی همیشه می‌توان دکوراسیون آشپزخانه جدید و مدرن و نوع آنها را انتخاب کنیم. گاهی حتی یه نقاشی ساده و رنگ جدید به کابینت‌ها می‌تواند محیط آشپزخانه را از این رو به آن رو کند. آشپزخانه‌های کم نور و بدون رنگ‌های مناسب، باعث می‌شود تا آشپز بیشتر احساس خستگی کند. برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه چه به شیوه سنتی و چه به شیوه مدرن، بهتر است از یک فرد یا گروه متخصص کمک بگیرید. این افراد با تحلیل اصولی آشپزخانه و در نظر گرفتن بودجه شما، بهترین دکوراسیون را طراحی خواهند کرد. ما پیشنهاد می کنیم حتما یک بار به دفتر شرکت دکوراسیون ترنج واقغ در شهرک غرب تهران مراجعه کرده و از آخرین طرح های اجرا شده ودستاوردهای شرکت بازدید به عمل آورید.

اما خانه هایی که در نت دیده ام دکوراسیون بسیار سرد و یکنواختی دارند!

جدیدترین مدل اپن آشپزخانه‌های ایرانی بدین منظور طراحی می‌شوند و علاوه بر این‌که فضای آشپزخانه و نشیمن را از هم جدا می‌کنند، به عنوان میز غذاخوری نیز کاربرد دارند. در بین آشپزخانه های مدرن ایرانی استفاده از ام دی اف هایگلاس جزو مرسوم ترین و محبوبترین متریالها برای ساخت کابینت است. کابینت های گلاس نمونه ای مقاوم در میان انواع کابینت ها می باشند که از ام دی اف ساخته شده و روکش پلاستیکی و براقی دارد.

در کابینت مدل کلاسیک، درب کابینت‌ها معمولا با جک باز نمی‌شوند و بطور کلی از یراق‌های مدرن استفاده نمی‌شود. بالای کابینت‌ها تاج نصب می‌گردد که اکثر اوقات دارای کنده‌کاری و نقوش متنوعی است. کابینت با درب‌های شیشه‌ای به عنوان ویترین جزء طراحی این سبک قرار می‌گیرد. نورپردازی از طریق یک منبع مانند لوستر در مرکز سقف و روی کانتر انجام می‌شود. رنگ‌هایی که در مدل کلاسیک استفاده می‌شود رنگهای طبیعی چوب، قهوه‌ای، کرم، سفید همراه با رنگهای طلایی و نقره‌ای که بر لوکس بودن فضا می‌افزایند. برای کف آشپزخانه نیز معمولا از پارکت قهوه‌ای استفاده می‌شود که زیبایی و حس آرامش بیشتری را به فضا می‌بخشد.

بیشترین و بهترین ها در صنعت مبلمان جهان کدامند؟

رنگ سفید از آن دسته رنگ هایی است که به راحتی می تواند با دیگر رنگ ها ترکیب شود، بنابراین بهتر است در طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود رنگ سفید را به کار ببرید تا به راحتی بتوانید آن را با رنگ مورد علاقه خود ترکیب کنید. این مقاله در خصوص دکوراسیون آشپزخانه سفید رنگ است، اما به صورت کلی هم شاید برای تان جالب باشد که بدانید به لحاظ اصول فنگ شویی استفاده از رنگ های تیره و تند در فضای آشپزخانه توصیه نمی شود. چه این کفپوش در فضای پذیرایی واقع شده باشد و چه در دیزاین آشپزخانه به کار رفته باشد، بهتر است از کابینت های روشن و ترجیحا تونالیته های رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه و طراحی کابینت ها استفاده شود. بنابراین لازم است که در هنگام انتخاب طرح و رنگ کابینت ها و دکوراسیون آشپزخانه ،ست رنگی ، نورگیری و ابعاد پذیرایی به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

اپن های جزیره ای فضای آشپزخانه را باکلاس تر و مدرن تر جلوه می دهند و می توانند به عنوان یک میز در آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرند. در صورتی که معمار یک طرح نامناسب برای دکوراسیون داخلی منزل طراحی کرده باشد ساکنین خانه راضی نخواهند بود و سعی در بازسازی طرح خواهند داشت. آشپزخانه های کوچک می بایست دارای کابینتی باشند که باکس زیادی داشته باشد تا بتوان بهینه ترین استفاده را از آن برد .

اگر در خانه بزرگی زندگی میکنید، که قسمت های مجزایی دارد، میتوانید از چند سبک استفاده کنید. استفاده از این رنگ، یک گزینه عالی در ترکیب رنگ کابینت ها، دیزاین اپن یا جزیره آشپزخانه و همچنین صفحه رویه کابینت هاست. برای نورپردازی آشپزخانه به زوایای تاریک و گوشه ها توجه کافی داشته باشید. نورپردازی لازم است به نحوی انجام شود که میزهای کار و مثلث سه گانه آشپزخانه به میزان یکسان و کافی از نور برخوردار باشند اما سایر بخش های نیز نباید تیره و تاریک باقی بماند. همانقدر که گیاهان طبیعی و زیبا می توانند تاثیرات مثبتی در جاری شدن انرژی های مثبت و شادی بخش در دکوراسیون آشپزخانه داشته باشند، گیاهان خشک شده ، خراب و نازیبا ، انرژی های این محیط را تخریب می کنند. این رنگ های موجی از احساسات سنگین و انرژی های منفی را در فضا جاری می سازند و می توانند جو نامناسبی در دکوراسیون منزل ایجاد کنند.