نکات مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه اصول مهم در طراحی آشپزخانه شارین آرک

ترکیب پنجره ارسی با طراحی ایرانی به فضای آشپزخانه شما حس و حال سنتی می‌بخشد. برخی از متخصصین دکوراسیون داخلی از این شیشه‌های رنگی برای دیزاین بخش‌هایی از سقف کاذب آشپزخانه استفاده می‌کنند. همچنین به کار بردن شیشه‌های رنگی به عنوان درب برای قفسه‌های چوبی می‌تواند به فضای ایرانی آشپزخانه شما زیبایی خاصی ببخشد.

برای خرید برندهای برتر لوازم خانگی مانند لوازم خانگی آریستون ، لوازم خانگی ویرپول ، لوازم خانگی اکسپریال و … به فروشگاه اینترنتی آرمند مراجعه کنید. اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از این سبک داشته باشیم می‌توانیم بگوییم این سبک، سبکِ حداقل گرایی و سادگی است. مینیمالیسم یکی از معروفترین و پر طرفدارترین سبک‌ها در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. سبک مینیمال با سادگی همراه است و از تجملات دوری می‌کند و یکی از جدیدترین سبکهای دکوراسیون داخلی و آشپزخانه به شمار می‌آید. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال باید به دور از جزئیات و تزیینات اضافی باشد. تمام سطوح صاف و یک دست طراحی می‌شود و معمولا از رنگ‌های آرامش بخش و روشن استفاده می‌شود.

بهترین متریال برای پشت کابینت ها سنگ ها و کاشی ها هستند چرا که در برابر حرارت مقاومت فوق العاده ای دارند. سنگ مرمر هم به دلیل استحکامش پرکاربرد است و هم می تواند برای طرح بک اسپلش نیز استفاده شود تا با انطباق و تکرار اجزا نتیجه بهتری بگیرید. مرمر گرچه دوام بالاتری و رنگ های متنوعی دارد اما سنگین و البته گران قیمت تر است. برای همین می توانید از مواد مصنوعی نیز استفاده کنید، اما در استفاده از آنها باید کمی جانب احتیاط را رعایت کنید.

مثلاً در آشپزخانه‌ای با سقف کوتاه بهتر است از نورپردازی افقی استفاده شود یا انتخاب اندازه‌ی وسایل باید کاملاً مطابق با ابعاد محیط و فضای در دسترس باشد. اما آشپزخانه‌ای با سبک ایرانی باید دارای پوششی باشد که نشانه‌ای از طرح و سنت کشورمان در آن به کار برود. به عنوان مثال می‌توانید از پارچه‌های تک رنگ که با گلدوزی‌های بسیار زیبایی طراحی شده است، کمک بگیرید. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه از پلان ها و مدل های مختلفی استفاده میگردد که میخواهیم با یکی از پرکار ترین و کارآمد ترین پلان ها آشنا شویم اگرآشپزخانه با عملکرد ودسترسی بالا میخواهید از مدل طراحی پلان U استفاده نمایید.

  • اما به هر حال می‌توان به استفاده از برچسب و عوض کردن کاشی قانع بود چرا که بازسازی کلی مخارج بالایی به همراه دارد.
  • رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک نمایی دلباز و روشن ایجاد می کند و با انعکاس نور و نمایش سادگی رنگ سفید، می تواند گزینه ایده آل طراحی کابینت ها محسوب شود.
  • همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم اکر فضای پذیرایی شما کوچک است یا نور کافی ندارد برای طراحی رنگی را انتخاب کنید که فضا را دلگیر نکند.
  • کفپوش های منزل اعم از پارکت، لمینت ، سرامیک ، موکت و … تاثیر بسیار مهم و گسترده ای بر ست رنگی و حس و حال دیزاین منزل دارند.

اگر آشپزخانه نور کمی دارد، استفاده از رنگ های روشن برای کابینت ها، کمک می کند تا همان نور کم بازتاب شده و فضا روشن تر و بزرگ ترنشان داده شود. هر سه دیوار آشپزخانه به همراه یک کانتر یا اپن به شکل یک شبه جزیره در می آیند. در مدل راهرویی یا عرشه ای کابینت ها به صورت موازی در دو سمت روبروی هم نصب می شوند و اغلب آشپزخانه جدا کننده فضاهای خصوصی تر خانه مانند اتاق خواب و سرویس ها و یا تراس از فضاهای عمومی مانند نشیمن و پذیرایی است.

طراحی آشپزخانه با دکوراسیون کاربردی

اغلب در طراحی آشپزخانه و مدل کابینت نئوکلاسیک درب برخی از کابینت‌ها شیشه‌ای انتخاب و به عنوان ویترین در نظر گرفته می‌شود. در واقع می توان گفت ویترین نئوکلاسیک جزء جدایی ناپذیر این مدل از کابینت است و با ظرافت زیاد طراحی و اجرا می شوند. وسایل آشپزخانه همان چیزی است که دکوراسیون داخلی آشپزخانه را تشکیل می‌دهد. به همین خاطر بهتر از لوازم دقیق و درست و زیبایی خریداری و تهیه شود تا موجب زیبایی بیشتر شود. همچنین باید هنگام خرید به استایل و مدل، رنگ و هارمونی آن‌ها با بقیه وسیله‌ها و مابقی بخش‌های منزل در نظر گرفته شود.

دکوراسیون آشپزخانه ترکیه ای

در آشپزخانه های مدرن، اجزا و بخش های مختلف از جمله کابینت آشپزخانه دارای زیبایی بدون پیچیدگی خاصی هستن. در دکوراسیون مدرن، طراحی ها شیک، بدون قاب، بدون زرق و برق و کاملاً کاربردی است. دکوراسیون اشپزخانه امروزه تنوع بسیاری در سبک های متنوع پیدا کرده که شامل سبک کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک می شود. کابینت کلاسیک شامل سه مدل (کابینت طرح چوب، کابینت ممبران، کابینت چوب) می باشد. دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک شامل مدل های طرح چوب (روکش چوب)، تمام چوب (چوب) و کابینت ممبران (وکیوم) می باشد. این سبک الهام گرفته شده از کابینت های چوبی قدیمی مخصوصا در اروپاست و به مرور دچار تغییراتی شده تا به شکل امروزی در آمده.

نکاتی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

اما اگر متخصص براتون طراحی انجام داد ولی باهاش به توافق نرسیدین باید هزینه طراحی رو پرداخت کنین. ترکیب رنگ سبز و قهوه ای، با ایجاد کنتراست بالا، حس تازگی رو به انسان منتقل می‌کنه. در واقع سبکی است که در آن از عناصر ساده، چوبی و دست‌ ساز روستایی استفاده می ‌شود.

وجود صندلی های چوبی و تزئین دکوراسیون با گلدان، به گرما و طراوت فضا کمک کرده. برای استفاده از فضای کوچک آشپزخانه، میبینین که کابینت ها تا سقف امتداد پیدا کرده اند. وجود 2 عدد سینک و میز کار باعث میشه کاربری این آشپزخانه برای خانم خانه بسیار راحت تر بشه. البته این آشپزخانه تماماً مدرن نیست و و اگر دقت کنین، کابینت ها و قفسه های روبرو کلاسیک طراحی شده.