پنج مدل دکوراسیون خانه ایرانی همراه با نقد و بررسی مشکلات چیدمان و دیزاین-پارسیان دکور

البته ایده گرفتن از سبک ها و مدل های مختلف دکوراسیون داخلی می تواند موجب جذابیت و آسایش بیشتر آن ها در خانه جدید گردد. پرده ها نقش مهمی در زیبایی منازل و مخصوصا در سبک مذکور دارند. رنگ آنها باید متناسب با اشیاء و وسایل استفاده شده در اطرافشان انتخاب شود اما استفاده از رنگ آبی بر روی پرده منازل ساحلی رایج تر است.

  • به طور کلی مبلمان برای زیباسازی دکوراسیون داخلی نقش پررنگی را قادر هستند که از خود ایفا کنند.
  • مدل های مختلفی از لوسترها و آویزهای سقفی و دیواری وجود دارد که با نصب لامپ های سفید و رنگی بر روی آن ها می توان فضای خانه را تبدیل به یک فضای رمانتیک نمود.
  • به طور معمول در هر فضایی دیوار ها یک سوم محیط را تشکیل می‌دهند و در تصور بصری ما از محیط نقش زیادی دارند.
  • در این نوع سبک طراحی به نور توجه بسیار زیادی شده و یک خانه با این سبک باید پر از نور باشد.
  • استفاده از رنگ های خنثی ویژگی این سبک است و رنگ سفید رنگ غالب آن می باشد .

در این سبک بیشتر رنگ ها خنثی می باشد و مبلمان از نوع راحتی انتخاب می گردد. البته در مقابل رنگ خنثی دکوراسیون برای فرش، مبلمان و کوسن ها آن تلاش می شود تا از رنگ های شاد و زنده استفاده گردد تا جذابیت منحصر بفردی ایجاد نماید. یکی از ایده های جدیدی که برای ایجاد سبک دکوراسیون مدرن منزل و به تازگی انجام می شود، استفاده از اشکال هندسی نامنظم در خانه است. این اشکال می توانند یک کفپوش ساخته شده از مربع و مستطیل و یا دیوار پوشی از ادغام طرح های مثلثی و دایره ای باشند.

مهمترین نکته در دیزاین منزل آرامشی است که فضا باید به شما انتقال دهد. بسیاری از افراد علاقه دارند تا به صورت شخصی و با سلیقه خودشان دکوراسیون خانه را بچینند. دکوراسیون ایرانی و استفاده از دست‌بافته‌های سنتی، پارچه‌های سنتی و صنایع دستی یکی از انتخاب‌های افراد برای دکوراسیون منزل است. برای دکوراسیون ایرانی منزل معمولا به هنر ایرانی رجوع می‌شود و از صنایع دستی مناطق مختلف ایران استفاده می‌شود. انتخاب انواع گلیم‌ها و فرش‌های سنتی در دکوراسیون نقش مهمی دارند. یکی از ترکیب رنگ‌های پرطرفدار برای چیدمان خانه کوچک سفید و رنگ چوب است.

چرا نورپردازی طراحی داخلی مهم است؟

از آنجائی که تغییرات برای قسمت های مختلف از آشپزخانه، اتاق‌ها، پذیرایی، راه‌پله‌ها، لابی، نورپردازی، مبلمان، شومینه و بسیاری دیگر از بخش‌های ساختمان جداگانه باید باشد. پس در در مرحله برنامه‌ریزی و طراحی، موارد فوق را به طور کامل سفارشی سازی کنید. گاهی اوقات شما دوست دارید یک دکوراسیون داخلی لوکس برای منزل یا محیط کار خود داشته باشید ولی بودجه و امکانات لازم را ندارید.

طراحی داخلی ویلا ی مدرن

سبک‌های مختلف دکوراسیون منزل می‌تواند در خانه شما وجود داشته باشد. کرم و قهوه‌ای کلاسیک‌ترین انتخاب‌ در اصول طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل هستند. با اجرای بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون می‌توانید مطمئن باشید که انتخاب‌هایتان درست خواهد بود. سبک فرانسوی از جمله سبک‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود که در بسیاری از کشورها از جمله ایران طرفداران بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. به بیان دیگر این سبک در مقابل سبک‌های ماکسیمالیست مانند سنتی ایستاده است و تجمل را نمی پسندد.

طراحی داخلی ساختمان و دکوراسیون منزل هیرادانا متخصص در طراحی معماری داخلی و دکوراسیون پروژه های لوکس ساختمانی

عده ایی سبک انتقالی را با سبک معاصر و یا امروزی یکی می دانند. اما یک ویژگی بارز و تفاوت عمده این سبک این است که یک مجله خبری دکوراسیون تعادل خوب بین دو سبک مدرنیته و سنت ایجاد کرده. در ادامه با پر طرفدار ترین سبک های دکوراسیون داخلی آشنا خواهیم شد.