چگونه دکوراسیون شیک و باکلاس داشته باشیم؟ + چند پیشنهاد ساده-پارسیان دکور

اگر برای خوابیدن به نور حساس هستید پرده اتاق خوابتان را تا حد ممکن ضخیم انتخاب کنید. برای داشتن دکوراسیون منزل شیک، یکی از مهم ترین اصول، اصل تناسب است. شاید تک تک وسایل منزل شما بسیار شیک باشد اما در جای مناسبی استفاده نشده باشد. به عنوان مثال یک تابلو نقاشی بسیار بزرگ برای یک دیوار کوتاه چندان مناسب به نظر نمی رسد. یا در مثال دیگر، لوستر های سنگین و بلند برای خانه هایی با سقف کوتاه انتخاب بسیار بدی است.

اگر می خواهید با یک حرکت ساده دکوراسیون خود را دگرگون کنید، آینه را انتخاب کنید. یک آینه، می تواند روشنایی و مرکز انعکاس احساسات خوب باشد؛ به شرطی که آن را در جای مناسبی قرار دهید. آینه های قدی از این لحاظ تاثیر بیشتری خواهند داشت؛ چرا که تصویر به مراتب بزرگتری را به انعکاس می گذارند.

  • عناصر و ابزارهای زیادی در قسمت دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده می‌شوند.
  • پالت رنگی پررنگ که همراه است با بافت‌ها و الگوهایی که برای ایجاد ترکیبی غنی با ابزار و نقاط مرکزی در ذهن ایجاد می‌شوند.
  • اگر می خواهید یک نمای شگفت انگیز را با طراحی داخلی منزل ایجاد کنید، حتماً برای نورپردازی مناسب برنامه ریزی داشته باشید.
  • کاشی‌های طرح‌دار شیشه‌ای، مثل اینهایی که در تصویر بالا می‌بینید، چه روی دیوار باشند و چه کف اتاق، درهرصورت جلوه‌ی شیکی به فضای خانه می‌دهند.
  • این موضوع موجب تصمیم‌گیری بهتر می‌شود و طرح‌ریزی مناسب‌تری به دست می‌آید.

اگر اتاق خواب کوچکی دارید، می توانید از تخت خواب های بزرگی استفاده کنید که جمع شده و فضایی را اشغال نمی کند! البته بهتر است اندازه اتاق خواب مجله خبری دکوراسیون را در انتخاب تخت خواب لحاظ کنید. اگر خانه کوچکی دارید برای داشتن دکوراسیون منزل شیک، هیچ گاه به سراغ رنگ های تیره برای دیوار نروید.

دکوراسیون شیک آپارتمان با استفاده از اشکال هندسی

علاوه بر این ها، روش چیدمان دکوراسیون سالن پذیرایی برای آپارتمان های کوچک با ویلاهای بزرگ بسیار متفاوت است. آینه‌ ها یکی از مهم‌ ترین ابزارهای دکوراسیون منزل ساده هستند که می‌توانند در هر فضای استفاده شوند. آینه ها را می توانید در نزدیک درب ورودی، اتاق خواب، سالن نشیمن در قسمت بالای شومینه نصب کنید. مهم ترین دلیلی که مردم به طراحی و دکوراسیون داخلی منزل روی می آورند این است که می خواهند شرایط زندگی را بهتر کنند. به طور مثال، برخی ایده هایی را اجرا می کنند که دسترسی به نور طبیعی برای داخل منزل، بیشتر فراهم شود. برخی دیگر سیستم های تهویه مدرن را نصب می‌کنند تا گرمایش و سرمایش بهتر فراهم باشد.

۱۵ ایده برای اتاق نشیمن کوچک به سبک مینیمال

برای انتخاببهترین رنگ موکت برای پذیرایی، به مواردی مانند؛ رنگ وسایل دیگر و مبلمان پذیرایی، رنگ دیوارها، مساحت پذیرایی توجه کنید. وجود نور طبیعی و پنجره کیفیت فضای پذیرایی را بسیار بالا می­برد. مخصوصا اگر پذیرایی کوچکی دارید، بهتر است وسایل را طوری بچینید که مانع ورود نور نشوند. این مسئله زمانی که هال و پذیرایی در کنار هم قرار دارند و از یک طرف نور دریافت می­ کنند اهمیت بیشتری دارد، باید مسیر نور را برای رسیدن به بخش ­های پذیرایی و هال باز بگذارید.

به عنوان مثال می تونین از آینه های قدی بزرگ برای پوشش تمام جداره یک راهرو یا آینه های تکه تکه اما به میزان زیاد با قاب های فلزی و جلوه لوکس برای دیزاین میز کنسول یا دیوار کنار مبلمان شزلون استفاده کنین. نکته کلیدی که یادم نیست چند ده بار یا صدبار گفتم اما باز هم لازمه که ذکر بشه اینه که ابعاد قاب و دیوارکوب ها باید با هم با ابعاد فضا ، دیوارها و ارتفاع کلی فضا متناسب باشه و هم با ابعاد و سایز مبلمان. این موضوع رو در مبحث انتخاب ساعت دیواری هم به صورت مفصل در موردش صحبت کردیم. مبل ال اقلیما یک کار ویژه بوده که در عین راحتی، زیبایی چشم نوازی به منزل شما می بخشد.

جدیدترین دکوراسیون داخلی 2022

بازسازی ساختمان مسکونی یا تجاری به طرق مختلفی انجام می شود که یا شامل دیوارها، کف پوش، سقف، نما و وسایل خانه می باشد و یا بودجه ها محدود تر است و مجبور به تغییرات لازم و جزیی و تغییر وسایل خانه می شویم. به هر حال باز هم باید هزینه ها تخمین زده شود تا کار تا انتها بدون مشکل پیش برود. بحث پیرامون بازسازی ساختمان را می توانید در مطلب مختص به آن مطالعه نمایید تا با آگاهی کامل تری تصمیم گیری نمایید. یکی از تفاوت‌ های اصلی آنها این است که سبک مدرن قدمت بیشتری دارد و قوانین مشخصی برای چیدمان آن وجود دارد و انعطاف پذیری سبک امروزی نسبت به مدرن بیشتر است و علاقه و تمایلات به روز مردم در آن گنجانده شده است.

در این میان، برخی از افراد، علاقه مند به رنگ های تند و آتشین هستند. انواع رنگ هایی که در گروه قرمز، نارنجی، بنفش، صورتی تند، قهوه ای تیره، زرد روشن قرار می‌گیرند، نمونه‌ای از این رنگ ها محسوب می شوند. برای اکثر مردم، خانه مهمترین مکانی است که زندگی آنها حول آن شکل می گیرد؛ جایی که به همراه عزیزانشان در کنار همدیگر زندگی می کنند. همه ما نیز تمایل داریم که منزل ما نه تنها راحت، بلکه زیبا نیز باشد. اضافه کردن چیزهایی کوچک در گوشه کنار خانه در قسمت های مختلف، می تواند زیبایی بیشتری را در منزل ما به وجود بیاورد و به صاحب خانه کمک کند تا تمام پتانسیل دکوراسیون خانه را درک کند. در طراحی داخلی خانه حتما از آینه ها استفاده کنید، کوچک یا بزرگ، ارزان قیمت یا گران قیمت، فرقی نمی کند.