چیدانه دکوراسیون آشپزخانه ایرانی: 22 مدل آشپزخانه ایرانی + عکس-پارسیان دکور

می دانید که آشپزخانه بزرگترین دکور ثابت فضای منزل است و به دلایل متعددی که در مقالات پیشین به آن ها اشاره شده، تغییر دکوراسیون آشپزخانه غالبا بالاترین میزان هزینه به لحاظ مالی و زمانی و انرژی را به صاحب منزل تحمیل می کند. فقط شباهت زیادی به برخی مدل های دکوراسیون آشپزخانه های ایرانی داره. به دلیل وجود پنجره های زیاد، نور آشپزخانه هم کاملا در طول روز تأمین میشه. البته با رنگ بندی تیره که چون فضای آشپزخانه بزرگ است، این رنگ بندی کمتر باعث دلگیر شدن فضا میشه.

  • انتخاب کشو برای زیر کابینت ها نظم خاصی را در آشپزخانه به وجود می آورد.
  • چون باید علاوه بر روکش، هزینه نصب ام‌دی‌اف در نمای جلویی را نیز بپردازید و طراحی آشپزخانه شما هم تغییری نمی‌کند.
  • انتخاب کفپوش به اندازه دکوراسیون سایر قسمت های آشپزخانه از اهمیت برخوردار است.
  • اگر تصور می کنید با دکوراسیون آشپزخانه و کابینت هایی به رنگ سفید ، فضا بیش از حد ساده و سرد جلوه می کند،تغییر دادن کفپوش آشپزخانه هم می تواند رنگ و گرمای زیادی را به دیزاین آشپزخانه وارد کند.
  • در مواقعی که اجاق گاز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، باید شیر اصلی گاز ورودی به آن بسته باشد.

با توجه به رنگ سال که آبی کلاسیک در نظر گرفته شده است وسایل جزئی با رنگ آبی را به دکوراسیون داخلی آشپزخانه اضافه نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید برای ایجاد تغییرات مثبت در فضای آشپزخانه از گیاهان و گل های طبیعی که درون گلدان ها با رنگ آبی کاشته شده اند بهره ببرید. جزیره ها می توانند طراحی های متفاوتی داشته باشند مثلا به صورت L شکل و T شکل و یا منحنی به کار برده شوند. در سال 2022 استقبال از جزیره آشپزخانه در طراحی دکوراسیون بسیار زیاد شده است. جزیره محیط آشپزخانه را مدرن تر و جذاب تر می کند می تواند باعث تمیزی و جذابیت بیشتر آشپزخانه شود.

ایده دیزاین آشپزخانه با کابینت زرد

در ادامه به سوالات شما در خصوص اینکه اصول چیدمان آشپزخانه چیست پاسخ خواهیم داد. اگر در هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه تصمی دارید رنگ دکوراسیون آشپزخانه و دیوارهایش تغییر کند، این موضوع را در نظر بگرید که با رنگ دیگر قسمت‌های خانه هماهنگی داشته باشد. اختلاف کوچک و هماهنگی بین رنگ دیوارها، آشپزخانه، کابینت و پرده و وسایل آشپزخانه باعث می‌شود که فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. پنجره‌هارا باز کنید و پرده را کنار بکشید تا نور روز آشپزخانه شما را روشن کند. در واقع یک دکوراتور داخلی می‌تواند با طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه یا انتخاب رنگ‌های مناسب، مشکل کوچک بودن آشپزخانه را رفع کند.

در عوض اشکال با شکل هندسی نامنتظم فضای زیاد را به‌ گونه‌ای اشغال می‌کنند که نمی‌توان از آن هیچ‌گونه استفاده‌ای کرد. هودهای آشپزخانه معمولاً بهترین راهکار در این زمینه هستند که می‌توانند علاوه بر تمیز نمودن هوا، دود و چربی غذاها را نیز به خود جذب کرده و از آلوده شدن سطوح آشپزخانه جلوگیری کنند. ۴۷- اضافه کردن برخی از قطه های هنری به زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه لوکس می افزاید. ۱۵- کابینت پلی گلاس با رنگ طلایی و قهوه ای سوخته جذابیت بالایی برای دکوراسیون آشپزخانه ایجاد میکند. بهترین کار این است که در ابتدا تصمیم به دکوراسیون آشپزخانه بگیرید و با یک هارمونی مطابق برای دکوراسیون خانه تان آن را طراحی کنید که دیگر مجبور نباشد در طول زمان برای آن هزینه اضافی کنید.

مدل دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده

از لوازم دکوری و اکسسوری های سنتی مثل کوزه ، ظروف سفالی با نقوش آبی ،ظروف مسی و قابلمه های سنگی استفاده کنید. وسایل درون کابینت ها بایستی به صورت طبفه بندی شده و منطم بدور از آشفتگی و روی هم ریختن چیدمان شده باشند. واقعا چرا باید آشپزخونه ها همش کرم و سفید و طوسی باشن؟؟؟ یا همین کابینت هایگلاس اصلا شیک نیست. ترکیب رنگ سبز و قهوه ای، با ایجاد کنتراست بالا، حس تازگی رو به انسان منتقل می‌کنه.

از تزیینات ساده مانند گلدان طبیعی یا دکوری های ساده می توان استفاده کرد. برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن در ابعاد کوچک از تناژ های روشن استفاده کنید. رنگ سفید (انعکاس نور در فضا) را در دکوراسیون به عنوان رنگ استفاده کنید.

جزیره خود دارای قفسه بندی ها و کشوهایی است، بنابراین موجب می شود تا فضای نگهداری بیشتری در آشپزخانه وجود داشته باشد. جزیره ها انواع مختلفی از قبیل ساده و متحرک دارد که انتخاب بین این موارد به سلیقه شما و فضای آشپزخانه تان بستگی دارد. در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی یکی از اصلی ترین نکات نحوه چیدن وسایل منزل می باشد. نوع چیدمان کابینت ها و به خصوص محل قرار گرفتن اجاق گاز، یخچال و سینک ظرف شویی و فاصله این سه مورد بسیار مهم می باشد. فاصله این نقاط و دسترسی به یکدیگر ایجاد یک مثلث می کند که این چیدمان از مدل های رایج و و سنتی چیدمان آشپزخانه نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به شمار می رود. دکوراسیون آشپزخانه سفید محبوب ترین و پرفروش ترین محصول در سالیان گذشته بوده به طوری که فارغ از سبک دکوراسیون رنگ سفید محبوب ترین انتخاب مشتریان است.

آشپزخانه پنجره دار نور طبیعی مناسبی را در طول روز دریافت می کند و با یک نورپردازی خوب نیز می توانید نور کافی در طول شب را نیز فراهم کنید. اگر آشپزخانه شما دارای نورپردازی کافی باشد، در این صورت انتخاب رنگ تیره برای کابینت امکان پذیر می شود و اجباری نیست که کابینت با رنگ های روشن مانند سفید را انتخاب کنید. رنگ مشکی، روکش های تیره رنگ مانند کابینت بتنی ورنگ های خنثی مثل طوسی و خاکستری برای مجله خبری دکوراسیون پنجره دار ایده آل هستند. به طور مثال در دکوراسیون آشپزخانه خیلی از کشورها از تولیدکنندگان ایرانی خرید می کنند مخصوصا در کشور های همسایه و حوزه خلیج فارس. دکوراسیون آشپزخانه ایرانی شامل طیف گسترده رنگی و طرحی می باشد که توسط چندین برند ایرانی تولید می شود.