چیدانه دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن: اصول مهم طراحی 2022 + عکس-پارسیان دکور

یک خانه روشن و دلباز می تواند بسیار زیباتر از یک خانه تاریک و دلگیر باشد. تا زمانی که خورشید در آسمان دیده می شود، لزومی ندارد خود را با کشیدن پرده ها مجبور به استفاده از نور مصنوعی کنید. یادتان باشد که همین فضاهای بسته و دلگیر است که آپارتمان ها را به قفس تبدیل کرده و همه ما را افسرده می کند. کمی نور طبیعی می تواند روشنی خاص و زیبایی به منزل شما بدهد که پر از انرژی و احساس خوب است.

اما با خواندن این مطلب در ادامه متوجه خواهید شد که سبک‌های دکوراسیون داخلی انواع مختلفی دارند که چند نمونه از مهم‌ترین آن‌ها برای شما آورده شده است. این کار می‌تواند شمارا در اخذ تصمیم درست و رعایت بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون منزل کمک کند. اگر فضای پذیرایی و حال منزل شما به شکلی است که در پذیرایی تنها یک ست مبلمان جای می‌ گیرد، توصیه می‌شود ست مبلمان استیل یا رسمی ‌تر را در پذیرایی قرار داده و از مبلمان راحتی و اسپرت در بخش حال استفاده کنید. در غیر این صورت، مبلمان را در پذیرایی قرار داده و میز ناهار خوری را در حال جای دهید. گرچه دل کندن از مبل های راحتی کمی سخت به نظر می رسد، اما ارزش دارد.

  • به دلیل شباهت سبک‌های طراحی داخلی مدرن با طراحی داخلی معاصر، تفاوت میان این دو را به‌صورت مختصر شرح می‌دهیم.
  • این لوسترها فضاهای سخت را فضای نرم و راحتی نشان می‌دهند و بدون آنکه فضا را شلوغ کنند، چشم‌های ما را به‌آرامی به‌سوی خودشان جلب می‌کنند.
  • فراموش نکنید که معماری و دکوراسیون لوکس، دیزاین وابسته به جزییات و اکسسوری هاست و لازمه که برای تک تک اجزا و ذرات اون به دقت فکر کنید تا نهایتا به یک نتیجه قابل قبول دست پیدا کنید.
  • البته، هر فرد به طور جداگانه باید این کار را برای خانه خود انجام دهد.

پنجره ­ای برای ورود نور طبیعی، مبلمانی شیک و جذاب، طراحی یک دیوار پشت تلویزیون زیبا، رنگ ­آمیزی سقف پذیرایی و… از جمله مواردی هستند که با کمی دقت در آنها می ­توانید یک پذیرایی شیک داشته باشید. در پایان امیدواریم از مشاهده انواع مختلف مدل های طراحی داخلی دکوراسیون خانه های ایرانی لذت برده باشید و بتوانید با الهام از این ایده ها و متناسب با سلیقه تان، دکوراسیون داخلی منزلتان را به زیبایی دیزاین نمایید. استفاده از جداکننده‌ های مدرن در دکوراسیون پذیرایی، یکی از بهترین ایده‌ هایی است که می‌تواند فضای پذیرایی و حال را دگرگون ساخته و به راحتی جلوه‌ای لوکس به آن‌ ها ببخشد. در چنین حالتی می ‌توانید از ریسه‌ های رنگی، نقره ‌ای یا طلایی، ریسه ‌های گل مصنوعی یا هر مدل دیگری که با دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ باشد، استفاده کنید. البته اگر فضای شما به اندازه ی کافی بزرگ نباشد بهتر است از شلوغی بیش از حد با اکسسوری ها جلوگیری کنید.

طراحی داخلی مدرن

اطمینان حاصل کنید که لوازم جانبی و اثاثیه را تا حد امکان پایدار و اساسی نگه می‌دارید تا در کنار یک فضای دلنشین، حال و هوای شرق آسیایی ایجاد کنید و به تعادل جریان انرژی نیز کمک خواهید کرد. یکی از مهمترین کارهایی که برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک پیشنهاد می شود این است که یک نقطه کانونی یا همان نقطه تمرکز و توجه را در داخل اتاق خواب مجله خبری دکوراسیون خود به وجود بیاورید. به طور مثال می ‌توانید چیدمان تختخواب، روتختی و بالشتک ها را از رنگ و نقش هایی انتخاب کنید که بسیار جلوه گر باشند. در انتخاب دوم می توانید نقطه کانونی را در قسمت پنجره و پرده ها انتخاب کنید. طراحی پرده در اتاق خواب بسیار اهمیت دارد و در واقع می ‌توان آن را قسمتی از تکنیک های طراحی دکوراسیون اتاق خواب هم عنوان کرد.

کمد دیواری در پذیرایی شیک

در هر قسمت که از این طیف رنگی استفاده کنید، آن قسمت را به یک فضای دلنشین تبدیل خواهید کرد. از طرفی دیگر، رنگ های روشن، در هم ریختگی و بی نظمی در محیط را کمتر جلوه می‌دهند. زوج های جوان به دکوراسیون داخل منزل خود بسیار اهمیت می دهند؛ برخی از آنها حتی ترجیح می دهند رنگ های تیره را به رنگ های روشن اضافه کنند. یکی از ایده های می توانید بهترین دکوراسیون منزل را با استفاده از آن ها ایجاد کنید، کاشی های تزئینی هستند. سنگ های مصنوعی و کاشی های تزئینی که از جنس های مختلف و با سطحی براق و درخشان ساخته شده اند، نمونه هایی از عناصر تزیینی برای دکوراسیون داخلی هستند. کاشی های تزئینی را می‌ توانید از رنگ‌های مختلف با طیف های رنگی که در خانه استفاده کرده اید، نصب کنید.

برای اطمینان از این که در نهایت به جلوه‌ای لوکس و راضی کننده برسید، در این جا توضیح می‌دهیم که روی کدام لوازم سرمایه گذاری کنید و بقیه را ساده انتخاب کنید. دکوراسیون شیک و ارزان ؛ نیاز به خرید لوازم لوکس و گرانقیمت ندارید. با کمی هزینه کردن هدفمند، می‌توانید بدون هزینه زیاد به جلوه‌ای شیک و لوکس برای دکوراسیون خود دست یابید. خرید متریال ها و لوازم لوکس از مراکز خرید بزرگ مطمئنا باعث صرفه جویی زیادی در هزینه‌های شما می‌شود. اما اگر در هنگام خرید دقت نکنید این احتمال وجود دارد که در نهایت فضای دکوراسیون شما خیلی عمومی و یکنواخت به نظر برسد.

ساده ترین و متداول ترین راهکار این است که از وب سایت های اینترنتی استفاده کنید. نصب قفسه ها در داخل آشپزخانه یا لوازم نظم دهنده در تمام اتاق ها می تواند، بهترین و زیباترین نما را برای دکوراسیون منزل کوچک به وجود آورد. با استفاده از راه حل های ذخیره سازی خلاقانه، نگرانی ‌هایی در مورد آشفتگی و بی نظمی وسایل داخل آپارتمان کوچک را نخواهید داشت.

انتخاب رنگ‌هایی که باهم جلوه‌ی بیشتری را ایجاد می‌کنند، بسیار سخت و وقت‌گیر است. اگر اشکال هندسی و نظم آن‌ها را دوست دارید می‌توانید روی مبلمان خود چند کوسن‌ رنگی با نقوش هندسی قرار دهید. با انتخاب محدوده کوچکی از اتاق نشیمن برای این کار جلوی این شلوغی را بگیرید. در این راستا هیچ اشکالی ندارد اگر سری به مجله‌های دکوراسیون منزل بزنید و نتیجه کار طراحان مشهور را ببینید. بنابراین در نظر گرفتن سالن بزرگ و مبلمان بیشتر برای مورد اول و اختصاص دادن یکی از اتاق‌ها به دفتر کار برای دومی امری است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.