چیدانه دکوراسیون کلاسیک پذیرایی، 15 عکس از بهترین خانه‌های ایرانی!-پارسیان دکور

این المان ها معمولا شامل تابلوهای نقاشی، قاب کلاسیک و مجسمه های کلاسیک هستند. چشم نوازی این المان ها در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک بسیار حائز اهمیت است. برای داشتن اتاق خواب کلاسیک یک تخت خواب چوبی با پشت تختی دارای حکاکی های زیبا و فاخر نیاز است. اینگونه چیدمان نظمی خاص و ابهتی گیرا به دکوراسیون داخلی خانه می بخشد. با بررسی رزومه این شرکت و مشاهده نمونه کارهای لوکس اجرا شده ما میتواند برای دکوراسیون و طراحی ویلا ،بازسازی منزل زیبای خود ایده بگیرید.

  • رنگ های دیگری مانند کرم، قهوه ای و بژ نیز در پالت رنگی چیدمان کلاسیک دیده می شود.
  • معمولا برای اجرای سقف در این سبک از متریال گچ استفاده می شود که به راحتی قابل شکل دادن است و می تواند تزیینات زیبا و چشمگیری خلق کند.
  • این طراحی پنجره ، زیبایی و لوکس بودن یک سبک کلاسیک را کاملا برجسته می کند.
  • امروزه از این سبک در کنار المان‌های مدرن به کار گرفته می‌شود.
  • مبلمان آنتیک و مبلمان سلطنتی پیشنهاد خوبی برای این نوع از طراحی داخلی هستند.

از دیگر اکسسوری هایی که می توان برای تزیین دیوارها در چیدمان سبک کلاسیک مورد استفاده قرار داد، استفاده از تابلوهایی با مضمون نقاشی های دوره کلاسیک هنری می باشد. در دکوراسیون کلاسیک اتاق های پذیرایی معمولا با مجسمه های سنگی، گچی و تابلو فرش و یا تابلو‌های نقاشی زیبا و فاخر، انواع آلات موسیقی و آباژور‌های برنز و کریستال تزئین می شوند. فرش از انواع وسایل مهم و ضروری در دکوراسیون داخلی پذیرایی است و باعث می شود دکوراسیون پذیرایی با شکوه‌ تر به نظر برسد.

ویژگی های دکوراسیون کلاسیک

البته برای انتخاب هر یک از این موارد هم، نکات ظریفی را باید مد نظر قرار دهید. تمامی این نکات را می‌توانید در اینجا مورد ارزیابی قرار دهید. اگر تمایل به دکوراسیون و دیزاین های کلاسیک در منزل خود دارید، می‌ توانید به‌ صورت خلاصه ده راهکار زیر را در طراحی این نوع دکوراسیون به کار بگیرید. پیش از هرچیز هم به یاد داشته باشید که دکوراسیون کلاسیک به سبک ایرانی ، با انواع کلاسیک به شیوه های اروپایی ، عربی و خصوصا نمونه های شاخص و زیبایی ایتالیایی متفاوت است. اما با این که این سبک ریشه باستانی دارد، همچنان به خاطر جلوه لوکس و منحصر به فردی که دارد. از مد نیافتاده و طرفداران فراوان و خاص خود را همچنان حفظ نموده است.

اگر به دیزاین به سبک کلاسیک علاقه مندید و دوست دارید بدانید چطور می توانید خانه ای به سبک کلاسیک چیدمان کنید، نکات کلیدی و پیشنهادات کاربردی و مفیدی در این مطلب اتود برای شما نوشته شده است. به علاوه، می توانید برای خرید مبلمان یا تغییر دکوراسیون از راهنمایی های طراحان مشاوره دکوراسیون اتود نیز استفاده بفرمایید. دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک طراحی خاصی دارد که باعث می شود فضای داخلی آشپزخانه فوق العاده شیک، باوقار و با شکوه به نظر برسد.

کاره ما

بعد از تناسب، تقارن دومین قانون در طراحی سبک کلاسیک است. به این معنی که لوازم و عناصر داخلی در این سبک به شکل آینه ای در مقابل یکدیگر قرار می گیرند. به عنوان مثال مبلمان کلاسیک یکسان روبه‌روی یکدیگر جای می گیرند. تقارن یک ترفند طراحی داخلی است که نظم و زیبایی بصری را به نگاه بیننده منتقل می کند. تقارن در طراحی داخلی باعث ایجاد تعادل و حس آرامش می‌شود. علیرغم رواج المان و مبلمان های سبک مدرن، دکوراسیون کلاسیک همچنان در خانه های ایرانی طرفداران زیادی دارد.

تقارن وسواس گونه در چیدمان اجزای دکوراسیون کلاسیک

ست کردن رنگ دیوار با فرش آشپزخانه و همچنین، ست کردن گاز، هود، مایکروفر و یخچال در یک طیف رنگی خاص، طراحی کلاسیک زیبایی را برای آشپزخانه شما رقم خواهد زد. اتاق نشیمن بهترین مجله خبری دکوراسیون فضایی است که می توانید سلیقه خود را در آن فضا نشان دهید. اگر عاشق کتاب هستید، می توانید از قفسه دیواری استفاده کنید و یا هر سانتی متر از دیوار را با آثار هنری بپوشانید.

برای طراحی داخلی چنین آشپزخانه‌هایی هم از رنگ های روشن مثل سفید، کرم، طوسی و هم از رنگ‌های تیره‌ای مثل خاکستری، مشکی و قهوه ای استفاده می شود. سقف در دکوراسیون کلاسیک، نرم و مسطح است و معمولا رنگی سفید، شیری یا کرمی دارد. معمولا برای اجرای سقف در این سبک از متریال گچ استفاده می شود که به راحتی قابل شکل دادن است و می تواند تزیینات زیبا و چشمگیری خلق کند. گاهی اوقات از پلاستر یا فوم نیز به جای گچ استفاده می شود، اما جلوه گچ به مراتب بیش تر است. در صورتی که از گچبری سقف خوشتان نمی آید، می توانید جای خالی آن را با به کار بردن لوسترهای تزیینی پر کنید.