۴۰+ ایده دکوراسیون اتاق خواب سنتی ۲۰۲۲ دید-پارسیان دکور

اما کدام آینه را برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود انتخاب کنید؟ بهترین انتخاب، یک آینه‌ی قدی بزرگ است که می‌توانید آن را به سادگی به یکی از دیوارها تکیه دهید یا با یک پیچ کوچک وصل کنید. برای چیدمان اتاق خواب بهتر است چیدمان را از وسایل بزرگ شروع کنید. در اتاق خواب بزرگ ترین وسیله تخت خواب است و وقتی تخت خواب در جای مناسب خود قرار بگیرد. شما می توانید برای چیدمان بهتر اتاق خواب وسایل را دقیقاً مطابق با فضایی که در اختیار دارید خریداری کنید. استفاده از کمد دیواری در قسمت اتاق خواب می تواند باعث برقراری نظم بیشتر در وسایل و لباس ها شود و خرید مناسب کمد دیواری اتاق خواب می تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری دهد.

  • توجه داشته باشید که چیدمان اتاق خواب مربع شکل با چیدمان اتاق خواب مستطیل شکل نباید مشابه هم باشند.
  • می توانید از طیف گسترده این رنگ استفاده کنید و البته می توانید چند رنگ گرم هم به فضا اضافه کنید تا تعادل بیشتری در رنگ ها داشته باشید.
  • و در همه فضاهای مختلف از کاغذ دیواری های متنوع استفاده می شود.

این متریال بسیار براق است و یک راه عالی برای منعکس کردن نور خورشید از پنجره های عظیم در سمت راست اتاق می باشد . ۱- نقوش هندسی، نور های دراماتیک و دکوراسیون منحصر به فرد ، همه این ها ، مجله خبری دکوراسیون فوق را به یک نمونه بی نظیر تبدیل کرده است . اگر اتاق خواب شما بزرگ است، مبلمان متناسب با آن را نیز انتخاب کنید. یک صندلی و کاناپه اضافه کنید یا یک پاف را در انتهای تخت قرار دهید.

ایده‌هایی برای مبلمان: گلی‌گلی‌های امروزی

سقف بزرگترین سطح تمیز در اتاق خواب شما است و بیشتر دکوراتورهای منزل آماتور این را فراموش می کنند، بنابراین سقف در هر اتاق یک منبع عظیم بکر است. اگر می خواهید جلوه خاصی به اتاق خواب خود ببخشید ، رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری سقف خود را با یک رنگ یا طرح ظریف در نظر بگیرید، حتی می توانید به فکر انجام یک سقف قالب دار باشید. با مشخص کردن متراژ اتاق و درج مواردی که می‌خواهید بازسازی شود، می‌توانید متخصص مناسب‌تری برای بازسازی دکوراسیون اتاق خواب خود پیدا کنید. در انتها با تعیین تاریخ، زمان و آدرس، طراح دکور اتاق خواب در محل مدنظر شما حضور پیدا می کند و پس از بررسی، می‌توانید منتظر پیشنهاد متخصصان دیزاین اتاق خواب بمانید.

سرویس های خواب کلاسیک به دلیل اینکه تزیینات و طراحی های نسبتا شلوغی دارند، اغلب برای فضای اتاق خواب های ایرانی خصوصا اتاق های کوچک به هیچ وجه مناسب نیستند و جلوه ای بسیار شلوغ و نامتناسب ایجاد می کنند. نور طبیعی که در طی روز به اتاق خواب وارد می­ شود حس خوبی خواهد داشت. اگر اتاق خواب بزرگ باشد و دو پنجره داشته باشید نور علی نور می ­شود! با اینکه احتمالا سرمایش و گرمایش در این اتاق خواب سخت ­تر خواهد بود؛ ولی امروزه با وجود پنجره ­های دوجداره این مشکل را نخواهید داشت. در اتاق خواب با دو پنجره بهتر است از پرده­ های ساده استفاده کنید تا باعث شلوغی فضای اتاق خواب نشود.

۲. تخت خواب را در گوشه‌ی اتاق قرار دهید

این قفسه لازم نیست چندان عمیق باشند؛ فقط تا حدی عمیق که به کارتان بیایند و بتوانید برخی از خرده‌ریزها یا لوازم تزئینی مثل قاب عکس را در آن‌ها جای دهید. ظاهر این نوع کفپوش ها نسبت به سال های گذشته ساده تر شده است.آن ها مثل کاشی براق نیستند بلکه از حالت مات زیبایی برخوردار هستند. همانطور که در بالا می‌بینید، قفسه‌های بیشتر برای گذاشتن وسایل بازی، باعث می‌شوند اتاق همیشه مرتب باشد. یک رویکرد ساده با استفاده از آرایه های طبیعی برای مطابقت با بالکن سرسبز با گیاهان آویزان و درختان گلدانی دارد . 2- بخش مطالب خوگر، وبلاگی اجتماعی است که به نویسندگان، طراحان و معماران عضو این امکان را می دهد تا در کنار تحریریه خوگر، مطالب مناسب و مرتبط با صنعت یا فعالیت خود را منتشر کنند.

المان‌های نورپردازی که در سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند باید از نظر طرح و اندازه متناسب با طرح کلی اتاق خواب باشند. نور طبیعی در دکوراسیون اتاق خواب بهترین نور محسوب می‌شود و تا جایی که ممکن است، از نور طبیعی باید بهره گرفت. تنظیم نور اتاق خواب برای زمان‌های مختلف، می‌تواند به صورت دستی یا هوشمند انجام شود. برای نورپردازی اتاق خواب، می‌توان از نورهای نقطه‌ای یا گسترده استفاده کرد. شکل و اندازه‌ی المان‌های نورپردازی بایستی در هماهنگی با طراحی دکوراسیون اتاق خواب باشد.

در واقع فرشی که انتخاب می کنید، باید به اندازه ای باشد که حداقل 30 سانتیمتر با دیوارها فاصله داشته باشد. زاویه های پایه های تخت، شکل هوشمندانه دیوارها و سقف را بازتاب می دهد. دیوار هندسی به عنوان یک پس زمینه فوق العاده برای آثار هنری با مضمون طبیعت ، همراه با آویز Ikea Sinnerlig طراحی شده است. ۱۰- این پانل های دیواری مجهز به نور LED برای ایجاد نور مصنوعی نیستند ، اما جنس پنل های دیواری به شکلیست که به طرز شگفت انگیزی نور را از پنجره می گیرند و در پشت تخت باعث ایجاد نور مخفی می شوند . ۳- با چنین پس زمینه ای، فضای داخلی خانه فقط جای قدم زدن است – مبلمان ، راحت و شیک است بدون آن که در تقابل با منظره بیرون باشد . برای تمرکز نور مطالعه در جایی که به آن نیاز دارید، از یک چراغ خواب با بازوی متحرک استفاده کنید.

انتخاب اندازه فرش بسیار مهم است و باید المان‌های مختلفی را در نظر بگیرید. یکی از این موارد اندازه اتاق و تختخواب است، اندازه فرش باید به گونه‌ای باشد که زیر تخت و قسمتی از اطراف آن را بپوشاند تا هنگام بیرون آمدن از تخت پای شما کف سرد و سخت اتاق را لمس نکند. اگر از فرش های کوچک استفاده می‌کنید بهتر است آن را پایین یا کنار تخت پهن کنید. ۲۵- از سوی دیگر، سقف های کم ارتفاعی مثل اتاق خواب های زیرشیروانی، خود می تواند راه حل طراحی باشد.

منظور از اتاقهای خواب زیبا ، آرامش بخش ، مناطق راحت و بهترین رنگها برای دستیابی به آنها است. دیوارهای بتونی، کفپوش های چوبی و پله ها در عین سادگی، جلوه ای شیک و جذاب به اتاق خواب داده است. مانند تغییر لحاف، افزودن یا تعویض فرش می تواند تأثیر زیادی در تغییر فضا و حس اتاق داشته باشد.