۴۵ دکوراسیون اتاق خواب ایرانی با انواع دیزاین های مدرن و کلاسیک

سرویس خواب دو نفره دیان یک سرویس خواب بسیار زیبا با طراحی مدرن است. این سرویس خواب شامل یک تخت، یک پاتختی و یک میز آرایش می باشد. تصور بیشتر افراد این است که در اتاق خواب کوچک از فرش کوچک استفاده کنند، اما این مورد فضا را دلگیرتر می کند. بهتر است برعکس از فرش های بزرگ در خانه های کوچک استفاده نمایید. قرار دادن تختخواب در کنج اتاق، فضای بیشتری را اشغال می کند و در منازل کوچک یا اتاق خواب های کوچک این حرکت تاثیر منفی در زیبایی خواهد داشت. در حالی که سهولت در حرکت یک روش عالی برای قضاوت در مورد شلوغ بودن یا نبودن اتاق خواب شما است ، اما مهم است که چگونه به نظر می رسد.

  • توجه داشته باشید، طبق توصیه طراحان داخلی، فاصله تخت با دو دیوار کناری، بهتر است مانند تصویر زیر، حدود 1 متر باشد تا فضای مناسب برای رفت و آمد و قرار دادن میز پاتختی را داشته باشید.
  • بعضی ها سبک سلطنتی را می پسندد و برای همین پرده از نوع یال دار و سلطنتی را انتخاب می کنند .
  • یکی دیگر از موارد مهم در زمان چیدمان این است که حتما به سن فرزندمان در زمان چیدن اتاق توجه کنیم و به حساس بودن دخترها به چیدمان اتاق نیز توجه داشته باشیم.
  • اگر هم هنوز در انتخاب طرح دلخواه خودتان مردد هستید، حتما از مشاوره رایگان دکوراسیون سلام ساختمان استفاده کنید.
  • البته بهتر است که الیاف‌شانهم سبک باشد تا درصورت سقوط، آسیبی به فرزندتان نزنند.

قبل از اینکه وسیله ای را در اتاق خواب بگذارید یا آویزان کنید، ابتدا باید از خود بپرسید که آیا واقعا به این وسیله نیاز دارید و چرا باید اینجا باشد. این سوال ساده باعث می شود اتاق شما فقط وسایل کاربردی و مفید داشته باشد و از بهم ریختگی و پرشدن اتاق از وسایل غیرکاربردی، جلوگیری می شود. به طور مثال تصاویر شبیه به هم را با اندازه برابر در ترکیب بندی چهارخانه نصب نمایید. اگر قابهای زیادی با ابعاد مختلف دارید، 2، 3 مورد از بزرگترینها را در قسمت اصلی و درتیررس قرار دهید. چنانچه تنوع و تعداد تصاویر زیاد باشد بهتر است از قابهای مختلف استفاده نمایید. پیشنهاد ما به شما برای سبکهای مدرن کناف وبرای سبک کلاسیک گچبری یا ترکیب کناف با ابزارهای پل اورتان میباشد.

• دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری

از تور و نمد هم می توان برای تزئین سققف و آویزان کردن اسباب بازی های کودکان استفاده نمود . یک کمد دیواری با دو یا سه کشو برای جای دادن لباس کودکان نیاز است . فرش اتاق کودک نیز معمولاً دارای عکس های کاراکترهای کارتونی و یا کهکشانی است . این سبک، برای دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری کوچک به احتمال زیاد خیلی پیشنهاد مناسبی نیست، زیرا به سختی فضای کافی برای همه وسایل و مبلمان پیدا خواهد شد. اگر بر کلاسیک اصرار دارید، پس باید آن را در کل خانه اجرا کنید و اتاق خواب را هم فقط به استراحت اختصاص دهید. تختخوابی بزرگ، رو تختی و پارچه های چشمگیر عناصر اصلی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک شما هستند.

تازه ترین مطالب

بسیاری از دخترخانم‌ها علاقه خاصی به رنگ‌های پاستلی و ملایم دارند. استفاده از چنین رنگ‌هایی در خصوصی‌ترین حریم آن‌ها در منزل، احساس خوبی به ایشان می‌دهد. در واقع از نورهای هالوژن یا ال ای دی تشکیل شده اند و روی یک پایه خطی و معمولا با اندازه های کوچکتر نصب شده اند. اگر وسیله مورد نظر همیشه همان جا بوده و همیشه هم مورد استفاده قرار می گیرد، پس بهترین جا را برای آن انتخاب کرده اید. ولی اگر وسیله ای در قسمتی از اتاق است که برای مدتی بی استفاده مانده به احتمال زیاد به علت عدم دسترسی یا جای نامناسب آن بوده است. ۱- از رنگهای پاستلی ملایم برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید (یا می توانید رنگ سفید ، خاکستری کم رنگ ، بژ و آبی چرک را انتخاب کنید).

ابعاد و اندازه چیدمان اتاق خواب

طیف های کمرنگ سبز، ارغوانی و آبی به عنوان بهترین گزینه ها برای دکوراسیون اتاق خواب شناخته می شوند. در مقیاس کوچکتر می توانید از رنگ های جواهرات برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی کمک بگیرید. رنگ هایی همچون زرد یاقوتی، قهوه ای سوخته و اناری تیره از جمله این رنگ ها هستند. آنچه تا به اینجا گفتیم به این معنی نیست که شما نمی توانید رنگ مورد علاقه تان را به پالت رنگ اتاق خواب تان اضافه کنید بلکه صرفا طیف ملایم تر آن را مورد استفاده قرار دهید.

اتاق خواب یکی از مهمترین قسمت های هر خانه است که وسایل آن باید طوری چیده شوند که هم آرامش بخش باشد و هم زیبایی داشته باشد . پرده های بالای تاج تخت به لوکس بودن فضای اتاق شما کمک می کند و یک دیزاین شاهانه را برای شما به ارمغان می آورد. تاج تخت نشان از لوکس و کلاسیک بودن سبک دکوراسیون اتاق خواب شما دارد. پس اگر به سبک دکوراسیون مینیمال علاقه دارید از تاج تخت استفاده نکنید. نمونه­‌‎های ساده و مدرن پرده‌­های تاج تخت برای دکوراسیون سبک مدرن نیز می‌­تواند استفاده شود.