آشنایی با دکوراسیون کلاسیک و 30 نمونه طراحی داخلی محبوب به این سبک

این نرم افزارهای حرفه ای با نرم افزارهای موجود در بازار سازگار بوده و امکان نصب پلاگین های کاربردی بر روی آن وجود دارد. اشیای تزئینی و دکوری در تمامی دکوراسیون ها از عناصر جذابی می باشند که می توانند به عنوان نقاط تمرکز در یک محیط مورد استفاده قرار می گیرند. اشیای دکوری مناسب برای دکوراسیون داخلی کلاسیک از تنوع زیادی برخوردار می باشند.

  • حاشیه های سقف، گرد کردن گوشه ها، محل نصب لوسترها، بالای میل پرده ها و… همه باید به درستی تزئین شوند و به چشم آیند.
  • طبق این قانون عناصر یک سازه، باید با رعایت تناسب و تقارن ریاضی طراحی و ساخته شوند.
  • سنگ های مرمر برای کفپوش، دیوارها و حتی نمای کلاسیک کاربرد دارند.
  • جزئیات اهمیت دارند، زیرا این جزئیات هستند که تکمیل کننده سبک اصلی می باشند.
  • در این سبک از رنگ هایی با وقار که به فضای داخلی شما شخصیت می بخشند استفاده میشود.
  • از دیگر اکسسوری هایی که می توان برای تزیین دیوارها در چیدمان سبک کلاسیک مورد استفاده قرار داد، استفاده از تابلوهایی با مضمون نقاشی های دوره کلاسیک هنری می باشد.

به صورت ساده، دکوراسیون کلاسیک در تزیینات و دکوراتیوها، خرج هنگفتی روی دست تان می گذارد و لازمست هم در تعداد، هم در ابعاد و هم تزیین و رنگ اکسسوری ها از المان هایی ارزشمند و عموما گران قیمت استفاده کنید. ترکانی یا ترچانی؛ دانشنامه قدیمی ایتالیایی سبک کلاسیک را به عنوان مجموعه ای از مفاهیم نظری و هنجارهای عملی تعریف می کند که وامدار اندیشه یونانیان و رومیان باستان است. از این مفاهیم برای ترکیب و ارزیابی آثار هنری استفاده می شود.

استفاده از مبلمان های استیل و منبت کاری شده

سبک کلاسیک در هنر، توسط هنرمندان پس از رنسانس، بر پایه سبک های یونانی و لاتین بنا نهاده شد. در طراحی دکوراسیون داخلی و معماری، فرم ها بر پایه هنر کلاسیک یونانی و رم شکل گرفت. در طراحی داخلی سبک کلاسیک، تعادل، تناسب و هماهنگی کامل بین اجزای طراحی به صورت کاملا کلیشه ای براساس معماری یونان و رم باستان رعایت می‌شود. در خانه های ایرانی خصوصا خانه ی مادربزرگ ها هنوز پشتی جایگاه خاصی برای خود دارد. بسیاری از خانواده ها هنوز از پشتی به جای مبلمان در منزل خود استفاده می کنند. خصوصا افرادی که خانه های بزرگ داشته و مبلمان آن ها جوابگوی جمعیت میهمانان آن ها نمی باشد، هنوز از پشتی و تشک برای طراحی دکوراسیون خانه و راحتی میهمان استفاده می کنند.

مشخصه‌های دکوراسیون کلاسیک

رنگی که شما انتخاب می کنید باید در تمام عناصر، اشیا و اِلمان ها به چشم بیاد. به طور مثال قانون 60، 30، 10 یک انتخاب بسیار رایج است. برای کفپوش این محیط از سنگ های بادوام و براق استفاده کنید.

این امر به دلیل جلوه بصری مجلل و باشکوهی است که طراحی داخلی کلاسیک دارد تولد یک عظمت و دیدگاه درونی را تداعی می‌کند. در نگاه اول برای بیننده چنین استنباط می شود که فضا شلوغ است اما این به دلیل نوع و سبک طراحی داخلی کلاسیک است. ابتدا شاید چیدمان سخت باشد اما با کمی آشنایی می توانید هر چیزی را در جایگاه اصلی خود قرار دهید. رنگ هایی که در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک به کار می برید، باید الهام گرفته از طبیعت باشند و جلوه خنثی و ملایمی داشته باشند. نظم سبک کلاسیک طوری است که در یک فضای محدود، خیلی سخت ممکن است بتوانید تغییر دکوراسیون بدهید و جایگاه مناسب دیگری برای مبلمان و تزیینات وابسته به آنها بیابید.

در طراحی و تولید آن ها از چوب های مرغوب منبت کاری شده و پارچه های گرانقیمت استفاده می کنند. این سبک از مبلمان با تقارن و تناسب بینظیر، در چیدمان منزل به عنوان نقطه کانونی بهترین انتخاب است. فرش‌های ایرانی ، خصوصا فرش‌های دستی با نقش و نگارهای تا حدی نامنظم و سنگین، از ویژگی‌های سبک کلاسیک در دکوراسیون خانه ایرانی است. کفپوش های موجود در سبک کلاسیک، حتی اگر یک پارکت یا لمینت ساده باشند، لازم است. تزیینات و طراحی هایی برای نمایش این سبک در آن ها به کار رفته باشد.

یادتان باشد، سقف، ستون و دیوارهای ساده در خانه های کلاسیک جایی ندارند و باید آن ها را با گچ بری، سر ستون و قاب بندی دیزاین کنید. به‌صورت ساده، دکوراسیون کلاسیک در تزیینات و دکوراتیوها، خرج هنگفتی روی دستتان می‌گذارد و لازم است هم در تعداد، هم در ابعاد، هم در تزیین و هم رنگ اکسسوری‌ها از المان‌هایی ارزشمند استفاده کنید. از این مفاهیم برای ترکیب و ارزیابی آثار هنری استفاده می‌شود.

سقف در دکوراسیون کلاسیک، نرم و مسطح است و معمولا رنگی سفید، شیری یا کرمی دارد. معمولا برای اجرای سقف در این سبک از متریال گچ استفاده می شود که به راحتی قابل شکل دادن است و می تواند تزیینات زیبا و چشمگیری خلق کند. گاهی اوقات از پلاستر یا فوم نیز به جای گچ استفاده می شود، اما جلوه گچ به مراتب بیش تر است. در صورتی که از گچبری سقف خوشتان نمی آید، می توانید جای خالی آن را با به کار بردن لوسترهای تزیینی پر کنید. سنگ یک متریال لوکس و شکیل است و به این خاطر توصیه می شود. چوب نیز ظاهری گرم دارد و با رنگ های این سبک جور می شود.

دکوراسیون و چیدمان کلاسیک برای خانه‌های کوچک غالباً گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود و موجب شلوغ و کوچک نشان داده شدن فضا می‌شود . استفاده از چیدمان کلاسیک در دفتر کار رواج بسیار زیادی دارد. این سبک بیشتر برای محیط هایی از قبیل دفتر وکالت و مدیریت مورد استفاده قرار گرفته و با میزهای بزرگ و چوبی قهوه ای جلوه فوق العاده ای ایجاد می کنند.