دکل لیفتراک انواع دکل لیفتراک تجهیز بالابر | توکو لیفتراک

دکل لیفتراک انواع دکل لیفتراک تجهیز بالابر | توکو لیفتراک

اگرچه این لیفتراک‌ها دارای کیفیت خوبی هستند اما تعمیر نگهداری آن‌ها کاملاً تخصصی بوده و حتماً باید در هنگام خرید به این موضوع توجه داشت. با بلند شدن و پایین آمدن بار، مرکز ثقل ترکیبی نیز به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند. همانطور که دکل به جلو و عقب حرکت می‌کند، مرکز ثقل ترکیبی نیز به جلو و عقب حرکت می‌کند.

  • سه فاکتور بسیار مهم در انتخاب دکل مناسب برای لیفتراک شامل میزان فضای عمومی مورد نیاز در کارخانه یا انبار شما، ارتفاع پایه ها و حجم و اندازه بار مورد نظرتان است.
  • آنها سیلندرهای هیدرولیک دو کاره هستند که به آنها اجازه می‌دهد هم فشار دهند و هم بکشند.
  • همانطور که ارتفاع دکل افزایش پیدا می کند، دو قسمت داخلی نیز به سمت بیرون حرکت می کنند.
  • – یک دکل بدون بالابر آزاد به محض اینکه دوشاخه ها شروع به بلند شدن می کنند به سمت بالا کشیده می شود.
  • البته مدل ساده اقتصادی‌تر است و اگر لیفتراک را نهایتاً هفته‌ای هفت ساعت یا روزی یک ساعت استفاده می‌کنید.

دکل تفاوت زیادی در عملکرد لیفتراک در یک محیط خاص ایجاد می کند. دکل منفرد، قسمت دکل داخلی را همراه با بار بالا می برد و به فضای بالای سر اضافی نیاز دارد تا کانال های دکل بتوانند بالاتر از بار بالا روند. این نوع، می تواند در راهروهای باریک و محل های تنگ در ارتفاعات پایین تر لیفتراک مشکل ساز باشد. انواع دیگر لیفتراک ها که برای استفاده در فضاهای سقفی محدود طراحی شده اند، دکل های بالابر آزاد کامل (full free lift) نامیده می شوند. آن ها به شاخک ها اجازه می دهند بدون بالا بردن کانال های دکل، بلند شوند.

تشابه دکل تک جک و دو جک در چیست؟

حفاظ سقفی یک ویژگی ایمنی در بین قطعات یدکی لیفتراک است، به خصوص قطعات لیفتراک آرمان یدک که برای محافظت از اپراتور طراحی شده است. این گارد راننده را در برابر سقوط اجسام در حالی که در محدوده محفظه اپراتور است، محافظت می‌کند. محافظ بالای سر باید به عنوان محافظت در برابر ضربه اجسام کوچک در حال سقوط مانند جعبه‌ها، ضایعات، بسته‌ها، کیسه‌ها و .. اما، آن‌ها قادر به مقاومت در برابر ضربه‌های سنگین بارهای بزرگ در حال سقوط نیستند. لیفتراک‌ها ماشین آلات با دوام و پرقدرتی هستند اما مانند سایر ماشین آلات صنعتی، قطعات لیفتراک نیز حساس هستند و دچار استهلاک می‌شوند. برای این که لیفتراک شما ایمن در حال کار باشد، تهیه قطعات لیفتراک با کیفیت بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اصطلاحات دکل لیفتراک

ترخیص اجزاء و قطعات دکل لیفتراک از گمرک یکی از فعالیت‌هایی است که در حوزه خدمات شرکت سلطان تجارت بازرگان قرار می‌گیرد. یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین ماشین‌های صنعتی، لیفتراک نام دارد که از آن جهت جابه‌جا کردن بارها و انبارش آن‌ها استفاده گسترده‌ای می‌شود. هر لیفتراک از قطعاتی تشکیل شده است که هر کدام وظایف خاصی را برعهده داشته و خرابی یا عدم وجود هر کدام می‌تواند سبب از کار افتادن ماشین شود. از مهم‌ترین قطعات لیفتراک می‌توان به دکل اشاره کرد که در ادامه مقاله به وظایف آن اشاره خواهیم کرد.

دقت در انتخاب لیفتراک مناسب

سیستم هیدرولیک دارای مجموعه‌ای از پمپ‌ها، سیلندرها، پیستون‌ها و سیالات است که با هم کار می‌کنند تا فشار هیدرولیکی را ایجاد کنند تا بار لیفتراک، به صورت بالا و پایین جابجا شود. این سبک از سیلندر نیرو را به سمت بالا و پایین اعمال می‌کنند. آنها عمدتاً در لیفتراک‌های مارینا استفاده می‌شوند، که برای قرار دادن یا بازیابی قایق‌ها باید چنگال‌ها را از سطح زمین پایین بیاورند و داخل آب قرار دهند. بالابر رایگان در لیفتراک چیست؟ این توانایی کالسکه است که بدون اینکه ریل‌های داخلی از بالای دکل بیرون بزند، بالا می‌رود. ارتفاع دوشاخه آزاد به میزانی است که چنگال‌ها می‌توانند قبل از اینکه ریل‌های دکل به صورت عمودی گسترش یابند، بالا بیایند. اندازه گیری از کف زمین تا بالای دکل، کوتاهترین اندازه ارتفاع دکلی است که، به طور کامل پایین بیاید.