دکوراسیون داخلی ،انواع طراحی های دکوراسیون داخلی منزل +تصاویر با کیفیت خانه معمار

بلکه سعی کنید الگوها و رنگ‌های پراکنده نداشته باشین، یعنی چندین رنگ، الگو و طرح انتخاب کنید و اون رو در اجزای مختلف دکوراسیون پذیرایی و نشیمن تکرار کنین. رنگ‌هایی از یک تناژ معمولا بهترین راه‌حل ایجاد هماهنگی در فضا محسوب میشن. مساله دیگه‌ای که در تناسبات دکوراسیون داخلی اهمیت داره، رعایت نسبت در چیدمان هست. اکثر طراحان و دکوراتورها ترجیح میدن از تناسبات طلایی در چیدمان استفاده کنن و به زبان ساده نسبت دو به سه معقول‌ترین راه برای چینش صحیح مبلمان در یک فضا به حساب میاد.

  • امروزه طراحی دکوراسیون فقط منحصر به خانه نمی باشد بلکه برای ساختمان های مختلف از جمله شرکت ها، ادارات و مغازه ها از طراحی دکوراسیون استفاده می کنند این کار باعث بهینه شدن فضا و زیبایی آن ها می شود.
  • همونطور که میدونین مبحث دکوراسیون داخلی بسیار گسترده و مفصل هست، سعی کردیم اینجا به عنوان راهنمای کاملِ دکوراسیون داخلی، به تمام جنبه ها بپردازیم.
  • کوسن‌های لوکس، نورافشان‌های نفیس و یک شومینه بسیار بزرگ کار را تکمیل می‌کند.
  • آثار هنری عامیانه و اجناس طبیعی جایگاه ویژه‌ای در این سبک از چیدمان دارند.

در این مقاله ما قصد داریم برای شما 0 تا 100 رشته طراحی دکوراسیون داخلی را با جزئیات کامل شرح دهیم. بازار کار این رشته، درآمد مناسبی که می‌توانید به کمک خلاقیت خود به دست آوردید و همچین در نهایت به چند سوال بسیار مهم که حتما برای شما که قصد ورود به این رشته را دارید پیش خواهد آمد، پاسخ دهیم. نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی با کمک به معماران و مهندسان ساخت و ساز باعث شده اند که دیگر نیازی به ساخت ماکت ها نباشد. معماران می توانند با صرف هزینه ی کم تر طرح ها را با دیگران از جمله مهندسان ساخت وساز به اشتراک بگذارند. مهندسان هم می توانند از ابزار های شبیه سازی برای انجام دادن آزمایش های مختلف پیش از شروع کردن مراحل ساخت استفاده کنند.

طراحی داخلی ساختمان و دکوراسیون منزل هیرادانا متخصص در طراحی معماری داخلی و دکوراسیون پروژه های لوکس ساختمانی

به طور مثال استفاده از سبک سلطنتی و اشرافی در خانه های کوچک غلط است. سبک های دکوراسیون داخلی در هر زمان و محدوده ی جغرافیایی تا حد بسیار زیادی به معماری و ابنیه خارجی بنا بستگی دارد و تحت الشعاع اقلیم،‌ فرهنگ و جزئیات زندگی مردم یک منطقه است. به عنوان مثال در غالب کشورهای اروپایی به دلیل آب و هوای نسبتا سرد و نسبتا پر بارش و عدم وجود تابش آفتاب در فصل های بسیاری از سال،‌ دکوراسیون خانه های مسکونی به نحوی است که حتی الامکان نور بیشتری وارد فضاهای داخلی شود. در موارد متعدد و قابل تامل، دکوراسیون غیر اصولی و غلط، نه تنها می تواند به سلامت روانی انسان آسیب های متعددی برساند، ‌بلکه با زایل کردن عملکرد و کاربری فضا می تواند مخل آسایش و تخریب کاربری شود. از نمونه های بارز این موضوعات میتوان نحوه دکوراسیون اتاق ها و دفاتر کاری ، اتاق کودک ،‌ اتاق خواب و دکوارسیون آشپزخانه را نام برد که به مرور و در سایر مقالات به معرفی آنها می پردازم. این شرکت با بررسی کلیه خصوصیات شخصی و سلایق متنوع شما و آنالیز کامل فضای مورد نظر شما طرح نهایی را به شما عزیزان ارائه می دهد و درنهایت با بالاترین کیفیت و در اسرع وقت اجرا می نماید.

شاید تصور کنید که سبک‌های داخلی دکوراسیون منزل محدود به دو یا سه مورد هستند. می‌توان در چیدمان منزل رنگ دیوارها را سفید در نظر گرفته و مبلمان را خاکستری برگزید. بله دقیقا نقطه قوت طراحی داخلی های مجموعه هیرادانا این هست که طراحی دکوراسیون هر مشتری با دیگری متفاوت هست. از دیگر دکوراسیون‌های خاص که همواره سرشار از ایده‌های ناب و کاربردی بوده است، سرویس بهداشتی می‌باشد. از جمله بهترین و جذاب‌ترین فاکتورهای دکوراسیون سرویس بهداشتی به شمار می‌روند در کنار متریال های نوینی از جمله ترموود سرامیک های اسلب همراه با نور پردازی های جذاب و باشکوه.

امتیاز دیگر این تغییر ساده این است که لامپ‌ها و چراغ‌ها به‌سادگی در هر رنگ و شکلی یافت می‌شوند. اما این چراغ‌ها هرقدر هم که چشمگیر و جذاب باشند، هیچ‌وقت جایگزین نور طبیعی که از پنجره‌ها به رویتان می‌تابد، نمی‌شوند. بنابراین اگر امکانات و بودجه‌ی کافی دارید، قسمت‌های نورگیر خانه را زیاد کنید.

نکته مهمی که باید در نظر داشت هزینه‌های جاری است که سبک‌های کلاسیک به‌سبب رعایت جزئیات بیشتر و نیاز به تجهیزات و ابزارآلات مدرن و پیشرفته، هزینه اجرایی بیشتری نسبت به سبک مدرن دارد. تمامی نکات در مورد هزینه‌های احتمالی و اجرایی باید با کارفرما و مشتری درمیان گذاشته شود و تمامی هزینه‌ها شفاف باشد. اگر دکوراسیون داخلی به عنوان یک هنر نگاه کنیم همانند سایر هنرها دارای اصول، استاندارد و ریزه‌کاری‌هایی است که باید به شکل تخصصی به آنها پرداخته و آنها را به مرحله اجرا درآورد. ضمن این که در این هنر نیز همه چیز متناسب با مد و دوره‌های زمانی و البته ترندهای روز دستخوش تغییر خواهد بود و بنابراین سلیقه شخصی مهمترین عامل ایجاد آن است. و ویژگی بارز آن کاربردی بودن و نحوه چیدمان وسایل و تریینات آن است.

در این طراحی از بهترین کارکردهای روانی و فیزیکی بهره برداری می‌شود تا یک محیط آرامش بخش و سرپناه امن و جذاب خلق شود. بود که هر کدام با توجه به نیاز مشتری و همچنین ابعاد ویلا و بسیاری از المان‌های دیگر تعیین و برنامه ریزی خواهند شد. معمولا در طراحی ویلا میتوان از فرم ها و الگو های بسیار باشکوه و منحصر به فردی استفاده کرد طراحی ویلا کلاسیک یا ویلا مدرن هر کدام ویژگی ها تخصصی خود را دارد که توسط یک شرکت معماری مناسب می بایست به شما اعلام گردد. 1) در طراحی دکوراسیون داخلی منزل با یک تخصص و حرفه مواجه هستیم که حتما نیاز به مطالعه، شناخت رنگ، شناخت روش‌های استفاده از برنامه‌ریزی‌های دقیق، شناخت برنامه ترسیم، شناخت پارچه‌ها، شناخت متدهای مناسب طراحی با رایانه و … این افراد حرفه‌ای و متخصص، اغلب در طراحی معماری ساختمان و همچنین طراحی‌های داخلی فعالیت می‌نمایند. کاربران در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی فقط با سطح ظاهر یک فضای خاص سر و کار دارند.

نقش مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی

این روزها طراحی‌های جالبی از این محصولات در بازار وجود دارد؛ و در مواردی این طرح‌ها واقعاً کارآمد هستند. به‌عنوان‌مثال می‌توانید از انواع مبل‌های لاوست بارنگ و طرح پارچه متفاوت از مبلمان خودتان استفاده نمایید. چیدن مبل‌ها در اطراف میزگرد، ازنظر علم انرژی‌ها و فنگ‌شویی چیدمان منزل نیز بسیار مورد تأیید است.

یکی دیگر از شیوه‌های استفاده از گیاهان در دیزاین مدرن استفاده از تراریوم است. تراریوم‌ها یا همان باغ‌های شیشه‌ای یکی از خلاقانه‌ترین روش‌های نگهداری گیاهان زینتی در خانه‌ها می‌باشند که البته در ابعاد مختلفی در بازار موجود می‌باشند. دسته دیگری از آینه‌های دکوراتیو هم هستند که خودِ برش آینه به شکل‌های گوناگون است و در پشت آن‌ها چسب محکمی قرار داده‌شده است. اگر بزرگی فضا به شما امکان گذاشتن میز و صندلی را می‌دهد، حتماً این کار را انجام بدهید. از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی برای تغییر آب‌وهوای خانه‌تان استفاده کنید.