دکوراسیون داخلی منزل با ایده های نو و کاربردی برای خانه های مدرن

یکی دیگر از رنگ هایی که میتوانید برای دکوراسیون منزل عروس استفاده کنید، طیف رنگی تیره هستند. رنگ های قهوه ای در کنار رنگ مشکی یا سورمه ای به کار می روند و می تواند بسیار جذاب باشد؛ اگرچه در ظاهر، تیره هستند. برخی از جوانان علاقه دارند که از رنگ‌ های تند و تیز در دکوراسیون منزل خود استفاده کنند. رنگ هایی نظیر نارنجی، سبز، آبی تند، قرمز و زرد، رنگ هایی هستند که نشاط و شادابی را در دکوراسیون القا می‌کنند.

  • انتخاب رنگ‌هایی که باهم جلوه‌ی بیشتری را ایجاد می‌کنند، بسیار سخت و وقت‌گیر است.
  • به عنوان مثال برای یک خانه کوچک میز غذاخوری بزرگ نمی تواند گزینه مناسبی باشد بنابراین می توانید از میزهای تاشو استفاده کنید تا خانه تان شیک و جمع و جور باشد.
  • خوشبختانه جدیدا اصول طراحی خانه پیشرفت قابل توجهی داشته و با ساخت وسیله های خلاقانه به شما در داشتن خانه ایده آل تان کمک می کند.
  • در قسمت های مختلف سبک کلاسیک دکوری هایی قرار می گیرد که می توانید از هر کدام یک جفت تهیه کنید تا تقارن در فضا به صورت کامل رعایت شود.
  • با اجرای بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون می‌توانید مطمئن باشید که انتخاب‌هایتان درست خواهد بود.

روش‌هایی مثل تغییر رنگ دیوار، استفاده از رنگ و مواد مختلف، قالیچه، روشنایی و چیدمان صحیح مبلمان ضمن تعریف فضاهای مجزا، محیطی هماهنگ و منسجمی را ایجاد نمایید. اگر به خانه‌های اصیل ایرانی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که رنگ‌های سفید، کرمی و بژ بیشترین کاربرد را در رنگ‌آمیزی دکوراسیون آن‌ها دارند. در یک آشپزخانه ساده، انتخاب چند متریال می‌تواند واقعا ظاهر آشپزخانه را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، این بدان معنا نیست که همه لوازم لوکس باید عناصر توکار باشند. یک یا دو لوازم دکوری زیبای ساخته شده از سنگ مرمر مانند تخته خوردکنی که در تصویر نشان داده شده می‌تواند ظاهر سنگ مرمر را به آشپزخانه بیاورد حتی اگر در جای دیگر به کار نرفته باشد.

طراحی مدرن شهری در جوامع جهانی با توجه به وابستگی آن به سبک معاصر، مدرن و صنعتی برای افزایش سطح زندگی جهانی، روشی نامحدود (ازنظر زمانی) و تأثیرگذار در دکوراسیون را به وجود می‌آورد. روزبه‌روز بر محبوبیت سبک‌های طراحی داخلی اسکاندیناویایی افزوده می‌شود،این سبک بر سادگی آرام و پاک که به‌صورت جهانی پذیرفته‌شده تأکید دارد. عناصر طراحی داخلی سبک سنتی را با عوامل خانه‌های روستایی مرتبط می‌سازد. همچنین می‌توانید در سبک دکوراسیون کلاسیک از رنگ‌های مختلفی مثل کرم و قهوه‌ای و زرشکی استفاده کنید .

راهنمای خرید تابلو نقاشی و بررسی تأثیر آن در دکوراسیون خانه و محل کار

در همین راستا انتخاب میز ناهارخوری، فرش، کاغذ دیواری و تمام وسایل تزیینی در سالن نشیمن نیز بر اساس رنگ های روشن یا رنگ های مکمل انتخاب می ‌شوند. دومین ترفند که هزینه زیادی از شما نمی گیرد و ما برای اجرای بهترین دکوراسیون منزل ساده به شما پیشنهاد می کنیم این است که دیوارهای خانه را به رنگ روشن نقاشی کنید. برای اتاق خواب می توانید رنگ صورتی یا آبی یا نقره ‌ای را انتخاب کنید. اگر قرار است دیوار اتاق ها را رنگ کنید با توجه به متراژ اتاق، رنگی را انتخاب کنید که فضا را بزرگتر و پرنورتر جلوه می دهد. انتخاب لوستر مناسب یا چراغ های آویزان برای هر قسمت نیز اهمیت دارد. اما امروزه دکوراسیون داخلی منزل ایرانی ها دچار تغییراتی شده است.

دلایل استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی

پس در آخر به این نتیجه می رسیم که با استفاده طراحی دکوراسیون داخلی در اماکن مختلف می توانیم به اهداف و نتایج دلخواه و خوبی برسیم. در این سبک از چیدمان داخلی معمولا از رنگ های سفید یا طلایی، زیتونی و آبی درباری استفاده می‌شود. همانطور که از اسمش پیداست این سبک به حدود دو تا سه قرن گذشته باز میگردد و البهام گرفته از سبک های دوره انقلاب صنعتی اروپاست. در این طرح ممکن است حس ناتمام بودن خانه به ما دست دهد زیرا ممکن است از دیوار آجری یا میز هایی با جنس پالت چوبی باشد و این ها حس ناتمامی را به ما القا میکند. در این نوع طراحی مبلمان چرمی مورد استفاده قرار میگیرد زیرا که در آن زمان سرمایه دار های علاقه زیادی به مبلمان چرم داشتند. در این سبک خاص و جذاب شما فقط نیاز به یک رنگ بودن وسایل دارید؛ در این سبک به خصوص طراح از ساده ترین پالت رنگی استفاده میکند و به همین دلیل یکی از سخت ترین نوع طراحی در دنیا است.

این کار هم کارایی بسیار زیادی دارد و هم اینکه ظاهری رمانیتک و بسیار زیبا به دکوراسیون اتاق می دهد. دیوار واحدی که از بالا تا پایین آن با کاشی خاصی تزئین شده باشد تاثیر زیادی دارد، چه این دیوار پشت دوش حمام یا تزئین کردن یکی از دیوارهای حمام و سرویس باشد. اگر فضای دوش استاندارد با عرض 150 سانتی متر پهنا و سقف استاندارد 250 سانتی متری داشته باشید آنگاه شما یک سطح دیوار 40 فوت مربعی دارید که می توانید روی آن کار کنید.

مدت زمان انجام هر پروژه متفاوت بوده و به تعداد و ابعاد فضاها و نوع طراحی انتخابی شما بستگی دارد. در بحث کف ساختمان نیز می‌توان از انواع سنگ، سرامیک یا پارکت به‌عنوان کف‌پوش استفاده کرد. همچنین ممکن است دوست داشته باشید که حمام اختصاصی برای استفاده از میهمانان خود طراحی کرده و بسازید.

پالت رنگی ساحلی رایج شامل طیف‌های آبی روشن و سبزهای برگرفته از اقیانوس همراه با کرم‌ها و رنگ‌های خنثی برای ظاهری زیبا و آرامش‌بخش است. این چاردیواری شما است و شما می‌تواند آن‌ها را با یک سبک خاص محترم بشمارید. برای خانه‌های خود می‌توانید با استفاده از تصویر بالا از کاناپه‌ی بدون محدودیت زمانی، صندلی‌های مشابه به دوره‌ی لویی پنجم، ترکیبی دست‌چین از قطعات هنری استفاده کنید. این سبک را تا حدودی می‌توان تلفیقی از سادگی، پیراستگی و زیبایی در آرامش فاخر و عملکرد دانست. شما می‌توانید از فرش ایرانی و پرده‌های متناسب با آن برای تکمیل این سبک استفاده کنید. وهر چه چوبی که در این سبک به کار می‌رود تیره‌تر باشد این فضا جذاب‌تر خواهد بود.