دکوراسیون داخلی منزل 100 طرح و ایده جذاااب سلام ساختمان

دفترچه اندازه‌ها را برای تمام خریدها همراه خود داشته باشید. اگر جایی از فضای شما تورفتگی ناگهانی یا حتی برآمدگی دارد یا به‌صورت مربع یا مستطیل کامل نیستند و کل آن­ها از حالت عادی خارج است. کافی است با در نظر گرفتن تمام این موارد لوازم موردنیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. شما برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود،پس از انتخاب سبک موردنظرتان، نیاز به انتخاب یک پالت رنگی برای دیزاین فضاها دارید.

  • به همین دلیل بیشتر آن ها پس از مدتی، با توجه با کیفیت مصالح به کار رفته، نیاز به بازسازی و تعمیر پیدا می کنند .
  • در نتیجه باید در انتخاب آن‌ها دقت زیادی داشت تا با هماهنگی سبک و همخوانی رنگ پارچه، چوب و طرح مبل با رنگ دیوارها و سایر وسایل هارمونی بیشتر و جلوه بی‌نظیری در فضای خانه ایجاد کرد.
  • برای اینکه ورودی بزرگ تر و روشن تر به نظر برسد ، رنگ روشن و درخشان برای دیوارهای این مکان انتخاب کنید و توجه داشته باشید هر چه اثاثیه کمتر باشد این فضا آزاد تر و بازتر می‌شود.
  • و این یعنی شما قادر خواهید بود تا طراحی داخلی سنتی را کاملاً به سبک خود به وجودآورید و در آن از لوازمی استفاده کنید که نشان‌دهنده‌ی خصوصیات و سبک زندگی شخص شما باشند.

تا جایی که می‌توانید دیوارهای آجری را در معرض دید بگذارید. دور از ذهن نیست که طراحی داخلی صنعتی نشانگر روحیه‌ی مینیمال و تقریباً مردانه و پاک است. این سبک جهانی ترکیبی از یافته‌های عجیب‌وغریب و مبلمان آنتیک و قدیمی از منابعی همچون عرضه‌ی کالاهای ارزان و سفرها است. به چند طاقچه نیاز دارید؟ یک طاقچه به سبک و طرح نردبان را با گیاهانی متفاوت ترکیب و تزئین کنید. هنگام در نظر گرفتن محلی برای ذخیره هر چیزی از وسایلی به‌عنوان دکور استفاده کنید تا فضا را ازآنچه هست هم بهتر کنید. همیشه رنگ مایه‌های خاکی را برایاین سبک به کار ببرید (قهوه‌ای مایل به قرمزرنگی اساسی است)و دقت داشته باشید.

استفاده از المان‌ها در سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی

روشنی فضا و اکسسوری‌هایی مانند قایق‌های کوچک، همگی شمارا در داشتن دیزاین ساحلی بیش‌ازپیش یاری خواهند رسانید. در مورد اکسسوری‌ها هم می‌توان تلفیقی از چینی، برنز و چوب را باهم استفاده نمود. مهم‌ترین مسئله این است که بافت و شکل این عناصر تا حدودی باید به هم شبیه باشند؛ زیرا تنها راهی که برای حفظ هارمونی دیزاین به نظر می‌رسد، رعایت همین نکته است. در بخش‌هایی از دیوارها هم می‌توانید از پوسترهای دیواری با طرح‌های کلاسیک مانند نقاشی‌های دوران رنسانس و یا طرح‌های فرشتگان استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که از رنگ آبی فیروزه‌ای می‌توانید در بخش‌های مختلف استفاده کنید. ‌ علاوه بر آن رنگی است که موجب ایجاد حس نشاط و سرزندگی در افراد می‌شود.

بافت به رنگ سفید برای دیوار اضافه کنید تا خانه حالت محیطی استریل و بیمارستانی به خود نگیرد

برای انتخاب نوع گلدان و حتی گل هم بهتر است به سبک دکوراسیون خانه خود توجه کنید. بعضی گلدان‌ها طرحی کلاسیک دارند و برای خانه‌های به سبک کلاسیک مناسب‌تر هستند و بعضی به سبک مدرن طراحی می‌شوند‌ و برای خانه‌های مدرن مناسب هستند. از دیگر عوامل مهم تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، انتخاب و استفاده از کفپوش‌های مناسب برای هر قسمتی از خانه، متناسب با سبک دکوراسیون داخلی آن فضاست که تاثیر زیادی در زیبایی و حال و هوای فضای خانه خواهد داشت.

با توجه به اینکه این روزها مبل‌ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا کرده و جزیی جدانشدنی از دکوراسیون خانه محسوب می‌شوند‌. در نتیجه باید در انتخاب آن‌ها دقت زیادی داشت تا با هماهنگی سبک و همخوانی رنگ پارچه، چوب و طرح مبل با رنگ دیوارها و سایر وسایل هارمونی بیشتر و جلوه بی‌نظیری در فضای خانه ایجاد کرد. امروزه سبکی که بیشتر در دیزاین دکوراسیون داخلی منزل مشاهده می‌شود، تلفیقی از سبک مدرن و معاصر است. معمولا در این مدل از خانه‌ها یا از رنگ‌های سفید و سرد استفاده می‌شود، یا از رنگ‌های شاد و گرم.

پالت رنگی در واقع مجموعه‌ای از رنگ‌هاست که از دید بصری دارای هارمونی جذابی هستند.در انتخاب رنگ علاوه بر سلیقه شخصی، باید به نکاتی مانند ابعاد فضاها و کاربری هر فضا توجه کنید. به طور مثال رنگ‌های روشن پاستلی و حتی رنگ سفید می‌توانند باعث شوند که ابعاد یک پذیرایی کوچک به طرز چشمگیری بزرگ‌تر به نظر برسند. دکوراسیون داخلی منزل یکی از مهم ترین عواملی می باشد که تأثیر زیادی بر زیبایی خانه دارد. این کار در ظاهر کاری ساده می ‌باشد در حالی که نیاز به تجربه و مهارت زیادی دارد و برای این که دکوراسیون منزل متناسب باشد باید نکات زیادی رعایت شود. دکوراسیون فقط برای زیبایی نمی باشد بلکه در صورت رعایت اصول و قوانین مربوط به آن باعث ایجاد فضای زیاد و افزایش کاربرد قسمت های مختلف خانه می شود. بر خلاف تصور اکثر افراد طراحی دکوراسیون می تواند با هزینه کم هم انجام شود طرحینه به توضیح کامل دکوراسیون داخلی منزل و معرفی 10 سبک می پردازد.