دکوراسیون داخلی منزل _ دکوراسیون استیل _ دکوراسیون داخلی منزل در تهران

اگر دوست دارید تا تنوع بیشتری به فضا بدهید این دو مورد را به خاطر بسپارید. هردوی این موارد باوجود کوچک بودن در تمام فضای خانه حضور دارند ازاین‌رو تأثیر آن‌ها در تمام فضا گسترش می‌یابد. اگر نگاه دقیق‌تری داشته باشیم کلیدها و پریزها هم می‌توانند نقش مهمی در زیباتر جلوه دادن فضا داشته باشند.

دقت کنید که منبع الهام شما می تواند از مجله، سایت ها تلویزیون و چه بسا از حیاط خلوت خودتان باشد! برای آن که فضای داخل خانه تان را زنده، ترکیبی و رنگارنگ بسازید، از اشیاء طبیعی مانند چوب، برگ‌ها، گل‌ها و گیاهان، صدف و غیره استفاده نمایید. صخره ها و سنگ هایی که اشکال زیبایی دارند را جمع آوری کنید و به همراه گل های تازه در یک ظرف تزیینی سفالی بچینید. و همچنین استفاده از جریان آب در کنار تزیینات طبیعی اتاقتان می تواند به خوبی آرامش و وقار را نمایش بدهد.

  • در این روش توصیه می‌شود از یک رنگ روشن برای دیوار ها استفاده شود و رنگ سقف نیز تا حد امکان به دیوار نزدیک باشد.
  • مصری‌ها به نقاشی‌های دیواری تزئین شده معروف هستند که با زیبایی و به طور کامل در مورد اعتقادات، باورها و تاریخ خود به این طریق سخن می‌گفته‌اند.
  • رنگها در این سبک دارای تنوع و جذابیت خاصی هستندکه باعث شادابی و نشاط افراد منزل خواهد شد.
  • دکوراسیون اتاق خواب باید با توجه به سلیقه شخصی افراد و هماهنگ با دیگر فضاهای خانه طراحی شود.

تنها دانستن آن‌ها به همراه کمی خلاقیت، تغییرات شگرفی را در فضای خانه‌تان به وجود خواهد آورد. لطفاً از بکار بردن رنگ‌های تند و تیره در آن صرف‌نظر فرمایید؛ زیرا در درازمدت تأثیرات مخربی در آرامش شما خواهند داشت. در حقیقت باید گفت که اگر بخواهیم علم و هنر را باهم تلفیق کنیم به اصولی می‌رسیم که در اینجا نام سبک‌های گوناگون دکوراسیون داخلی را بر آن‌ها می‌گذاریم.

سبک انتقالی در دکوراسیون منزل

به بافت مواد و وسایل توجه می‌شود و از لوازمی با بافت طبیعی استفاده می‌شود. در این طراحی از فضاهای باز، نور زیاد و شیشه‌های فراوانی استفاده می‌شود و گاهی این مواد را به صورت طرح‌های غیرمعمول در طراحی استفاده می‌کنند. سبک مناسب دکوراسیون داخلی باید بر اساس سلیقه خودتان انتخاب شود. بنابراین قبل از هر اقدامی باید در اینجا سبک های مختلف دکوراسیون داخلی را ببینید و با جزئیات هر سبک آشنا شوید.

دکوراسیون داخل منزل به سبک مصری

کابینت ممبران نوعی کابینت است که با استفاده ازدستگاه‌های CNC روی آن حکاکی می‌‌شود.نام دیگر این کابینت، کابینت سه بعدی است! بسیاری بر این باورند که کابینت ممبران خانه‌ای همچون کاخ برای شما می‌‌ساز!. هرچند منظور از هماهنگی رنگ یک‌پارچگی نیست بلکه استفاده صحیح برای ایجاد جلوه‌ای موثر و زیبا می‌باشد. استفاده از دو و یا سه رنگ شاد در کنار یک یا دو رنگ مات و آرام می‌تواند یک تعادل خوبی ایجاد کند که علاوه بر داشتن جلوه‌ی زیبا باعث ایجاد انرژی مثبت و شادابی در روحیه می‌شود.

اما بهتر است که در انتخاب سبک دکوراسیون داخلی منزلتان، ابتدا به ابعاد خانه تان و تناسب آن با سبک انتخابی تان دقت کنید. زیرا برای مثال سبک های شلوغ برای خانه هایی با ابعاد کوچک اصلا مناسب نیست. منظور از دکوراسیون مدرن استفاده از وسایلی برای چیدمان و دکوراسیون داخلی است که مد روز بوده و مورد پذیرش نسل جوان واقع می‌شود. در بین انواع سبک های طراحی شده توسط بشر این تنها سبکی است ایرانی ها در آن دخیل هستند. این سبک منحصر به فرد خاورمیانه است و در آن از گلیم و فرش ایرانی استفاده شده است. این سبک طراحی دکوراسیون داخلی منزل بیشتر از نقوش اسلامی و رنگ های گرم استفاده میکند که موجب می شود حس خوبی به انسان دست به دهد.

برای اینکه بتوانید هزینه ها را مدیریت کنید، بهتر است نمونه‌های جایگزین را پنیز بررسی کنید. به عنوان مثال در رنگ آمیزی دیوارها کاغذ دیواری را هم مدنظر داشته باشید. یا اگر مثلا به دنبال فرش‌های با نقش و نگار خاص هستید می توانید از کف پوش‌های طرح‌دار نیز استفاده کنید. توجه کنید که برای سبک های مختلف دکوراسیون از گل های متفاوتی استفاده می کند تا متناسب با فضا باشند. محل قراری گیری نیز اهمیت زیادی دارند زیرا باید آن ها را در قسمتی قرار دهید که نور کافی وجود داشته باشد.

مثلاً می‌توانید قسمتی از دیوارها را با نقوش هندسی مزین کنید. با انتخاب محدوده کوچکی از اتاق نشیمن برای این کار جلوی این شلوغی را بگیرید. استفاده زیاد از اشکال هندسی فضای خانه را شلوغ و پرهرج و مرج می‌کند.