دکوراسیون داخلی چیست ؟ تعریف هنر طراحی داخلی + شغل طراح دکوراسییون

همانطور که می‌دانید با افزایش متراژ، شاهد افزایش هزینه نیز خواهیم بود. لذا تعیین متراژ و افزایش یا کاهش آن، تاثیر مستقیمی بر روی هزینه‌های طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی دارد. اغلب برای اینکه بتوان به یک نتیجه‌ی موفقیت آمیز در این زمینه دست یافت، باید یک همفکری و همچنین یک فعالیت بدون واسطه در پروژه پدید آورید تا منجر به کاهش هزینه های بالاسری و سرعت بالا در عین کیفیت فضای مورد نظر شود. هیرادانا با فعالیت بدون واسطه و مستقیم با تمامی اکیپ‌های فعال جهت طراحی و اجرای بی نقص و بی‌نظیر برای کارفرمایان عزیز خود فراهم نموده است.

  • در واقع اولین قدم این است که با کارفرما صحبت می‌کنیم، که سلیقه کارفرما چیست؟ و کدام سبک موردپسند اوست؟ در میان سبک‌ها، سه سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن، پر طرفدار‌ترین سبک‌هایی هستند که عموم مردم از آنها پیروی می‌کنند و مدنظرشان است.
  • رنگ و طرح مبلمان باید با دیوار ها، رنگ پرده ها و سایر وسیله های خانه متناسب باشد.
  • مبلمان روستایی، پارچه‌های گلدار ظریف، لوسترهای درخشان و… از ویژگی‌های برجسته سبک شابی شیک هستند.
  • اگر چنین چیزی ممکن نبود با پارتیشن میشه این محدودیت رو ایجاد کرد.
  • امروزه تاثیر معماری داخلی بر آرامش ( مجموعه هنجارهای عصبی) ، راندمان (در فضاهای اداری ) ، اثر بخشی ( در فضاهای تجاری ) بسیار بدیهی و لازم به نظر می رسد.

اگر به زیبایی و جذابیت منزل‌تان اهمیت می‌دهید، احتمالا وقت زیادی را هم صرف تمیزکاری و نظافت می‌کنید. دانستن نکاتی درباره برنامه ریزی کارهای روزانه منزل، به شما کمک می‌کند از وقت‌تان به‌صورت بهینه‌تری استفاده کنید. به‌کارگیری همه‌ی این قوانین مؤثر است؛ به‌شرطی‌که فضای موردنیازتان را اشغال نکند و مانع راحتی‌تان نشود. وسایل و اشیا به تعداد زیاد باعث تنگی فضا می‌شود، به آدم احساس خفگی می‌دهد و راحتی و آسایش را از محیط می‌گیرد. همچنین به‌جای تابلوهای نقاشی می‌توانید بخشی از دیوارها را خودتان رنگ بزنید یا با پوشش‌های جذاب بپوشانید. هنگام آراستن دیوارها فراموش نکنید که آنچه انتخاب می‌کنید باید نشانه‌ی شخصیت‌تان باشد و برای‌تان معنای خاصی داشته باشد.

کف فضای داخلی یا بهتر است بگویم قسمت مهم خانه، بخشی است که ما هر لحظه با آن در تماس و ارتباط هستیم. این را باید به یاد داشته باشیم انتخاب متناسب آن با سبک دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. استفاده از کفپوش مناسب این قدرت را دارد که ارتباطی که ما به دنبال آن هستیم را ایجاد کند. اگر مهمان نواز و گرم هستید از چوب پارکت و اگر برخورد محیطی رسمی تر را می پسندید از سنگ و سرامیک روشن استفاده کنید. رنگ‌های متنوعی برای کفپوش وجود دارد که بسته به هماهنگی آن با سایر لوازم منزل بهتر است انتخاب شود.

طراحی داخلی ساختمان:

در بیشتر موارد سبک انتقالی زمانی احساس می‌شود که لوازم بر اثر نقل مکان و جا به جایی به مکانی جدید با سبک جدید و ابعاد متفاوت برده شوند. از مزیت‌های این سبک این است که در ترکیب لوازم می‌تواند تعادل متناسبی ایجاد کند و محیطی گرم و آرام را به ارمغان آورد. علاوه بر موارد ذکر شده موضوعات دیگری نیز در دکوراسیون داخلی اهمیت دارند که بهتر است شما با یک گروه تخصصی در این مورد مشورت کنید. دفتر معماری آد به عنوان شرکت ساخت و ساز و در قالب یک گروه معماری فعالیت خود را در زمینه طراحی معماری و ساخت از سال 1390 توسط حسین حسنی و امین حبیبی آغاز کرد. برای کمک به سایت ما و گسترش آموزش در بین هموطنان، در سایتها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی لینک سایت ما را درج کنید. میزان متوسط درآمد سالانه طراح داخلی برای افراد تازه کار بین ۲۳.۰۰۰ تا ۳۱.۰۰۰ دلار، برای افراد با تجربه ۴۱.۰۰۰ دلار و برای طراحان ارشد بیش از ۶۸.۰۰۰ دلار می باشد.

برای داشتنِ بهترین دکوراسیون داخلی، چه اصولی رو رعایت کنیم؟

بیشترین رنگی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد رنگ سفید است . از مهترین ویژگی این نوع سبک خلوت بودن فضا و استفاده از رنگ های خنثی است که باعث می شود آرامش خاصی در فضا حکم فرما شود . میزان واندازه ی نور و روشنایی در هر فضا به نیازهای مختلف آن مکان بستگی دارد و همچنین رنگ نوری که قرار است استفاده شود هماهنگ با سلیقه و حس افراد آن فضا انتخاب می شود. از مهترین این فاکتورها در دکوراسیون داخلی انتخاب مبلمان است . زیرا این روزها مبل ها از جایگاه ویژه های برخوردارند و تقریبا یک عضو لاینفک دکوراسیون داخلی به حساب می آید. این موضوع بستگی به سابقه کاری، محل دفتر شما و روابط شما دارد!

همین نکته کافی است تا انتخاب‌های مشخصی در این زمینه داشته باشیم؛ اما اگر در دکوراسیون داخلی منزل، بخواهیم برای دکوراسیون اتاق‌خواب، طراحی انجام دهیم، به‌طور حتم پارامترهای متفاوتی را لحاظ خواهیم کرد. پس قبل از هر کاری، نیازمندی‌های محیط موردنظر را باید تعیین نمود. کوئیک سازه در این مقاله روی دکوراسیون داخلی منزل تمرکز دارد و قصد دارد که نکات مهم و جذاب مربوط به این موضوع را معرفی کند. ابتدا شاید به نظر برسد دکوراسیون داخل منزل، کاری ساده و سلیقه ای باشد. اما این باور تقریبا درست نیست و این موضوع دارای نکاتی است که بدون شک با رعایت کردن و دانستن آنها می توان علاوه بر زیباسازی منزل، فضای بهینه و کاربردی‌تری را برای خود و سایرین ایجاد کرد. بهتر است شما اطلاعاتی از شرکت فنی در رابطه با این ها درخواست کنید.

طراحی فضای آشپزخانه بسته به شرایط فضا و به تبعیت از طراحی سایر بخش های خانه از دیزان متنوعی برخوردار می باشد. هر کدام از اجزای آشپزخانه از قبیل کابینت ها ،فضای بین کابینت ها حتی تجهیزات آشپزخانه به تنهایی می توانند دنیایی از تنوع و زیبایی را خلق کنند. زندگی فروتنانه و به دور از تجملات مردمان این سرزمین را به نمایش می گذارد. از ویژگی این سبک استفاده از میز و صندلی های کوتاه و مربع شکل و استفاده ار تشک به جای تخت است. در میان انواع سبک های دکور داخلی، دکوراسیون سنتی خاورمیانه یکی از منحصر به فردترین دکوراسیون‌ها است و در این سبک به واسطه استفاده از المان های دکوراسیون سنتی ایرانی شباهت زیادی به دکوراسیون سنتی ایرانی دارد. این سبک ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن است .در این سبک بطور ترکیبی از مبلمان و وسایل و تزیئنات هر دوسبک استفاده می شود.رنگهای غالب در این سبک بیشتر رنگهای مات و خنثی برای دیوارها و مبلمان می باشد.

توجه داشته باشید که این سبک از دکوراسیون می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای آپارتمان‌ها باشد به ویژه اگر فضای زیادی در اختیار ندارید انتخاب سبک دکوراسیون مدرن می‌تواند شما را از داشتن یک فضای ایده‌آل با حداقل تزئینات بهره‌مند سازد. تنوع طرح و رنگ از جمله دیگر شاخصه‌های این سبک از دکوراسیون است. استفاده از ترکیب رنگ‌ها، با توجه به هارمونی رنگ‌ها می تواند نقش مهمی در دکوراسیون مدرن داشته باشد. معمولا در این سبک از دکوراسیون از رنگ های شاد و گاها رنگ‌های سرد استفاده می‌شود، در هر صورت این سبک از انتخاب رنگ می‌تواند تنها مختص به سبک مدرن دکوراسیون داخلی باشد. منظور از دکوراسیون مدرن استفاده از وسایلی برای چیدمان و دکوراسیون داخلی است که مد روز بوده و مورد پذیرش نسل جوان واقع می‌شود.