شیرآلات صنعتی انواع ولو و شیر صنعتی دست اول | کسری ساران

شیرآلات صنعتی انواع ولو و شیر صنعتی دست اول | کسری ساران

این نوع از شیر های اوتوماتیک ، شیرصنعتی ای است که به سیال اجازه می‌دهد فقط در یک جهت جریان پیدا کند. برای کم کردن فشار سیال عبوری و ثابت نگه داشتن فشار در قسمت خروجی شیر استفاده می شود. شیر فشار شکن برای عبور آب، بخار آب ، روغن داغ و سایر مایعات تحت فشار در سیستم های هیدرولیک استفاده می شود. در موقع لزوم می توان آن را با دست باز و بسته نمود و بدیهی است که در این حالت دیگر شیر کنترل نخواهد بود و فقط یک شیر معمولی است. لوله انتقال جریان نفت به کارخانه و کلیه وسایلی که سر چاه نصب می شوند را طوری انتخاب نمایید که قدرت تحمل حداکثر فشار چاه را در شرایط عادی داشته باشند و برای ایمن نگاه داشتن آن ها از شیر ایمنی خودکار که مجهز به کنترل کننده های H.

  • اگر پس از خواندن مقاله باز هم پرسشی در ذهنتان بود، می‌توانید با مشاوران الوپاپینگ تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
  • برای اطلاع از قیمت و ثبت سفارش با نمایندگی شیرآلات صنعتی ولوسند تماس بگیرید.
  • شیرآلات دستی به طور معمول با دست تنظیم می شوند، این شیرها برای فعال شدن از چرخ دستی، ترازهای دستی، چرخ دنده یا زنجیر استفاده می کنند.
  • شیرهای پروانه ای فلنج دار می توانند در بین دو فلنج و لوله قرار گیرند.
  • در ادامه ی این مقاله به بررسی انواع شیرهای قطع و وصل و شیرهای تنظیم کننده جریان پرداخته می شود.
  • همینطور که از نام این شیر مشخص است به کمک دروازه‌ای که در مسیر حرکت سیال قابل تغییر مکان دادن می‌باشد عمل می‌نماید که این دروازه به صورت عمودی در مسیر جریان حرکت کرده و جریان را قطع و یا برقرار می‌کند.

ساختمان داخلی این شیر به گونه‌ای طراحی شده است که زمانی که فلکه شیر را می‌چرخانید، می‌توانید اندازه مجرای آب را تنظیم کنید و به این صورت، کم و زیاد شدن فشار جریان آب را کنترل کنید. از این شیرها برای تنظیم کردن دبی و متعادل کردن سیستم استفاده می‌شود. می‌توان جریان سیال را با باز و بسته کردن این شیر در یک مسیر قطع و وصل کرد.

شیرهای پروانه‌ای یا باترفلای ولو و همچنین قیمت شیر پروانه ای  (Butterfly Valve):

این عمل علاوه بر آب بندی کردن، باعث روان چرخیدن پلاگ شده و از سائیدگی و نیز فساد تدریجی پلاگ و بدنه جلوگیری می کند. شیر صنعتی در سیستم‌ها و فرآیندها برای قطع، وصل و کنترل جریان سیال به کار می‌رود. با توجه به اینکه شیرهای صنعتی برای هدفهای متفاوتی در سیستم‌ها نصب می‌شوند، در مدل‌های مختلفی طراحی و به بازار عرضه شده‌اند. در ادامه این مقاله، ابتدا شیرهای صنعتی پرکاربرد را معرفی می‌کنیم، سپس مزایا و معایب و کاربرد هر کدام از مدل‌های ذکر شده را بررسی خواهیم کرد.

ترمومتر گاز اکچوئیتد ویکا مدل F73

زیرا با اینکار در شیر لرزش ایجاد شده و خوردگی دیسک و نشیمنگاه را به همراه دارد. همینطور که از نام این شیر مشخص است به کمک دروازه‌ای که در مسیر حرکت سیال قابل تغییر مکان دادن می‌باشد عمل می‌نماید که این دروازه به صورت عمودی در مسیر جریان حرکت کرده و جریان را قطع و یا برقرار می‌کند. زمانی که فشار و یا درجه حرارتی بیش از مقدار تنظیم شده روی این شیر برقرار شود، شیر باز شده و تا زمان رسیدن فشار و حرارت، به مقدار مورد نیاز، باز خواهد ماند. در انتخاب شیر اطمینان، مواردی مانند ظرفیت، فشار تنظیمی و نوع سیال باید بررسی شود. شیر صنعتی که از یک پلاگ که به صورت استوانه‌ای یا مخروطی است استفاده می‌کند و می‌توان با چرخش 90 درجه‌ای شیر را باز و بسته کرد.

برای اطلاعات دقیقتر درباره قیمت ولوهای صنعتی، می‌توانید با کارشناسان فروشگاه ولوسند تماس بگیرید. Face  اندازه بین دو انتهای شیر جوشی (End to End) و یا شیرهای فلنجی (Face to Face) در شیرهای که به صورت خطی و بدون تغییر زاویه در خطوط لوله نصب می‌شوند را مشخص می‌کند. در سیستم تهویه مطبوع یا صنایعی که در آنها نیاز به کنترل دما، فشار و غیره باشد استفاده می­گردند که درجه حرارت سیال عبوری را کنترل می­کنند، از دو راه سیال را به هم مرتبط و طرف سوم به انشعاب متصل می گردد. وظیفه اصلی این نوع شیرها کنترل جریان سیال بوده و عملکردی مشابه شیر کروی دارد منتها از یک سوزن بلند و نازک کمک گرفته شده است.