طراحی دکوراسیون داخلی شرکت دکوراسیون داخلی نما سبز

اگر بخواهید فضای خانه گرم و دلچسپ و همیشه جایگاه مهمان باشد، می توانید از چوب پارکت استفاده کنید و اگر بخواهید محیط خانه رسمی تر باشد می توان از سنگ و سرامیک استفاده کرد. منظور از دکوراسیون در لغت فارسی سامان دادن، چیدن و مرتب کردن است . نحوه و روش چیدن و انتخاب کردن وسایل قسمت های مختلف منزل مانند پذیرایی، نشیمن، اتاق ها سرویس ها، حمام، آشپزخانه و … اول از همه میریم سراغ چند تا ایده که داخلشون از چوب استفاده شده. طراحی دکوراسیون داخلی با چوب حس خوب طبیعت رو همراه خودش به داخل منزل میاره. به خصوص اینکه انواع رنگ و طرح برای چوب وجود داره و می‌تونید چند تاش رو با هم ترکیب کنید.

قبل از ورود به این رشته حتما استعداد یابی کنید و اگر نشانه هایی از ذوق هنری را در وجود خود احساس کردید، می تواند قدم روی پله های بعدی مسیر بگذارید. با توجه به جدید بودن این رشته تحصیلی در حال حاضر تعداد محدودی از دانشگاه های دولتی در این زمینه دانشجو پذیرش می کنند. برای ورود به مقطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور دکوراسیون داخلی می توانید از دانشگاه های غیر انتفاعی و علمی و کاربردی استفاده نمایید. بعد از گذراندن دوره سه ساله دبیرستان، در نهایت برای شروع تحصیلات آکادمیک باید در یکی از دانشگاه های داخلی یا خارجی پذیرفته شوید. در دانشگاه های داخلی، اعم از غیر انتفاعی، دانشگده های هنر دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد، واحدهای تحصیلی را مطابق با چارت اعلام شده باید بگذرانید.

البته این تک رنگ بودن فضای خاصی را در قسمت‌های مختلف خانه ایجاد می کند. این تک رنگ می تواند یا رنگ سفید باشد یا رنگ های روشن طوسی و غیره که استفاده از آنها می تواند درخشش منزل شما را بیشتر کند و خانه را بزرگتر نشان دهد. همان طور که در این مطالب اشاره شد، رشته طراحی دکوراسیون داخلی مقوله بسیار گسترده ای می باشد و موفقیت در آن نیاز به تلاش و تخصص زیادی دارد.

  • چنانچه ابعاد کوچکی در اختیار دارید و قسمت های مختلف به یکدیگر دید دارند، بهتر است از یک سبک استفاده کنید تا آرامش در محیط برقرار باشد.
  • از طرفی از آنجا که مرحله مدلینگ کردن یا همان تری دی که با نرم افزار طراحی دکوراسیون داخلی انجام می گیرد.
  • در مورد اتاق نشیمن، فضایتان را با انواع مبلمان، بیش‌ازاندازه پر نکنید.
  • به علت وجود وسایل خاص و ویژه‌ای که در خانه‌های ایرانی وجود دارد، می‌توان یک سبک مجزا برای دکوراسیون داخلی منازل ایرانی در نظر گرفت.

مبلمان به تمامی اجزای مناسب برای نشستن گفته می‌شود؛ به این معنی که میز ناهارخوری، مبل پاف، چهارپایه‌ها، صندلی بار و صندلی‌های میزبان نیز جزئی از مبلمان محسوب می‌شوند. نقش هر یک از آن‌ها در زیبایی دکوراسیون داخلی غیر قابل انکار است. برخی افراد بدون در نظر گرفتن هیچ اصولی شروع به تغییر دکوراسیون داخلی می‌کنند و در آخر با محیطی آشفته و نه چندان دلنشین روبرو می شوند. اما در این مقاله نکاتی آسان و بسیار تاثیر گذار را خواهید آموخت که نتیجه آن در آخر زیبایی منزل و استفاده بهینه از قسمت‌هایی است که تا به امروز شاید غیر قابل استفاده بوده‌اند. لازم به ذکر است که طراحی اتاق کودک بسیار حساس می باشد و باید امنیت و آرامش کودک مورد توجه قرار بگیرد.

توصیه‌هایی برای چیدمان داخلی

به‌عنوان‌مثال، شکل کلی مبل‌ها باید به‌صورت منحنی و پشتی آن‌ها حالت نیم‌دایره‌ای داشته باشند. در مورد اکسسوری‌ها هم می‌توان تلفیقی از چینی، برنز و چوب را باهم استفاده نمود. مهم‌ترین مسئله این است که بافت و شکل این عناصر تا حدودی باید به هم شبیه باشند؛ زیرا تنها راهی که برای حفظ هارمونی دیزاین به نظر می‌رسد، رعایت همین نکته است. البته در نظر داشته باشید که این سبک پرده‌ها مناسب سالن‌هایی هستند که نور طبیعی زیادی به داخل آن‌ها می‌تابد؛ زیرا همین چندلایه بودن پرده‌ها از شدت نور ورودی به داخل خانه می‌کاهد. آن‌ها معمولاً از مدل‌های چندلایه همراه با والان و دکور انتخاب می‌شوند. به‌این‌ترتیب می‌توان تعادل و توازن محیط را راحت‌تر برقرار نموده و فضای محیط را نیز بزرگ‌تر جلوه داد.

آیا برای پروژه من یک طراح داخلی اختصاصی کار می‌کند؟

اگر به‌اندازه کافی خوش‌شانس باشید که درب‌هایی داشته باشید که رو به تراس بازشود نصف راه ساختن یک فضای الهام گرفته از مناطق مدیترانه‌ای را رفته‌اید. چشم‌اندازی از اقیانوس دارید و در حد استاندارد یک زندگی لوکس شیک می‌کنید و به‌این‌ترتیب به شما احساس افراد معروف دست می‌دهد. سراغ رنگی تیره‌تر از صورتی هزاره نروید اگرچه به یک‌میزان نباشند. وقتی پای وسایل برجسته در میان باشد برای بافت‌های روی کوسن‌ها و رو رختخوابی هایتان هیجان‌زده‌تر می‌شوید. اگرچه هرکسی طرفدار آن نیست چون اگر باکیفیت آن‌ها را نخرید می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. چه کنار ساحل زندگی کنید یا آروزی آن را داشته باشید سبک ساحلی کاملاً قابل‌دستیابی است .

در سبک سنتی تجمل و مصرف گرایی رواج دارد و بیشتر از وسیله هایی با طرح های سنتی و یا اشیا قدیمی استفاده می شود که هزینه بسیار بالایی دارند. هیچ قاعده ی خاصی در مورد دسته بندی انواع دکوراسیون داخلی وجود ندارد و هر نوع طراحی به نوبه ی خود می تواند یک سبک خاصی باشد. در رابطه با پیاده سازی یک سبک خاص هیچ محدودیتی وجود ندارد، تنها چیزی که مهم است هماهنگی مدل دکوراسیون با سبک زندگی، محل زندگی، امکانات موجود و بودجه مد نظر می باشد.

رشته طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی چیست

هرچه رندر گیری قویتر باشد تصویر نهایی به واقعیت نزدیکتر است و جلوه طبیعی تر دارد. عمده تفاوت در قیمت طراحی داخلی به دلیل نرم افزار طراحی است که طراح از آن استفاده میکند. به عنوان مثال نورپردازی و نقشه های اجرایی قیمت طراحی را بالاتر میبرند. طراح دکوراسیون داخلی کسی است که دروس دانشگاهی این رشته را گذرانده یا مدرکی معتبر از یک آموزشگاه معتبر درسافت کرده است و از نظر علمی صلاحیت انجام و طراحی داخلی را به صورت عملی دارد. در کشور آمریکا در سال 2010 درآمد متوسط یک فرد سالیانه حدود دلار است ولی یک طراح دکوراسیون داخلی حدود دلار در سال درآمد دارد. البته باید بدانید که در کشور آمریکا تعداد کسانی که در رشته طراحی داخلی تحصیل کرده اند زیاد است و این درآمد بخاطر رقابتی است که در این کشور وجود دارد.

اما اگر متخصص براتون طراحی انجام داد ولی باهاش به توافق نرسیدین باید هزینه طراحی رو پرداخت کنین. خب دیگه وقتشه بریم سراغ نکات کنکوری و ترفندهای دکوراسیون داخلی رو بررسی کنیم. در سنین نوجوانی انتخاب رنگ‌های تند یا تیره عجیب نیست اما اگر با اثرات رنگ‌ها آشنا باشین، می‌تونین هم مطابق سلیقه فرزندتون عمل کنید و هم با انتخاب رنگ‌های مکمل فضا رو تعدیل کنید تا اثرات منفی بر روحیه‌ش نداشته باشه. معمولا بچه‌ها در دوران نوجوانی زمان زیادی رو در اتاقشون می‌گذرونن؛ خواب، درس، تفریح یا دورهمی دوستانه و علاقه زیادی هم دارن که استقلال داشته باشن و تمامی وسایلشون در حیطه اختصاصی خودشون باشه. پس بهتره شما دور بایستید و نظاره‌گر باشین و گهگاه فقط راهنمایی‌های کوچکی بکنید.