طراحی دکوراسیون داخلی منزل در انواع سبک ها دفتر معماری آد

انتخاب رنگ نقش مهمی بازی می‌کند و شما قطعاً باید از رنگ طلایی در تمام نقاط برجسته استفاده کنید. اما نباید این سوءتفاهم ایجاد شود که سبک گلچین بهانه‌ای برای رد کردن حدومرز، درهم‌ریختگی یا چیدمانی ناخوشایند است. پالت رنگی پررنگ که همراه است با بافت‌ها و الگوهایی که برای ایجاد ترکیبی غنی با ابزار و نقاط مرکزی در ذهن ایجاد می‌شوند. اگر نگران این هستید که چنین انتخابی کمی بی‌روح به نظر می‌رسد چندرنگ سبز برای زنده کردن آن اضافه کنید. به دنبال چیدمانی باشید که ازلحاظ زیباشناسی برون نمایی واضح با استیل، نقاط برجسته‌ای به رنگ سیاه داشته باشد. اگر در حال حاضر دیوارهایی آجری را در معرض دید قرار داده‌اید باید دیوانه باشید اگر به سراغ یک سبک شیک صنعتی نروید.

به‌عنوان‌مثال در اتاق بالا باوجود لایه گذاری و عمق، یک کاناپه‌ی توپر بژ سنتی،فرش ایرانی و صندلی‌های مربوط به دوره‌ی لویی پنجم، نکته‌ای که آن را از سایر اتاق‌های سنتی جدا می‌سازد وجود پایه‌ی چراغ و تابلوی هنری به سبک معاصر است. توافق کلی در این است که سبک معاصر شامل خطوط صاف و ساده، یک پالت رنگ طبیعی وزندگی پلان آزاد و فرم باز است. مینیمالیسم چیزی بیشتر از یک گزینه طراحی است؛ این‌یک سبک زندگی است. یکی از تفاوت‌های اصلی آن‌ها این است که سبک مدرن قدمت بیشتری دارد .

  • تصور کنید بخواهیم طراحی داخلی را برای آموزشگاه موسیقی انجام دهیم.
  • مثلا بهتره فضای غذاخوری یا پیشخوان آشپزخانه نورپردازی مختص به خود با ارتفاع مناسب داشته باشن.
  • بدین منظور، ما ابتدا برای هر اجرا طرحی دقیق با جزئیات داریم که با سلیقه کارفرما همسو است.
  • اگر میخواهید مبلمانی با طرح متفاوت داشته باشید و فضایی متنوع را در دکوراسیون خود ایجاد کنید، مبل راحتی ال الدورا را به شما پیشنهاد می دهیم.

معمولا طراحان برای تداعی این فضا از رنگ های شاد و از نور استفاده می کنند. زیبایی یک ساختمان ،نتیجه همکاری و هماهنگی یک گروه از مجریان باتجربه در رشته های مختلف ساختمانی است. هر کدام از عوامل اجرایی داری سبک و سلیقه مختص به خودشان هستند. هماهنگ کردن مجریان ساختمانی که به یک نتیجه خارق العاده منجر گردد ،نیازمند یک طرح و برنامه جامع و دقیق است.

رنگ‌بندی غالبا گرمه و در دکورهای روستیک غربی شومینه نقطه کانونی فضا به حساب میاد. پلان‌های آزاد و فرم‌های باز، رنگ‌های طبیعی، وسایل ساده و زیبا ویژگی‌های بارز سبک معاصرن که شاید فکر کنید شباهت زیادی با سبک مدرن داره، اما نباید این دو سبک رو باهم اشتباه بگیرید، چطوری؟ اینطوری! همونطور که از اسم این سبک پیداست، به زمان حال برمی‌گرده، پس می‌تونه روز به روز در حال تکامل باشه، بنابراین هر لحظه باید انتظار تغییر رو داشت و سبک معاصر می‌تونه برای هر کسی ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشه. سبک سنتی شباهت‌های زیادی به سبک کلاسیک داره اما شاید تنها تفاوتش کمتر تجملی بودن این سبک باشه.

توصیه‌هایی برای چیدمان داخلی

ممکن است یک سری طرح ها برای مدت کوتاهی بسیار جذاب باشند ولی همین طرح ها ممکن است بعد از مدتی خسته کننده باشند. از این رو بهتر است طرح مورد نظر خود را با کمک ابزارهای مختلفی همچون نرم افزار، عکس ها و مدل های موجود شبیه سازی کنید. اگر هم نتوانستید این کار را انجام دهید، با یک مداد ساده می توانید طرح خود را روی کاغذ پیاده کنید، هرچه جزئیات بیشتر باشد، بهتر خواهد بود.

سبک دکوراسیون مدرن

برای شروع لازم است شما حداقل روزی 500 الی 600 عکس مخصوصا در شبکه های اجتماعی مشاهده کنید.مثلا در مورد میز تلویزیون و یا کابینت آشپزخانه سرچ کرده و عکس های مختلفی از این موضوع را مشاهده می کنید.آنها را در کامپیوتر خود ذخیره می کنید. سپس از بین آنها بهترینها را انتخاب کرده و مابقی را حذف می کنید. در این سبک پایبندی خاصی به قوانین وجود نداشته و شما دکور داخلی خود را مطابق با سلیقه خود طراحی می‌کنید. می توان گفت سادگی بیش از اندازه در وسایل توجه شما را جلب می کند.

با اجرای بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون می‌توانید مطمئن باشید که انتخاب‌هایتان درست خواهد بود. طراحی داخلی به نوعی بیشتر با دکوراسیون مرتبط است بدون اینکه به ان غالب شود طراحی معماری خودش به تنهایی شاخه های زیادی دارند به طور مثال طراحی داخلی مغازه، طراحی داخلی ساختمان، طراحی بیمارستان و شرکت های معماری و…. آیا بهترین رنگ‌ها برای دیزاین فضاهای لوکس مدرن یا کلاسیک را می‌شناسید! هر رنگ القا کننده ارتباط خاصی است که می‌تواند محیط و فضای دلنشینی را برای مخاطب در بر داشته باشد.

بنای این سبک در فراهم کردن آرامش با استفاده از تعادل و هماهنگی هست و تقریبا به اصول مینیمال شبیهه. تجمل و افراط هیچ جایی در سبک ذن آسیایی نداره و برای تک تک خطوط فکر میشه. رنگ‌های ملایم و عناصر طبیعی هم بیشترین کاربرد رو در این سبک دارن. پرده‌های ابریشمی، دیوارهای حکاکی شده، وسایل لوکس و گرون، آینه‌های قدی و مبلمان رسمی جزو جدانشدنی سبک فرانسوی هستن.

در این سبک با نگاه اول ممکن است بین آن و سبک‌های سنتی، تفاوتی احساس نشود اما نکته مهم اینجاست که در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی، فضا از تک سبکی بودن خارج می‌شود. یعنی در واقع مبلمان سنتی در کنار عناصر مدرن به کار برده می‌شوند. این سبک چون سبکی تلفیقی است در اکثر منازل و اماکن ممکن است به چشم بخورد.