طراحی دکوراسیون داخلی منزل نمونه زیباترین دکوراسیون داخلی منزل ایرانی طرحینه

پرده در هر خانه ای برای زیباسازی و پوشش درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد . پرده های سلطنتی بزرگ و با شکوه که بلند و والان دار هستند جلوه بصری جذاب تری را برای سالن پذیرایی فراهم می کنند. در این روش سالن به شکل مستطیل طراحی می شود و می بایست وسایل کنار هم چیده شود و مبلمان ال بیشترین کاربرد را برای چنین سالن هایی دارد. طراح داخلی کسی است که می تواند با ایده هایی که شما در نظر دارید و با تجربه ای که او دارد بهترین کار را با کیفیت و استفاده بهینه از کل فضا اجرا نماید. استفاده از اشکال هندسی، الگوهای زاویه دار، طرح های پله ای، نماهای شلوغ و پیچیده، انحنا، برجستگی و ابزاراهایی که سطحی صیغلی و آینه ای دارند را می توانید در این مدل از دکوراسیون داخلی ملاحظه کنید.

  • برخی از افراد تصمیم می‌گیرند که در خانه خود سبک دکوراسیون مینیمال را پیاده سازی کنند و پرکاربردترین رنگی که در این دکوراسیون وجود دارد رنگ سفید است و این سبک شباهت زیادی از نظر ساده بودن به سبک مدرن دارد.
  • درخیلی از جاهای دنیا این سبک شناخته‌شده است و قدمت اصالت زیادی دارد.
  • این موضوع در چیدمان خانه نیز قابل تشخیص بود که بعد از به قدرت رسیدن حکومت پهلوی و تغییرات ساختاری که در زندگی مردم آن دوره به وجود آمد، تغییر به سوی مدرن شدن نیز روز به روز افزایش یافت.
  • در دکوراسیون منزل رنگی که برای فضای پذیرایی انتخاب می کنید، بر نوع احساس میهمان ها آنها تأثیر دارد.

در این طراحی باید به هماهنگی رنگ ها بین بین وسایل مختلف منزل نیز توجه داشته باشید زیرا این هماهنگی موجب زیباتر شدن فضای منزل شما خواهد شد. یکی از مهمترین بخش‌های دکوراسیون منزل، دکوراسیون آشپزخانه است. برای طراحی و چیدمان دکوراسیون آشپزخانه ایده‌های مختلفی وجود دارد. طراحی کابینت آشپزخانه، کابینت سازی و ساخت کمد دیواری اصلی ترین جز طراحی دکوراسیون آشپزخانه است که رنگ‌های آن باید استاندارد باشد. همچنین بهتر است فضای آشپزخانه مدرن و امروزی باشد و زیاد از حد کوچک نباشد.

دکوراسیون منزل و اصولی که بهتر است بدانید

در دکوراسیون داخلی کمد دیواری سالن پذیرایی و کمد دیواری اتاق خواب جهت جاسازی اشیاء، رختخواب، لباس، کیف و کفش بسیار کارآمد هستند و بودن آنها علاوه بر چیدمان شیک فضا امکان راحتی و جمع جور بودن خانه را فراهم می کند. یکی از اصلی‌ترین اصول طراحی دکوراسیون منزل این است که هرگز کار خرید لوازم موردنیاز برای دکور کردن خانه را با خرید مبلمان شروع نکنید. بهتر است خرید مبلمان را به بعد از خرید عمده لوازم موردنیاز موکول کنید. زیرا شاید آنچه در فروشگاه می‌بیند و نظر شمارا جلب می‌کند، بیش‌ازحد برای منزل شما بزرگ یا کوچک باشد.

عناصر طبیعی مثل چوب و سنگ در این سبک زیاد به کار میرن و معمولا رنگ‌های گرم و خنثی در کنار هم دیده میشن. سبک انتقالی چون قراره ماهیت بینابینی داشته باشه، انعطاف بیشتری از خودش نشون میده و همین موضوع دست شما رو در انتخاب باز میذاره. استفاده از فناوری‌های روز رو دست کم نگیرین، چون تماما به نفع شما تمام میشه. باعث میشه شما قبل از اقدام به هر کاری، حتی عقد قرارداد، طرح رو ببینید و در صورتی که خوشتون اومد وارد مرحله بعدی بشید. اینطوری هر تغییری هم در طرح نیاز باشه اعمال میشه، تجسم شما از فضا واقعی‌تر هست، درصد خطا پایین میاد و هدررفت زمان و هزینه به کمترین حد می‌رسه.

عوامل مؤثر بر هزینه بازسازی ساختمان

برای زیباتر شدن فضای خانه و کاهش کنتراست و ملایم کردن سایه ها می توانید از چراغ های سقفی توکار استفاده نمایید اما در بهترین حالت از نورها بصورت ترکیبی استفاده کنید. یعنی از چند لوستر و آباژور و چراغ های سقفی توکار با هم برای نور پردازی کمک بگیرید. از خطوط ضخیم، فرش ها و گلیم های بزرگ و پارچه های کلفت اجتناب کنید.

پذیرایی یک خانه مهمترین و اصلی ترین نقطه در یک خانه است که برای طراحی دکوراسیون آن باید نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید تا حس خوبی در منزل القا شود. رنگ های گرم و یا تیره در این سبک به وفور دیده می شوند؛ کرم و قهوه ای از پرکاربردترین رنگ ها در سبک کلاسیک هستند که شما بیشتر وسایل و تجهیزات خانه را به این رنگ ها می بینید. سقف های بلند گچ بری شده در منازل نشان دهنده سبک کلاسیک هستند؛ دیوارهایی که با کاغذدیواری های پر زرق و برق پوشانده شده اند از دیگر موارد چشمگیر در سبک کلاسیک هستند.

سبک کلاسیک یکی دیگر از سبک های دکوراسیون داخلی بوده که امروزه طرفداران زیادی دارد. بهتر است بدانید که در این نوع سبک بیشتر از رنگ های طلایی، کرم و بژ استفاده می کنند. همه وسایل دکوراتیو، مبلمان و اکسسوری ها بهتر است دارای برجسته و بزرگ باشند. همچنین بد نیست بدانید که مبلمان استفاده شده در این سبک با دقت و ظرافت خاصی حکاکی و جلا خورده هستند.در واقع تزئینات داخلی ساختمان در سبک کلاسیک فوق العاده زیاد و پرزرق و برق است.

رنگ کرم و مشتقات آن از دیگر رنگ‌های محبوب اکثر خانه‌ها است. شما ممکن است تمایل داشته باشید کل را خانه را بارنگ موردعلاقه‌تان طراحی کنید، اما پس از اجرا، نتیجه شمارا راضی نخواهد کرد. ایده اساسی این قانون این است که جزئیات و اشیائی که در عدد فرد مرتب‌شده یا دسته‌بندی می‌شوند جذاب‌تر، به‌یادماندنی‌تر و مؤثرتر از جفت شدن وسایل هستند. اصلاً خوش‌آیند نیست که پس از یک سال ظاهر مبلمان منزلتان مانند اثاثیه ده سال پیش باشد. این راهکار شامل استفاده از یک طرح کلی در تمام اتاق‌ها نیز می‌شود. زیرا اگر خانه شما نیاز به تعویض کف‌پوش یا تعمیرات لوله‌کشی داشته باشد.