طراحی دکوراسیون داخلی منزل نمونه زیباترین دکوراسیون داخلی منزل ایرانی طرحینه

در بیشتر خانه های ایرانی از بوفه و ویترین به عنوان عضو اساسی در چیدمان یاد می‌شود زیرا بیشتر افرادی که کار طراحی خانه های ایران را انجام میدهند بوفه و ویترین را جزو لاینفک چیدمان منزل ایرانی می&z.. نکته ی بسیار اساسی دیگر که در مقالات و مباحث آینده به مرور بدان خواهیم پرداخت، این است که جزئیات دکوراسیون داخلی نقش بسیار کلیدی و موثری در سلامت روانی انسان ها و میزان کارآیی فضا ایفا می کند. دو تصویری که در ادامه برای شما درج شده است،،جلوه ای از دکوراسیون داخلی هتل‌ اینترکنتیننتال سنگاپور (+) است که ویکی پدیای فارسی به عنوان نمونه های طراحی داخلی از آن ها استفاده کرده است. برای همین باید لوازم را با ترکیب رنگ درست و با کاربری صحیح آن ها را انتخاب کنیم تا دکوراسیونی بی‌ نقص و تمیز داشته باشیم.

  • اما آشپزخانه ایده‌آل شما جایی در میان آرزوهای شما تا امکانات خانه و همچنین رعایت بودجه و البته یک مشاوره دکوراسیون حرفه‌ای قرار دارد.
  • مثلا میز جلو مبلی دو سوم بزرگترین مبل باشه، مبل اصلی دو سوم قالیچه یا فرش رو در بر بگیره، مساحت فرشی که بین مبل‌ها پهن میشه، دو سوم مساحت مجموع مبلمان باشه و به همین ترتیب در تابلوها و سایر موارد این نسبت رعایت بشه.
  • در این شرایط با افزودن اکسسوری‌های رنگارنگ هم فضا را شاد می‌سازید و هم جلوه زیباتری به رنگ سفید خواهید بخشید.
  • این رشته همانند رشته معماری به ساختمان و اجزاء و عناصر آن می‌پردازد و از طرفی تنها به فضای داخلی ساختمان تمرکز دارد.
  • برخی از نکات گفته شده در بخش فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، برای دکوراسیون اتاق خواب نیز مناسب است.

البته باید اضافه کرد که اگر خانه شما ورودی نور طبیعی کمی هم داشته باشد با این کار می‌توانید میزان نور محیط را در سایه خاصیت انعکاسی آینه بالا ببرید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که المان‌های مختلف را در دکوراسیون داخلی می‌توان به شیوه‌های گوناگونی مورداستفاده قرارداد و درنهایت این شیوه استفاده کاربردی در تکمیل استایل چیدمان داخلی نقشی مهم را بر عهده داشته باشد. در ادامه به مواردی از این دسته از المان‌ها و همچنین نحوه به‌کارگیری آن‌ها را در استایل‌های مختلف موردبررسی قرار خواهیم داد. اگر فضایتان محدود باشد، می‌توانید از مدل‌های نیمه‌استیل استفاده کنید. طرح پارچه‌ها، کلاسیک است و به‌صورت مات یا براق انتخاب می‌شوند.

ایده‌های بازسازی فضاهای اضافی ساختمان

در این بخش به معرفی دو سبک بسیار پرطرفدار طراحی دکوراسیون داخلی می‌پردازیم. در واقع این نوع سبک از هر گونه در هم ریختگی و شلوغی در محیط خانه جلوگیری می کند. یکی از ویژگی های بارز این نوع سبک سادگی در شکل و طراحی اثاثیه است. همچنین این سادگی را می توان در پوشش و دکور ساده دیوارها به خوبی مشاهده نمود. فضای خانه ها در این سبک طراحی باز و مرتب همراه با نور زیاد است. ساده ترین تعریفی که می‌توان برای معماری داخلی ارائه کرد، این است که هنر معماری به معنی طراحی ساختمان ها و فضای بین آنها می باشد.

ترفند 4: ایده دکوراسیون برای خانه‌های خیلی کوچک، خیلی خیلی کوچک…

شاید بتوان گفت که مهم‌ترین آیتم در طراحی دکوراسیون داخلی، سلیقه شخصی افراد است که البته باید در چارچوب مجاز و با توجه به اصول و قواعد کلی اعمال گردد. و همچنین رنگ آمیزی یکی از مهمترین فاکتورها در دکوراسیون داخلی منزل است. دیوارها که بیشتراز هر جای دیگر خانه جلوی دید است، رنگی که برای آن ها به کار می رود و طرحی که به آن ها زده می شود تاثیر فوق العاده ای بر جذابیت و زیبایی فضا خواهد داشت . حالا این شما هستید که در آن‌ سوی میدان نشسته‌اید و باید تصمیم خود را برای تغییر تا زیبا سازی و البته کاربردی کردن دکوراسیون داخلی منزل نهایی کنید و در این مسیر به ما و گروه تخصصی ما در طراحی تا اجرای دکوراسیون داخلی اعتماد کنید.

چیزی که همیشه در فیلم و سریال‌های اروپایی قدیمی دیده میشه، خیلی به سبک مزرعه‌ای نزدیکه. البته تشابهات سبک مزرعه‌ای با سبک روستیک زیاده؛ عناصر چوبی و طبیعی، رنگ‌های گرم، پارچه‌های ارگانیک مثل الیاف طبیعی، حصیر، کنف و … و وسایل دست‌ساز و نور طبیعی ویژگی‌های سبک مزرعه‌ای هستن. سبک صنعتی چیزی برای پنهان کردن نداره و همیشه رو بازی می‌کنه، از طرفی یکم روحیه خشنی داره. حالا همه اینا یعنی چی؟ یعنی شاید نرمی و لطافتی که در ظاهر سبک‌های دیگه دیده میشه رو در فضاهایی که به سبک صنعتی دکور میشن نبینین.

این سبک اجازه می دهد که افراد بر اساس سلیقه شخصی خود چیدمان منزل را انجام دهند. ویژگی بارز این سبک استفاده از وسایل زیاد و دکوراتیوها در شکل ها و انواع مختلف می باشد. رنگها در این سبک دارای تنوع و جذابیت خاصی هستندکه باعث شادابی و نشاط افراد منزل خواهد شد. سبک دکوراسیون ساحلی همانطور که از اسمش پیداست مربوط به خانه های کنار ساحل و دریا می باشد. اما امروزه استفاده از این سبک در خانه های شهری هم رواج یافته است. در سبک ساحلی بیشتر از اشیائی که مربوط به ساحل و دریا می باشد برای تزئینات داخلی استفاده می شود.

همان‌طور که این نام نشانگر زندگی شهری با عناصر صنعتی و کارخانه‌ای است. این سبک جهانی ترکیبی از یافته‌های عجیب‌وغریب و مبلمان آنتیک و قدیمی از منابعی همچون عرضه‌ی کالاهای ارزان و سفرها است. به چند طاقچه نیاز دارید؟ یک طاقچه به سبک و طرح نردبان را با گیاهانی متفاوت ترکیب و تزئین کنید. هنگام در نظر گرفتن محلی برای ذخیره هر چیزی از وسایلی به‌عنوان دکور استفاده کنید تا فضا را ازآنچه هست هم بهتر کنید. رنگ‌ها از طریق کارهای هنری و یکپارچه مانند یک فرش کوچک به فضا اضافه می‌شود. برای شفافیت بیشتر مبلمان فرانسوی، خطوط مرتب، برخورد پرجنبش و رنگ‌ها و شفافیت برآمده از کریستال‌ها، آینه‌ها و سطوح درخشان در نظر بگیرید.