طراحی دکوراسیون داخلی منزل + 16 نکته اساسی + انواع سبک‌ها

نقوش و طرح‌های تزئینی در همه جا از کاغذدیواری گرفته تا پرده و روکش مبلمان دیده میشه. چوب معمولا حرف اول رو در این دکور میزنه و همه چیز در نهایت ظرافت طراحی میشه. ساده ترین تعریفی که می‌توان برای معماری داخلی ارائه کرد، این است که هنر معماری به معنی طراحی ساختمان ها و فضای بین آنها می باشد. ولی در عمل وظایف پیچیده تری بر عهده این افراد است، زیرا باید علاوه بر داشتن دانش نقشه کشی و طراحی نقشه ساختمان، با استفاده از قوانین بهینه سازی و خلاقیت فضای داخلی خانه ها را با توجه به نیازهای انسانی طراحی نمایند. شما برای یک فضای کوچک دیگر نیاز به هزینه های هنگفت و سرسام آور ندارید، کما اینکه سازماندهی و چیدمان فضاهای کوچک بسیار راحت تر است. سریع تر تمیز می شوند و دسترسی شما به وسایل بیشتر و راحت تر است.

  • همان‌طور که ملاحظه می‌فرمایید آینه یک المان دکوراتیو بسیار قدرتمند است که از تنوع خوبی در بازار بهره‌مند بوده و می‌توانید آن را در موارد متعددی به کار بگیرید.
  • ساده ترین تعریفی که می‌توان برای معماری داخلی ارائه کرد، این است که هنر معماری به معنی طراحی ساختمان ها و فضای بین آنها می باشد.
  • یک سبد پر از شن های رودخانه را در زیر یک سبد زیبا پر از دانه های ژلاتینی و صابون و اسفنج قرار بدهید تا بدون صرف هزینه، حال و هوایی تزیینی به محیط ببخشید.
  • مبل راحتی چستر کویین یک مبل با طراحی منحصر به فرد است که در مدت کوتاهی پس از تولید به یکی از محصولات پرفروش مجموعه تبدیل شد.2.
  • منحنی های ملایم در مبلمان ، بالش و لوازم جانبی دیده می شود.

در این سبک مبلمان و لوازم مختلف به‌صورت قرینه چیده می‌شوند. در این سبک می‌توان از تابلوهای صنایع‌دستی برای تزئین دیوارها بیشتر استفاده کرد. اگر مبلمان راحتی در این فضا دارید، می‌توانید از قطعه‌ای گلیم نازک برای تزئین آن استفاده نمایید. همچنین اکسسوری‌های مورداستفاده می‌توانند با تأکید بر المان‌های سنتی انتخاب شوند.

قدم به قدم پروژه طراحی دکوراسیون داخلی

مثلاً برای هوای سرد، استفاده از موکت برای کف، انتخاب مناسبی است؛ و برای آب‌وهوای گرم، می‌توان از سنگ مرمر برای پوشش کف استفاده کرد؛ زیرا سنگ مرمر، گرما را جذب نمی‌کند. در ادامه قصد داریم از پارامترهای مهم در دکوراسیون داخلی و نحوه انجام مراحل مختلف آن برایتان بیشتر بگوییم. یک اتاق سنتی از ترکیبی از خطوط عمودی با خطوط افقی آرام تر استفاده می کند. منحنی های ملایم در مبلمان ، بالش و لوازم جانبی دیده می شود. مطابق آنچه که در تصاویر مشاهده می شود، آشپزخانه در ابتدای مستطیلی قرار گرفته است که کاربری پذیرایی و نشیمن دارد. درب ورودی در ابتدای مستطیل کشیده و نزدیک به آشپزخانه قرار دارد.

سبک کلاسیک و تزیینات داخلی ساختمان

همچنین آباژورهای سرامیکی و غیره می‌توانند این سبک دکوراسیون اتاق‌خواب کلاسیک را تکمیل‌تر کنند. همچنین می‌توانید در سبک دکوراسیون کلاسیک از رنگ‌های مختلفی مثل کرم و قهوه‌ای و زرشکی استفاده کنید . نکته بعدی در زمینه جای‌گذاری در نظر گرفتن ارتفاع وسایل هست.

با چه هدفی از دکوراسیون داخلی استفاده می کنیم؟

حال در ادامه، اجازه بدهید نگاهی بیندازیم با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی و ایده‌هایی ناب از آن‌ها را با شما در میان بگذاریم؛ و قبل از آن نکاتی کلیدی از نحوه چیدمان منزل را باهم مرور خواهیم کرد. دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک روشی است که بسیار کاربردی طراحی شده ، در عین حال بی عیب و کسل کننده نیست. مطمئناً می توانید عناصر دیگر طراحی را در خود بگنجانید و آنها را به درون خود بکشید ، مثلاً مواردی از دیروز ، امروز و فردا را می توان با هم جمع کرد تا ظاهری جذاب ایجاد کرد. برای دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک ممکن است بخواهید از معماری یونان با استفاده از ستون های محکم ، راه راه ، مجسمه ها ، نیم تنه ها و قالب های معماری استفاده کنید. فضای داخلی شما با این سبک به گونه ای طراحی می شود که مکمل معماری باشد.