طراحی دکوراسیون کلاسیک با ایده های زیبا و لاکچری

تمام زیر مجموعه ها جزو سبک کلاسیک محسوب می‌شوند، مانند روکوکو، گوتیک و ویکتوریایی. دکوراسیون اتاق خواب – 9 نکته طلایی که اتاقتان را زیبا… توجه داشته باشید در نشیمن و پذیرایی، تلویزیون، شومینه یا تابلو دکوراتیو و در اتاق خواب، تخت ایده آل ترین گزینه ها برای نقطه کانونی هستند.

  • رنگ‌هایی نظیر زیتونی، بژ، کرم، سبز روشن و مهم‌تر از همه رنگ پر زرق و برق طلایی که بیشتر در وسایل خانه و پارچه‌های آن به کار می‌رود.
  • در مبلمان کلاسیک شاهد تزئیناتی چون منبت کاری و کنده کاری بر روی تاج و پایه های مبلمان هستیم و این تزئینات سبب شکوه خاص دکوراسیون کلاسیک می گردد.
  • کابینت مناسب برای سبک کلاسیک از جنس چوب بوده و دارای حکاکی های پیچیده یا خطوط صاف می باشد.
  • اگر می‌خواهید از سبک کلاسیک برای دکوراسیون خانه خود بهره مند شوید باید نکاتی را درباره این سبک بدانید که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.
  • درواقع سبک دکوراسیون کلاسیک نوعی از شکوه و اصلت را به بینندگان خود نشان می دهد و آن ها را علاقه مند به این شکوه و اصالت و جلال می کند.

فرش در دکوراسیون داخلی کلاسیک نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. استفاده از فرش هایی با طرح های ساده، فرش هایی با طرح های هندسی، گلیم فرش های ساده، کف پوش هایی با طرح های راه راه برای یک دکوراسیون کلاسیک مناسب نمی باشند. اگر می خواهید به شکوه و جلال دکوراسیون منزل خود را افزایش دهید، بهتر است که از فرش هایی با طرح های اصیل و ایرانی استفاده نمایید. فرش هایی با طرح های خشتی، فرش های ریز بافت با طرح های ریز و پر نقش و نگار بهترین نوع فرش برای دکوراسیون داخلی کلاسیک می باشند.

رنگ و بافت در اتاق نشیمن به سبک کلاسیک

این روزها این سبک با برخی المان ها معماری مدرن هم بروز شده است. گروه دکوراسیون شادمگ به شما راهنمایی می کند که برای چیدمان به سبک کلاسیک باید چه اصولی را رعایت کنید. قرار دادن وسایل لازم و ضروری در انواع مدل های دکوراسیون هال و پذیرایی ایرانی به فاکتورهای مهمی از جمله ابعاد خانه ، نور و سبک (کلاسیک یا مدرن) دکوراسیون بستگی دارد. همچنین اگر ارتفاع سقف پذیرایی‌تان کم است لوستر های بلند و آویز دار را انتخاب نکنید. فرش از اجزای جدایی ناپذیر در دکوراسیون پذیرایی ایرانی است. چه کسی می تواند منکر زیبایی و جلوه ی نقش و نگارهای فرش ایرانی در دکوراسیون خانه شود؟ فرش در ایران یک هنر با قدمت زیاد است به طوری که نخستین فرش کشف شده به عصر هخامنشیان مربوط می‌شود.

فوت و فن طراحی کابینت مدرن ایرانی در دکوراسیون آشپزخانه

تابلو فرش ها و تابلوهای نقاشی با طرح های اصیل ایرانی که بی نظیر و منحصر به فرد هستند به زیباتر شدن چیدمان کلاسیک کمک می کنند. از آینه و شمعدان های اصیل ایرانی نیز می‌توان در این سبک استفاده کرد. هر چیزی که نماد سبک اصیل ایرانی باشد را می‌توان با طراحی کلاسیک تلفیق کرد. لوستر های کریستالی، آباژور با شیشه های رنگی و پایه های زیبای کنده کاری شده نیز استفاده می کنند.

نظم سبک کلاسیک طوری است که در یک فضای محدود خیلی سخت ممکن است بتوانید تغییر دکوراسیون بدهید و جایگاه مناسب دیگری برای مبلمان و تزیینات وابسته به آن ها بیابید. سبک کلاسیک و المان های سنتی و با اصالت آن، یادآور مهربانی و صمیمت خانه های اصیل و اشرافی قدیم و کاخ های باشکوه تاریخی ست و می تواند جلوه ای بسیار گرم و باشکوه در دکوراسیون داخلی فضاهای ایرانی پدید آورد. اتاق نشیمن بهترین فضایی است که می توانید سلیقه خود را در آن فضا نشان دهید. اگر عاشق کتاب هستید، می توانید از قفسه دیواری استفاده کنید و یا هر سانتی متر از دیوار را با آثار هنری بپوشانید. گل های طبیعی و آثار هنری اصیل مشخصه دکوراسیون نشیمن کلاسیک هستند.

پوشش پنجره ها در اتاق های سنتی سبک کلاسیک را نشان می دهد. به دنبال کرکره های باریک ، پارچه های تراورس و پرده های کاملاً شفاف پلیسه دار باشید. استفاده از یک گز خوری، شکلات خوری و یا یک قندان خاتم کاری شده بر روی میز مبلمان تاثیر زیادی در ایرانیزه کردن دکوراسیون شما می گذارد.