قیمت هارد اکسترنال و اینترنال کامپیوتر و لپ تاپ با مقایسه مشخصات زومیت

آی تی بازار که فروشندگان کالاهای دیجیتال مانند قطعات کامپیوتر را به کاربران معرفی می کند، مشخصات فنی و قیمت روز انواع هارد کامپیوتر وسترن دیجیتال، هارد دیسک سیگیت و هارد توشیبا را در اختیار کاربران قرار می دهد. همانطور که اشاره کردیم هارد دیسک یک قطعه سخت افزاری درون هر سیستم کامپیوتری می باشند که با توجه به حجم و میزان حافظه ای که برای آنها در نظر گرفته شده است می توانند داده ها و اطلاعات را ذخیره سازی و نگهداری نمایند. از عوامل موثر بر انتخاب هارد کامپیوتری مناسب می توان به نوع کاربری ، فضای کیس و رابط های مادربورد اشاره کرد . همانند حافظه های اکسترنال ، هاردهای اینترنال نیز به دو گروه HDD و SSD تقسیم بندی می شوند . در ادامه به معرفی اجمالی این دو نوع حافظه کامپیوتری اینترنال می پردازیم . هاردهای SSD فوق العاده مجبوب هستند اما اگر به فضای ذخیره سازی سریع و زیادی احتیاج دارید و نمی‌خواهید پول زیادی را خرج کنید، هارد دیسک‌های هیبریدی گزینه بسیار خوبی هستند.

  • این هارد 2.5 اینچی، رم 912 گیگابایتی و سرعت بالایی دارد و برای بلاگرها، عکاسان و گیمرها مناسب است.
  • هارد دیسک یک قطعه مهم سخت‌افزاری است که در خرید آن باید دقت کافی داشته باشید.
  • این بدان معنا است که می توان در هر زمان که مورد نیاز باشد بدون عبور از بلوک داده های دیگر به بلوک های داده ، دسترسی داشت .
  • به همین دلایل، اگر چه که ممکن است هاردی 2.5 اینچ باشد اما ظرفیت هارد های انترپرایز SAS با ظرفیت هاردهای معمولی متفاوت است.
  • از دیگر قابلیت هارد اینترنال سیگیت SkyHawk می‌توانیم به پشتیبانی از ATA اشاره کنیم که در کمتر برندی دیده بودیم.

با خواندن این دیتای باینری کامپیوتر می‌فهمد چه دیتایی روی پلاتر وجود دارد. اگر قرار باشد اطلاعات روی پلاتر نوشته شود، هد خواندن و نوشتن، پولاریتی‌های مغناطیسی را تنظیم می‌کند تا به صورت 0 یا 1 قرار گیرند و بعدا قابل خواندن باشند. رسانه های ذخیره سازی یعنی هر چیزی که شما روی آن اطلاعات می‌ریزید و ذخیره می‌کنید.

بهترین سی پی یو core i7

هارد دیسک یک دستگاه الکترومکانیکی ذخیره سازی داده های دیجیتالی است که با بهره گیری از صفحات دایره ای شکل که با مواد مغناطیسی پوشانده شده است انجام می گیرد. این صفحات با هدهای مغناطیسی که معمولاً روی بازوی متحرک چیده شده اند، داده ها را بر روی سطوح صفحات می خواند و می نویسد و به عبارتی می توان گفت آنها را ذخیره و نگهداری می کند. هارد دیسک ها یک نوع ذخیره سازی غیر فَرار هستند که حتی در زمانی که سیستم شما خاموش باشد می تواند از داده های شما نگهداری و محافظت کند. هارد در دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی نقش بسیار مهم و حیاتی را دارند که همواره پیشنهاد می شود تا از بهترین هارد دوربین مداربسته استفاده شود. این هارد دیسک‌ها در ظرفیت بالا و قیمت پایین در اختیار شما قرار می‌گیرند و یقینا نسبت به SSD ها این تو مزیت بزرگ را دارند.

ST12000NM001G Exos X16 12TB SATA3 Internal Hard Drive

این شرکت هم هارد دیسک‌های خوبی دارد که در مدل‌های مختلف اینترنال و اکسترنال تولید می‌شوند. دیسک ها صفحات دایره ای شکل می باشند که معمولاً از چند دیسک برای حافظه بیشتر در آنها استفاده شده است. دیسک یا همان Platter توانایی ذخیره سازی داده ها را بر روی هر دو طرف دیسک دارند. در هر اینچ از صفحات یک دیسک بیش از سکتور با اندازه 846 نانومتر وجود دارد که توانایی ذخیره سازی بسیار گسترده ای را برای کاربران ایجاد می کنند.

حافظه SSD چیست و چه تفاوتی با هارد دیسک دارد؟

اگر به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز داشته باشید و نیازی به خواندن یا نوشتن نداشته باشید ، درایوهای خوبی هستند. از آنجا که داده‌ها به صورت فیزیکی روی دیسک نوشته می‌شوند ، می‌توانند تکه تکه شوند ، به این معنی که بخشهای مختلف می‌توانند در مناطق مختلف دیسک پخش شوند و باعث کم شدن سرعت درایو شوند. همچنین از آنجا که در هر درایو قطعات متحرک وجود دارد ، در برابر ضربه و حرکت ناگهانی آسیب پذیر هستند ، و همین امر آنها را به گزینه ضعیفی برای لپ تاپ تبدیل می‌کند. در این مطلب سعی کردیم که بهترین هارد دیسک‌های اینترنال بازار را به شما معرفی کرده و یک راهنمای خوب برای خرید برای شما داشته باشیم. همان‌طور که مشاهده کردید، وسترن دیجیتال، توشیبا و سیگیت به‌عنوان سه برند شاخصی شناخته می‌شوند که خط تولید ارزشمندی در این زمینه دارند و می‌توانید هارد اینترنال موردنیاز خود را با ظرفیت ذخیره‌سازی خاص تهیه کنید. تقریبا جای شکی وجود ندارد که سیگیت یکی از بهترین تولید کنندگان هارد اینترنال در بازار است و سری Seagate BarraCuda این برند را می‌توانیم بهترین محصولات آن بدانیم.