نکات دکوراسیون منزل که باید به آنها توجه کنید نکته های دکور خانه پویانو Eclectic living room, Victorian living room, Home fireplace

این سه سبک دکوراسیون داخلی به دلیل شباهتی که دارند معمولا در یک دسته‌بندی از سبک‌های دکوراسیون داخلی جای می‌گیرند و در ادامه به توضیح مختصر هر کدام خواهیم پرداخت. در قرن هجدهم و نوزدهم از معماری اغراق آمیز باروک گرفته تا انقلاب صنعتی و آرت دکو و آرت نوو طراحی داخلی به معنای امروزی جایش را میان مردم باز کرد. از آنجایی که سفر به دیگر نقاط جهان آسان‌تر شد و نظریه پردازان راحت‌تر با اندیشه یکدیگر آشنا شدند، در نتیجه دکوراسیون داخلی تحت تاثیر این اتفاقات قرار گرفت. با اختراع برق در این دوران روند طراحی داخلی کمی دگرگون شد.

  • اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید ترکیب درست رنگ‌ها و الگوها است.
  • آویز به دیوار یا روی مبلمان می توانند به ایرانی تر شدن فضا کمک کنند.
  • همچنین می توانید از رنگ نور متفاوت برای آشپزخانه استفاده‌کنید زیرا هرقسمت با توجه به کاربردی که دارد دارای رنگ نور مخصوص به خود است.
  • در طراحی میز تلویزیون متریال های مختلفی مانند چوب،فلز ، ام دی اف، شیشه و … استفاده می شود.
  • این شیوه هم مانند تراریوم ازجمله روش‌های مدرن و جدید استفاده از گیاهان آپارتمانی به شمار می‌آیند.
  • با این روش به میز و استند جدا که جاگیر هم هستند نیاز نخواهید داشت.

یک نقطه مرکزی یا کانونی برای سالن نشیمن انتخاب کنید و چیدمان لوازم را حول آن انجام دهید. به‌عنوان‌مثال، چیدمان اتاق شما و همسرتان از طرح‌های ملحفه‌ها و روتختی و پرده‌ها گرفته تا کف‌پوش و آیینه و … با اتاق بچه‌ها متمایز خواهد بود. شاید باورتان نشود که آن‌ها تا چه میزان می‌توانند تغییر به وجود بیاورند. در قدم بعدی باید بودجه را برای بخش‌های مختلف اختصاص بدهیم. تا بتوانیم یک نقشه کلی از تمامی فعالیت‌ها در اختیار داشته باشیم و بر اساس آن، هم گزینه‌های مختلف را در تمامی قسمت‌ها موردبررسی قرار بدهیم و هم برای سرعت بخشیدن به امور از آن‌ها استفاده کنیم.

ایده‌های لباس تک رنگ برای فصل بهار و پاییز

با اینکه سیستم سازه‌‌ای ساختمان، الگو و فرم‌های اصلی فضا داخلی را تعیین می‌کند اما شکل دهی به فضا در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است. دانش‌واژه‌ی سازه در اینجا معنی تکیه‌گاه فیزیکی به کار نرفته است که به انتخاب و چیدمان عناصر داخلی‌ای خطاب می‌شود که ارتباطات دیداریشان، فضای داخلی اتاق را تعریف و سازماندهی می‌کند. بهتر است شما اطلاعاتی از شرکت فنی در رابطه با این ها درخواست کنید. در واقع دکوراسیون منزل به سبک مدرن معمولا به یک خانه که با خطوط صاف و منظم، پالت رنگی ساده و موادی مانند استیل و شیشه طراحی شده است گفته می‌شود. در طراحی دکوراسیون منزل به سبک مدرن حس سادگی در همه المان‌های منزل از جمله مبلمان مشاهده می‌شود.

میز تلویزیون مدرن ، اکسسوری و دکوراتیو های ثابت و متحرک دیواری در بخش نشیمن ، با احترام به سلیقه صاحب خانه، ایده های نسبتا صحیح و متناسبی با دکوراسیون این منزل هستند. مکان قرارگیری و ابعاد فرش ها کاملا درست انتخاب شده است و شاید یکی از معدود نقاط ضعف در طراحی این مدل دکوراسیون خانه ایرانی ، انتخاب فرش هایی کاملا مشابه به لحاظ نقوش و رنگ برای کلیه بخش های چیدمان حتی آشپزخانه است. انتخاب میز تلویزیون کلاسیک برای ست مبلمان مدرن نادرست نیست، اما با توجه به فاصله تقریبا مناسب بین مبلمان های استیل و راحتی و خصوصا کابینت و دکوراسیون مدرن آشپزخانه، انتخاب یک میز تلویزیون مدرن گزینه مناسب تری است. به علاوه ، انتخاب فرش کاملا مشابه ست پذیرایی برای مبلمان نشیمن نیز نادرست بوده و هر یک از بخش های چیدمان ، به کفپوش متناسب با تم و دیزاین خود نیاز دارند. در این خصوص می توانید مقاله زیر و راهکارهای ارائه شده در انتخاب فرش را مشاهده بفرمایید.

بررسی سبک سنتی

رومیزی های ترمه، ملیله دوزی شده و ظروف میناکاری شده و سفالی دور از این حال و هوا نیستند. کوسن های دست دوز و منجوق دوزی شده را انتخاب کنید یا پارچه های چاپ شده از نقوش ایرانی باستانی و اشعار حماسی مثل شاهنامه. از رنگ فیروزه ای غافل نشوید که یکی از شناس ترین و مشخص ترین رنگ های ایرانی است. اگر دقت کنید، تنوع برای انتخاب و سلیقه شما بی شمار است و این تنها نشان دهنده اصالت و فرهنگ غنی ما است. می توانید جنس آن ها را از چوب، برنج و یا هر آلیاژ دیگری انتخاب کنید. اگر در خانه های ایرانی قدیمی دقت کنید زرق و برق را در لوسترها به خوبی رویت می کنید، اما امروزه با توجه به کوچک تر شدن خانه ها خیلی لوسترهای بلند، کریستالی و پر زرق و برق خوشایند به نظر نمی رسند.

پس از گذشت مدتی، انسان‌ها به ایجاد تنوع و تغییر در محیط زندگی یا کار خود نیاز دارند. اجرای بازسازی در ساختمان و محیط کار، موجب افزایش روحیه، انرژی و سلامت روان افراد می‌شود. سفیدکاری نیز پس از خشک شدن گچ‌وخاک می‌بایست آغاز شود تا در انتها دیواری صاف و تمیز داشته باشیم. هنگام بررسی تغییرات بزرگ در خانه، تخریب و بازسازی آپارتمان و بازسازی ساختمان ممکن است اولین تصمیم شما نباشد. هنگام انتخاب مبلمانتان هدفتان خرید آن‌هایی باشد که پایه‌هایی کوتاه نسبت به زمین داشته باشد.

یکی دیگر از بخش‌های مهم دکوارسیون منزل، طراحی دکوراسیون اتاق خواب است. اتاق خواب اگر به بهترین شکل طراحی شده باشد تاثیر زیادی بر روح و روان فرد می‌گذارد. اگر اتاق خوابتان کوچک است رنگ کاغذ دیواری، رنگ ملحفه، رنگ پرده را روشن انتخاب کنید. سعی کنید از روش‌های خلاقانه برای چشمگیر شدن اتاق خواب استفاده کنید. با گذر زمان، روانشناسان به این مقوله پی برده‌اند که طراحی دکوراسیون داخلی اعم از وسائل منزل، محیط کار، ادارات، مدارس و… منظور نحوه انتخاب، چیدمان و دیزاین مناسب اجزای دکوراسیون داخلی قسمت‌های مختلف خانه چون پذیرایی، نشیمن، اتاق‌ها، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است.

اگر از آن‌ها با رعایت تناسب استفاده شود، ارمغان آن به روح و سبک کلی خانه، صمیمیتی چند برابر خواهد بود. تابلوهای نقاشی، عکس‌های معروف، تابلوهای خوش‌نویسی، تابلو فرش‌ها و بسیاری از موارد دیگر که بسته به سلیقه و هماهنگی با دکور منزل باید باشد، گزینه‌های پیشنهادی خوبی برای زیبایی منزل به شمار می‌روند. خیلی از افراد ترجیح می‌دهند دكوراسيون منزل دوبلكس از مبلمان کلاسیک و طرح‌های سنتی استفاده کنند. از طرف دیگر طراحی مدرن و به قول امروزی‌ها شیک نیز طرفداران بی‌شمار خود را دارند.

تصویری دیگر از دکوراسیون داخلی خانه ی دوست، که توسط دفتر معماری آد طراحی و اجرا شده است. خرید وسایلی که دارای شکل های هندسی منظم و غیرمنظم هستند برای سبک مدرن خیلی مناسب است مثل قاب عکس برای دیوار، لوسترها، گلدان ها، صندلی های جدید و… که اینها باعث زیبایی هر چه بیشتر منزل می شوند. از دیگر مواردی که در سبک کلاسیک دیده می شود رنگ های پر زرق و برق و گرم است؛ رنگ های قهوه ای، کرم و طلایی بیشترین کاربرد را در این سبک دارند و جلوه ای بی نظیر را در خانه ایجاد می کنند. اینها تنها بخشی از مواردی بود که در دکوراسیون داخلی اتاق خواب دیده می شود اما شما می توانید از المان های دیگری نیز استفاده کنید به شرط اینکه هارمونی خوبی ایجاد شود. بانوان بخشی از تایم خود را در آشپزخانه می گذرانند و برای اینکه این فضا برایشان خسته کننده نباشد و به راحتی بتوانند رفت و آمد کنند باید به دکوراسیون داخلی آشپزخانه اهمیت دهند. سبک مدرن برای دکوراسیون داخلی مناسب افرادی است که خواستار سادگی و خلوتی هستند؛ سبک مدرن که به معنای جدید و نوین است امروزه در بین ایرانیان بسیار محبوب شده است.