نکات دکوراسیون منزل که باید به آنها توجه کنید نکته های دکور خانه پویانو Eclectic living room, Victorian living room, Home fireplace

پذیرایی این فضا به فرم ال و به صورت بازوی دربرگیرنده آشپزخانه طراحی شده است. به عبارت دیگر، یک مربع کامل که یک چهارم آن آشپزخانه و سه چهارم در اختیار پذیرایی و نشیمن است ، سالن پذیرایی را تشکیل داده اند. میز غذاخوری در یک انتخاب صحیح ، به صورت ست و متناسب با مبلمان های کلاسیک در نظر گرفته شده است، اما هم اکسسوری ها و هم کفپوش این بخش کاملا نادرست هستند.

  • به بیان دیگر این سبک در مقابل سبک‌های ماکسیمالیست مانند سنتی ایستاده است و تجمل را نمی‌پسندد.
  • در این سبک به دلیل اعتقادات مردم هند استفاده از عود و شمع هم جنبه اعتقادی و هم جنبه تزئینی دارد.
  • یکی از سبک هایی که در اثر سادگی بسیار جذاب و پر طرفدار است‌، سبک شیکر است.
  • می دانیم که مهم ترین اصل در داشتن دکوراسیون داخلی منزل، داشتن حس آرامش و راحتی نسبت به آن است.
  • در دکوراسیون مدرن از مبلمان و لوازم ساده استفاده می‌شود و سعی می‌شود فضاها با لوازم و طراحی‌های اضافه پر نشود تا بتوان از فضا استفاده مفید برد.

به منظور دکور کردن ارزان، آن را با مبل و صندلی های موجود احاطه نمایید. برای بخاری های سنگی قدیمی، از چوب و فیبر برای پوشاندن استفاده کنید و برای بخاری های جدیدتر که پوششی ندارند از یک کوزه پر از بامبو یا نی برای یک ترکیب هنری نامتقارن استفاده نمایید و آن را بر روی یک گوشه از بخاری قرار بدهید. کف‌پوش‌ها بیشتر از انواع لمینت با طرح چوب و یا پارکت انتخاب می‌شوند. زنگوله، سکه‌های چینی و نمادهای مختلف نیز به‌عنوان تزئینات مورداستفاده قرار می‌گیرند.

طراحی دکوراسیون داخلی یعنی قانون درست چیدمان و معماری ساختمان، که سلامت روح و روحیه کسانی که در آن محیط زندگی می کنند، را برعهده دارد. و طراح دکوراسیون داخلی به کسی گفته می شود، که این حرفه را با استفاده از دانش و ایده های نوین مناسب با روحیه افراد طراحی نماید. جزئیات مربوط به پروژه طراحی دکوراسیون باید بسیاردقیق باشد.

دکوراسیون داخل منزل – طرح های اجرا شده و سبک های مختلف

ایجاد نقطه کانونی چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ بصری در فضاهای داخلی اهمیت زیادی داره. مثلا در نشیمن با استفاده از یک شومینه یا کتابخانه، میشه نحوه چیدمان مبل‌ها رو تعیین کرد و چشم‌ها رو به این نقطه معطوف کرد یا با استفاده از یک اکسسوری خاص، دیواری با رنگ و طرح ویژه، اثری هنری توجه‌ها رو جلب کرد. حظ بصری نکته‌ای هست که شاید همه به دنبالش باشیم اما ندونیم چطور میشه بهش دست پیدا کرد. یکی از عوامل تاثیرگذار در این مساله، الگوهایی هست که در دکوراسیون منزل به کار می‌بریم؛ طرح و نقش دیوارها، روکش مبلمان، فرش، حتی طرح اکسسوری‌هایی که به عنوان تزئین در فضا استفاده میشن اهمیت زیادی دارن. نورپردازی مصنوعی هم بهتره برای هر فضا به صورت اختصاصی طراحی بشه و از نورپردازی کلی پرهیز کنین.

پنج مدل دکوراسیون و چیدمان خانه ایرانی همراه با تحلیل و دیدگاه های طراحان دکوراسیون

از نقش موثر مبلمان در دکوراسیون خانه گفتیم، باید بدونید که انتخاب مبلمان مناسب براساس سبک و نیاز به فضایی که در اون استفاده میشه هم بستگی داره. بزرگی و کوچکی یک فضا، تفکیک محیط به بخش‌ها و کاربردهای متفاوت، حس و حال فضا همه در انتخاب مبلمان تاثیرگذار هست. مثلا دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچکی رو درنظر بگیرید که نیاز به یک تخت دونفره داره. زیرا ممکن است، شادابی و راحتی را برای آنان به ارمغان نیاورد.

یکی از زیباترین مثال‌های کاربرد آینه در دکوراسیون سنتی ایرانی شبیه به شاهکاری است که در دیوارهای تالار آینه در کاخ گلستان می‌توانید ببینید. آینه‌کاری دیوارها با کمک گرفتن از اشکال هندسی و ایجاد شکست و حالت چند تصویری، ازجمله زیباترین و اتفاقاً ایرانی‌ترین استفاده‌های آینه به شمار می‌آید. به‌هرحال ممکن است مایعات مختلفی بر روی کف آشپزخانه بریزد؛ بنابراین عدم لغزندگی بسیار مهم است. اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است، می‌توانید با انتخاب رنگ‌های روشن، فضا را بزرگ‌تر جلوه بدهید.

پس بهتر است برای طراحی داخلی منزلتان از یک کارشناس با تجربه و کار بلد که در این زمینه تجربه ی کافی داشته باشد کمک بگیرید. دیوارها تأثیر زیادی در دکوراسیون منزل دارند زیرا فضای زیادی را به خود اختصاص داده اند. انتخاب طرح و رنگ دیوار ها یکی از مهم ترین موضوعاتی می باشد که باید در طراحی دکوراسیون به آن توجه شود زیرا در بدو ورود به خانه اولین جایی که به چشم می خورد آن ها می باشند.

از مراجعی همچون کتاب و مجلات طراحی گرفته تا برنامه های تلویزیونی همه چیز برای ایده دادن به شما قابل دسترستان است. این مراجع را به دقت بررسی کنید تا متوجه سبک موردعلاقه خودتان بشوید. به مغازه های مد و لوازم خانگی سر بزنید و نقاشی و وسایل تزیینی را جمع آوری کنید تا به یک ایده مناسب با سلیقه تان دست پیدا کنید و سبک شخصی خودتان را تعیین نمایید؛ کلاسیک یا مدرن یا غیره و برنامه ریزی‌تان را شروع کنید. رنگ موردعلاقه دکوراسیون داخلی هندی؛ رنگ‌های گرم قرمز، طلایی، نقره‌ای، زرد و سبز است. دقت کنید که سبز مورداستفاده باید سبز گرم باشد، یعنی سبز تیره که در ترکیب آن آبی بکار رفته باشد، معمولاً در اینجا دیده نمی‌شود. در چیدمان به روش ساحلی، رنگ‌ها مهم‌ترین نقش را بر عهده‌دارند تا حال و هوای دریا و ساحل را به خانه شما بیاورند.