پربازدیدترین رسانه گردشگری ایران کجارو

چیزی نگذشت که عدهٔ زیادی به تقلید از وی روی آوردند (مثل انجمن گردشگری پلی تکنیک، دین وداوسون و غیره) و در نتیجه این ضعف به سرعت در بریتانیا رشد کرد. در عصر ویکتوریا رشد اصلی در میان طبقهٔ متوسط جامعه بود که در مشاغل خود از مرخصی برخوردار شده بودند و می‌توانستند به سفرهای تفریحی بروند و حتی مدتی در سفر اقامت هم داشته باشند. اقامتگاه آنان نیز توسط سازمان‌های کارفرما تحت عنوان «مسکن اداری» تأمین می‌شد. اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، فرهنگ یا طبیعت مقصد خود اهمیت می‌دهند. ثروتمندان همیشه به جاهای دور سفر کرده‌اند زیرا سفر به مناطق دور هزینه بیشتری صرف می‌کند. به اطلاع نویسندگان محترم می‌رساند کلیۀ اقداماتی که در سال 1402 برای مقالات گذشته و جدید این نشریه انجام می‌شود، براساس نرخ‌های جدید خواهد بود که مبالغ آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

توریسم گروهی در این ایام به شدت رونق گرفته بود و میدان آن‌ها در پی افزایش فرصت‌های گردشگری و کاهش نرخ‌ها در کشورهای دیگری بودند که استاندارد زندگی در آن‌ها پایین‌تر باشد. اما نقاط فقیر دنیا که در آن ایام شاهد جذب گردشگر بودند با رشد استانداردهای زندگی مواجه شدند و از قبل توریسم سود سرشاری کسب کردند. اسپانیا و جزایر بالریک از مقاصد اصلی توریسم شدند و در دهه ۱۹۸۰ توسعه در آن‌ها به اوج خود رسید. جستجوی بی‌وقفه برای یافتن مقاصد جدید و ارزانتر سبب شد این صنعت به جزایر یونان، ایتالیا، تونس، مراکش، بخش‌هایی از سواحل ترکیه و اخیراً کراوسی کشیده شود.

با اقامت در این هتل، نه تنها به حرم اما رضا نزدیک خواهید بود، بلکه می‌توانید از امکانات و خدمات بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. جاهای دیدنی اطراف مشهد، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی برجسته‌ای در استان خراسان رضوی هستند و در فصل‌های مختلف گردشگران زیادی برای بازدید از آن‌ها به مشهد سفر می‌کنند. در ۲۱–۲۲ ژوئن ۲۰۲۱ (۳۱ خرداد تا ۱ تیر۱۴۰۰) در ونیز، ایتالیا برگزار خواهد شد.

برای اینکه گردشگری در یک منطقه و کشور رواج پیدا کند، نیاز به زیرساخت‌هایی است که به کمک دولت و با همراهی شرکت‌ها، سازمان‌های مختلف و البته حضور مردم، راه را برای توسعه گردشگری باز کند. نتیجه به کارگیری و راه‌اندازی زیرساخت‌های مناسب نظیر ارائه امکانات رفاهی مناسب به گردشگران، نتایج بسیار فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد و منجر به اشتغال‌زایی و تولید ثروت می‌شود. بازدید مجازی از موزه‌ها می‌تواند تجربه دلنشینی از سفر به تاریخ را به‌همراه داشته باشد و اطلاعات ارزشمندی در اختیار ما قرار دهد. پدر گردشگری گروهی نوین توماس کوک بود که در ۵ ژوئیه ۱۸۴۱ اولین تور بزرگ گروهی را سازماندهی کرد. او یک سفر گروهی ۵۷ نفری با هزینهٔ هر نفر یک شیلینگ را برای کارکنان راه‌آهن ترتیب داد که از لیچستر به لاگ بورو به مسافت ۱۱ مایل را طی نمودند.

در سالیان اخیر تعطیلات دوم یا همان تعطیلات رسمی در میان قشرها مردم از جمله درآمدزایی بیشتر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. ترکیبات خاص در بسته‌های (پکیج‌های) گردشگری و مراکز عرضه این خدمات مثل مراکز اسکی که در پایان هفته مورد توجه قرار می‌گیرند یا در ایام تعطیل پایان هفته به پارک ملی یا شهری زیبا می‌روند به این درآمدزایی کمک کرده‌است. در۲۶ دسامبر ۲۰۰۴ در اثر واقعه سونامی که به علت زمین لرزه شدید اقیانوس هند درگرفت و مرز کشورهای آسیایی این اقیانوس و مالدیو را درنوردید هزاران تن ناپدید شدند و بسیاری از گردشگران جان باختند. این واقعه و عملیات پاکسازی این مناطق سبب شد تا در صنعت توریسم در منطقه به شدت آسیب ببیند. اخیراً بعضی از شرکت‌های ایرانی اقدام به ارائه خدمات راهنمایی و پرداخت تورهای گردشی و مکان‌های تفریحی خارجی را در ایران انجام می‌دهند.

سفر کردن، بخشی از فرایند گردشگری بوده و گردشگری، اقدامی هدفمند است که در آن سفر هم رخ می‌دهد. انجام سفر، لزوما به صورت مشخص شده صورت نمی‌گیرد و هر نوع جابه‌جایی از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر می‌تواند در تعریف آن گنجانده شود. داراب، یکی از زیباترین شهرهای استان فارس که با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، از مناطق گردشگری محبوب در ایران محسوب می‌شود. در این مطلب و در قالب یک تور مجازی، به ایرلند شمالی، یکی از زیباترین مناطق جهان و بریتانیا سفر خواهیم کرد. گردشگر درمانی یا گردشگری سلامت، همواره وجود داشته ولی تا قبل از قرن هجدهم اهمیت چندانی برای آن قائل نبودند. در انگلستان این بخش به شهرهای دارای چشمه‌های آب گرم اختصاص داشت و عموماً مناطقی که آب‌های معدنی داشتند برای درمان امراض مختلف از بیماری‌های روده‌ای گرفته تا کبدی و برونشیت مورد توجه قرار می‌گرفتند.