چیدانه دکوراسیون داخلی منزل؛ شیک‌ترین ایده‌های دکوراسیون خانه

نورگیر بودن یا نور کافی داشتن در آشپزخانه نکته مهم بعدی است که البته این هم دور از چشم خانم های ایرانی نمی ماند. مثلا در قسمتی از خانه خود از کاشی کاری استفاده کنید یا قاب ها و پنجرهای چوبی که با شیشه های مشبک رنگی تزیین شده اند. از مبلمان و میزهای عسلی در سایزهای مختلف به شکل مستطیل یا دایره با زینت معرق استفاده کنید. طرح های اسلیمی و گل های شاه عباسی، بته جقه را به نمادهایی که می خواهید داشته باشید بیافزایید. محل قرارگیری لوازم مختلف در دکوراسیون آشپزخانه بسیار مهم است.

  • اما در کنار نورهای طبیعی، نورپردازی مصنوعی واجب هست و نمیشه اون رو نادیده گرفت.
  • چون قرار نیست همه مبل‌ها به دیوار چسبیده باشن و حفره‌ای در بین اون‌ها شکل بگیره، مسلما نمی‌خوایم در اون فضا فوتبال بازی کنیم، قراره از مهمان پذیرایی بشه.
  • فرایندی که تا اینجا بیان شد در مورد جداره های ساختمان است.
  • باید توجه داشته باشید که مهم‌ترین ویژگی سبک مدرن رنگ‌های ساده و خط‌های صاف و منظم است.

از نورپردازی به صورتی که منبع نور در دید باشد خودداری کرده و نور را به صورت یکنواخت ایجاد کنید. وجود نور طبیعی (پنجره) در محیط پذیرایی از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولا زیباترین پنجره و منظره در ساختمان به اتاق پذیرایی اختصاص داده می‌شود.

تعمیر دوباره صندلی ناهارخوری برای تغییر دکور منزل

البته تمرکز بیشتر روی ساختمان‌هایی با مقیاس بزرگ بود که بیشتر آن‌ها فضاهای مقدس مذهبی را شامل می‌شدند. سقف فضا و دیواره‌ها برای کاشی کاری و نقاشی بیشترین توجه رو در این دوران داشت. برای مثال معمولا افراد فکر می‌کنند اولین وسیله‌ای که خریداری ‌می‌کنند باید مبلمان باشد، اما بهتر است برای شروع، مبلمان انتخاب نشود، چراکه در این ‌صورت انتخاب دیگر وسایل و اجزای دکوراسیون محدود می‌شود. ابتدا طبق فضای ذهنی طراحی شده ببینید در کنار این مبلمان قرار است، چه تلویزیون، میز تلویزیون، میز جلو مبلی، پرده، فرش و وسایل دکوری استفاده کنید. سپس اقدام به خرید کنید تا همه وسایل با ذهنیت قبلی و برنامه‌ریزی شده انتخاب شوند.

در این نوع طراحی مبلمان چرمی مورد استفاده قرار میگیرد زیرا که در آن زمان سرمایه دار های علاقه زیادی به مبلمان چرم داشتند. زمانی که ساله های زیادی از ساخت خانه ی شما گذشته باشد، احتمال خرابی و خسارت اجزای خانه و یا خطرات دیگر با گذشت زمان زیاد می شود. در این حین شما میتوانید با نو کردن وسایل خانه و یا حتی تغییر در چینش آنها، حتی دکوراسیون منزلتان را تغییر دهید.

اتاق خواب در دکوراسیون خانه

در واقع شما با کمک طراح دکوراسیون داخلی منزل می توانید بهینه ترین استفاده را از منزل خود داشته باشید. با در نظر گرفتن فضای بیرونی و ترکیبی از خانه‌های روستایی و سبک‌های طراحی داخلی صنعتی، دکوراسیون روستیک بر فضای طبیعی و واقعی مثل چوب خام، سنگ، و چرم به همراه تغییرات پیچیده کلی و غیرمنتظره تأکید دارد. شاید در گذشته اتاق نوزاد و کودک اهمیت چندانی نداشت اما امروزه تاثیر این قضیه ثابت شده هست، چون مستقیما در روحیه و شخصیت نوزاد و کودک تاثیرگذاره.

همکارى ایکیا با تسلا براى تولید مبلمان هوشمند

آیا سبک سنتی برای خود در نظر دارید یا سبک مدرن؟ دوست دارید یک فضای پر از آرامش داشته باشید یا چیدمان و سبک رسمی را می پسندید؟ تعیین و انتخاب این فاکتورها می تواند کمک بسیاری در چیدمان منزل داشته باشد. منظور از دکوراسیون در لغت فارسی سامان دادن، چیدن و مرتب کردن است . نحوه و روش چیدن و انتخاب کردن وسایل قسمت های مختلف منزل مانند پذیرایی، نشیمن، اتاق ها سرویس ها، حمام، آشپزخانه و … خیلی از افراد فکر می کنند دکوراسیون داخلی منزل کار بسیار ساده و پیش پا افتاده است و با سلیقه ی خود افراد انجام می شود. اما این طور نیست و نکته های بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد . که اگر در مورد آن ها اطلاعات کافی داشته باشید، می توانید از فضای منزل خود به خوبی استفاده کنید و منزل خود را زیباتر کنید.

دومین مدل دکوراسیونی که برای تحلیل و بررسی در نظر گرفته ایم، متعلق به یک خانه ایرانی زیبا به وسعت حدود ۲۱۰ متر مربع ، دارای سه اتاق خواب و واقع شده در شهر کرج است. از آنجایی که این طراحی باعث جذابیت دکوراسیون می شود، تنها شامل منازل نیست و طراحی چیدمان دفاتر، اداره ها، فروشگاه ها و… را هم در بر می گیرد. طراحی دکوراسیون فقط به سلیقه ی افراد بستگی ندارد و اصول و نکات مهم دیگری را نیز در بر می گیرد‌. در صورت استفاده از این نکات و در کنار سلیقه ی افراد می توان بهترین و زیباترین طراحی دکوراسیون را داشت. هنگام طراحی خانه حتما نباید از لوازم گران قیمت استفاده کنید؛ هیچ اهمیتی ندارد که تمام لوازم خانه از یک برند جدید باشند و یا حتما برچسب یک طراح برجسته روی آن ها باشد. از آنجایی که سبک دکوراسیون سنتی به فرهنگ غنی منطقه‌ای و نژادی باز می‌گردد، تنوع طرح و رنگ در این سبک بسیار بالا بوده و می‌توان انتخاب‌های متمایز و منحصر به فردی داشت که متناسب با سلیقه و فرهنگ افراد خانواده باشد.