با سبک دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک و ویژگی های هر کدام آشنا شوید! گروه بینا-پارسیان دکور

دکوراسیون اتاق خواب – 9 نکته طلایی که اتاقتان را زیبا… توجه داشته باشید در نشیمن و پذیرایی، تلویزیون، شومینه یا تابلو دکوراتیو و در اتاق خواب، تخت ایده آل ترین گزینه ها برای نقطه کانونی هستند. همان طور که پیش تر نیز به صورت کوتاه اشاره شد، سبک کلاسیک به هیچ وجه با بی نظمی و آشفتگی سر سازگاری ندارد. می توان گفت سبک کلاسیک مشابه قواعد و اصول یک مدیر سختگیر است. همان طور که قوانین مدیر را نمی توان زیر پا گذاشت، سبک کلاسیک را نیز نمی توان با بی توجهی به اصول اجرا کرد. تقارن در فضا حکمفرماست و اجزا همه به شکل مرتب چیده می شوند.

این نوع طراحی و رنگ‌آمیزی نه خسته‌کننده می‌گردد و نه نیازی به این دارد که هرساله آن را تغییر بدهید. سبک کلاسیک همانند سایر سبک ها ویژگی های مختص به خود را دارد. بیشتر خصوصیات این سبک کاملا بر خلاف ویژگی های سبک مدرن است. و به همین در صورت شناخت این سبک ، از درک نسبی از سبک کلاسیک بهره مند هستید.

  • پس اگر شیفته این ویژگی های منحصر به فرد شده اید، اصولی که آموزش دادم را به کار ببرید و خانتان را به سبک کلاسیک دکور کنید.
  • در این سبک چراغ های لوکس متعدد که نور را به صورت یکنواخت توزیع و حس خوش آمدگویی را تقویت می کند، استفاده می شود.
  • استفاده از متدهای روز دنیا در طراحی سبک کلاسیک، از جمله نقاط عطف این مجموعه متخصص و معتبر به شمار می رود.
  • رعایت قانون تقارن در مکان های بزرگ به طرز شگفت‌انگیزی ظرافت و زیبایی را به نمایش می گذارد.

چیدمان مبلمان ها باید به صورت قرینه باشد و بزرگترین مبل جلوی بزرگترین دیوار قرار داده شود. فرش از اجزای جدایی ناپذیر در طراحی کلاسیک پذیرایی ایرانی است. چه کسی می تواند منکر زیبایی و جلوه نقش و نگارهای فرش ایرانی در دکوراسیون خانه شود؟ فرش در ایران یک هنر با قدمت زیاد است به طوری که نخستین فرش کشف شده به عصر هخامنشیان مربوط می‌شود. هیچ مولفه ای به خوبی یک فرش با اصالت، فضای ایرانی را به دکوراسیون شما وارد نمی کند. برای چیدمان یک اتاق پذیرایی به سبک کلاسیک فرش های ریز بافت با نقشه‌های پرکار انتخاب مناسبی است. سبک دکوراسیون مدرناز مهم ترین ویژگی در دکوراسیون مدرن، طراحی و ایجاد پنجره‌های بزرگ می‌باشد.

توصیه می شود به جای سرامیک و بتن ، از سنگ های قیمتی برای بدنه وان و روشویی استفاده کنید و حس و حال سبک کلاسیک را به حمام خود ببخشید. بهتر است از رنگ سفید به همراه رنگ های متالیک در این مکان استفاده نمایید. پس از آشنایی با ویژگی های سبک کلاسیک ، بایستی با نحوه اجرای چیدمان فضاهای مختلف منزل به سبک کلاسیک آشنا شوید. در ادامه این مطلب نحوه اجرای این سبک در هر فضا توضیح داده شده است. همان گونه که در ابتدای مطلب ذکر شد ، بی نظمی و آشفتگی هیچ جایی در سبک کلاسیک ندارد. می توان این گونه اظهار داشت که سبک کلاسیک مشابه قواعد و اصول یک مدیر سختگیر است.

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

نه تنها در این سبک، که در هر سبک دیگری، بسیار مهم است که بایدها و نبایدهای خاص آن را بشناسیم تا بتوانیم یک دیزاین صحیح داشته باشیم. ۳- تابلوهای فرش با طرح‌های سنتی در این سبک، می‌توانند زیبابخش دیوارهای سالن و اتاق پذیرایی شما باشند. و توجه داشته باشید که رنگ فرش‌ها باید هماهنگ با رنگ پارچه‌های مبلمان و رنگ پرده‌ها انتخاب شود.

این نظم در طراحی فضاهای کلاسیک از طریق داشتن تناسب در اندازه ها و مقیاس و هم چنین تقارن در طراحی های فضاهای داخلی ایجاد میشود. این عوامل باعث میشود فضا از شلوغی و هرج و مرج دور باشد و با حضور در این محیط ها حسی آرامش بخش به افراد منتقل شود. در حقیقت باید گفت که این سبک به دلیل این که سبکی لوکس و لاکچری محسوب می شود در فضاهای داخلی نیز باید از متریال های اصیل و گران قیمت استفاده شود تا بتوان این سبک را به خوبی به نمایش بگذارد. طرح های خاص نیز الگوهای گچبری هستند که اغلب به درخواست مشتری در نواحی خاصی به اجرا در می آیند.

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن-ظفر

اگر امکان تغییر گچبری اتاق را هم داشته باشید می توانید از گچبری های با طرح درشت گل و بلبل استفاده کنید تا بیش از پیش به دکوراسیون اتاق نشیمن حال و هوای سنتی بدهید. برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک مجله خبری دکوراسیون کلاسیک بایستی نخست از مهم ترین بخش ها کار خود را آغاز کنید. کابینت ها بدون شک یکی از مهم ترین بخش های هر آشپزخانه ایی محسوب می شوند. معمولا کابینت های کلاسیک از متریال چوب گردو و بلوط ساخته می شوند.

پس به نسبت بودجه ای که برای دکوراسیون منزلتان اختصاص داده اید، بهترین مصالح موجود در بازار را انتخاب کنید و قید متریال های بی کیفیت و غیر طبیعی را بزنید. استفاده از نور طبیعی برای محیط، امری ضروری به حساب می آید و می بایست تا جایی که ممکن است از نور طبیعی و گرم خورشید به وسلیه پنجره های بزرگ برای محیط داخلی استفاده کرد. همچنین برای منابع نوری مصنوعی، می توان از لوسترهای کریستالی و چراغهای سقفی کلاسیک استفاده کرد که باعث زیبایی هرچه بیشتر محیط می شوند. یک راه دیگر هم، بکار بردن طیف‌های رنگی در کنار هم است.

رنگ سقف در طراحی داخلی کلاسیک در تنالیته ی سفید و سایه هایی از رنگ های فیلی،کرم و شیری طراحی میشود. شومینه به طور نمایشی یا حقیقی در طراحی داخلی فضایی گرم به وجود می آورد که باعث نزدیکی و جمع شدن افراد به دور هم میشود. طراحی داخلی به روش کلاسیک یک نوع سبک از دکوراتیو است که فضای منزل یا اتاق شما را آرام، منظم و قابل پیش بینی می سازد. در دکور سنتی، هیچ نوع هرج و مرج و آشفتگی در چیدمان منزل دیده نمی شود.