دکوراسیون اتاق خواب با 7 ترفند اصولی و مدرن گروه معماری و معماری داخلی آرمند-پارسیان دکور

در هرحال اگر مطالعه در این خصوص برای شما جذاب است مقاله زیر می تواند یک کمک شایان ذکر تلقی شود. مطابق تحقیقات بنیاد ملی خواب ، بزرگسالان بین ۱۸ تا ۶۴ ساله بایستی هر شب بین هفت الی نه ساعت بخوابند و افراد مسن در سنین ۶۵ سال و بالاتر به حداقل هفت الی هشت ساعت استراحت در شبانه روز نیاز دارند. این عدد برای کودکان و نوجوانان کمتر از ۱۸ سال به مراتب بیشتر هم هست. تمامی مطالب این سایت برگرفته از دانش طراحان و دکوراتور های داخلی مدیا دکور می باشد و هرگونه کپی نوشته ها بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد. همچنین اگر سوالی در مورد این موضوع دارید، آن را در انتهای صفحه مطرح کنید، تا با کمال میل پاسخ دهم.

اتاق خواب یکی از مهمترین قسمت های هر خانه است که وسایل آن باید طوری چیده شوند که هم آرامش بخش باشد و هم زیبایی داشته باشد . نکته مهم دیگری که در انتخاب رنگ تاثیرگذار است، تناسب رنگ اتاق خواب با سبک چیدمان و مجله خبری دکوراسیون است. مثلا در اتاق خواب‌هایی با سبک دیزاین مدرن معمولا از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود، اما در اتاق خواب‌های کلاسیک رنگ‌های خنثی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. بهترین راه برای پیچیدگی بخشیدن به دکوراسیون داخلی رعایت اصل سادگی است. همه ما به دنبال ایجاد دکوراسیونی پیچیده و باشکوه برای اتاق خوابمان هستیم و فرقی نمی کند که کدام سبک دکوراسیون را برای آن انتخاب کرده ایم. در مورد انتخاب عناصر دکوراسیون اتاق خواب صرفا آن هایی را که مورد نیازند، مد نظر قرار دهید که این اغلب شامل تختخواب، یک یا دو میز کنار تختی، یک دراور یا کمد و یک صندلی است.

  • از این موادها بیشتر برای دیوارها استفاده می‌ کنند تا جلوه ‌ای ساده و شیک به آن ‌ها ببخشد.
  • در خصوص اتاق خواب مستر به دلیل پرسش های متعدد در مشاوره های دکوراسیون اتود، یک مقاله کاملا مفصل با راهنمایی های کامل نوشته شده است.
  • ملحفه های سفید در تمام فصول کاربرد دارند و می توان همراه با آن در زمستان از پتو پشمی و بالش های سبک از جنس پَر استفاده کرد.
  • با استفاده از گل و گیاه می توانید طراوت و شادابی را به اتاق خواب بیاورید .

شاید با دیدن تصویر این تخت تشویق شوید خودتان دست به کار شوید و تخت خواب درست کنید. وقتی تخت خوابی به این خاصی دارید، بقیه فضای اتاق خواب را ساده نگه دارید. در یک اتاق خواب مدرن تمام تلاش ها بر ایجاد محیطی روشن بدون استفاده از نور مصنوعی است درنتیجه به دو عامل پالت رنگ و نور طبیعی متوسل می شوند.

مزایای استفاده از خدمات دکوراسیون اتاق در «خدمت از ما»

اگر طراحی دکوراسیون اتاق خواب 12 متری را به درستی سازماندهی کنید می توانید یک اتاق خواب عالی و خاص داشته باشید. برای این منظور، طراحان مدرن تعداد زیادی راه حل ساده را ارائه می دهند تا این اتاق نه تنها به مکانی عالی برای استراحت شبانه خوب تبدیل شود، بلکه بخشی کاربردی از یک آپارتمان شیک مدرن نیز باشد. تخت خواب هایی که در زیر آن ها فضایی برای جاسازی اشیاء وجود دارد تقریبا برای تمام اتاق خواب ها مناسب هستند. اما در سال های اخیر طراحی های جدیدی برای این مدل تخت خواب ها ایجاد شده است که برای دسترسی به فضای زیر آن ها نیازی نیست که حتما تشک تخت را بلند کنید. با ایجاد کشو های متعدد در اطراف تخت خواب، دسترسی به این فضا بسیار ساده تر خواهد بود.

و اگر فردی هستید که نظر خود را اغلب تغییر می دهید می توانید مانند تصویر زیر از ترکیب رنگ ها استفاده کنید. در سبک کلاسیک از سرویس خواب و وسایل منبت کاری شده و تخت های دارای تاج بلند بهره می گیرند و در دکوراسیون مدرن از سرویس خواب های مدرن و با طرح و نقش های ساده استفاده می کنند . بخاطر داشته باشید که تخت خواب با اندازه بزرگی که نسبت به باقی وسایل در اتاق خواب دارد، معمولا به نقطه کانونی فضا تبدیل می شود. پس بهتر است که مانند طراحان حرفه ای، دیوار پشت آن را به صورت مخصوص با بافتی متفاوت و یا با نصب دکوری ها، تزیین کنید.

ایجاد دیواری برجسته در اتاق خواب

به طور مثال یکی از مهم ترین قسمت هایی که در خانه شما وجود دارد و شما بیش از یک سوم عمر خود را در این قسمت می گذرانید اتاق خواب می باشد که باید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب به موارد زیادی توجه کنید. در یک اتاق خواب کوچک ، به دنبال یک تخت خواب سبک و حداقل کمد خواب بروید. در یک اتاق خواب اصلی سقف بلند ، یک سرتختی بلند یا یک قطعه بزرگ از دیوار را در نظر بگیرید تا فضا را پر کرده و چشم ها را به سمت بالا بکشید. زیاد در مورد یک قطعه فانتزی و چشم نواز نگران نباشید، اگر فضای کمتری دارید ، بگذارید تختخواب شما نقطه کانونی باشد. یک ترفند عالی برای تغییر تعادل بینایی هر اتاق آینه دیواری است ، آینه های سبک تقریباً می توانند یک وزن بصری منفی ایجاد کنند ،گویی که به فضای اتاق شما فضا اضافه می کنند.

به طور مثال استفاد از اکسسوری ­هایی که صنایع دستی ایران هستند می­ تواند ارزش هنرهای ایرانی را به شما یادآوری کنند. رنگ در طراحی دکوراسیون مدرن نقش مهمی دارد؛ رنگ­ های خنثی و ملایم مانند کرمی، طوسی، بژ، سفید می­ توانند انتخاب خوبی باشند. اغلب افراد برای اتاق­ خواب جدید خود سبک مدرن را انتخاب می­کنند.

رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

به عنوان مثال، استفاده از کفپوش های چوبی یا موکت های یکپارچه برای خانه هایی که در آب و هوای سرد قرار گرفته اند (مانند شهرهای شمال غربی کشور) غالبا راندمان مناسب تری نسبت به کفپوش های سرامیکی دارد. بهتر است تختخواب را در دورترین نقطه از در اتاق خواب قرار دهید ولی در عین حال زمانی که روی تختخواب دراز کشیده‌اید درب اتاق خواب را ببینید. برای تختخواب دونفره بهتر است طوری قرار بگیرد که از دوطرف فضای کافی برای هریک از زوجین قرار داشته باشد. یک پرده با رنگ ملایم که طول آن تا زمین می­ رسد، می ­تواند حس خوبی در اتاق خواب ایجاد کند. از فضای اتاق، کاربردی استفاده کنید و وسایل کم‌جا را انتخاب کنید. عین طرح بالا را می‌توانید به متخصصین سلام ساختمان سفارش دهید.

در عکس بالا، تخت و کمد سفید، اتاق را از قرمزی خالص در آورده‌اند. اگر اهل دکوراسیون با رنگ‌های خاص هستید، می‌توانید این کار و یا هر طرح خاص دیگری را، به یکی از صدها متخصص سلام ساختمان در شهر خودتان سفارش دهید. باید بدانید که در نظر نگرفتن برخی از نکات و اصول دکوراسیون، فضای اتاقتان را بد جلوه می دهد. در واقع این کار هم هزینه و هم وقتی که برای خرید وسایل و تغییر دکوراسیون داده اید را هدر می دهد. برای ایجاد دکوراسیون اصولی و حرکت بی دردسر در اتاق خواب، باید اندازه تخت متناسب با اندازه فضا اتاق باشد. بنابراین برای اتاق های بزرگ از تخت بزرگ و برای اتاق های کوچک از تخت کوچک باید استفاده کرد.

اتاق خواب می ­تواند فرم و ابعاد و اندازه ­ی مختلفی داشته باشد. اغلب خانه­ های ایرانی اتاق خواب­ های مربعی و یا مستطیل شکل دارند که این فرم­ ها برای چیدمان و دکور کردن کار را راحت ­تر می­ کنند. ولی گاهی ممکن است با توجه به نقشه ساختمان، فرم منحنی و یا نامنظم داشته باشد. در این حالت باید خلاقیت بیشتری برای دکوراسیون اتاق خواب به خرج دهید. همیشه سعی کنید کلیه وسایل اتاق خواب را طوری انتخاب کنید که با هم هارمونی داشته باشند. استفاده از قاب‌هایی با طرح‌های خاص و با رنگی که با سایر اجزا همخوانی داشته باشند، اتاق خواب را جذاب‌تر و شیک‌تر جلوه می‌دهد.