طراحی داخلی طراحی دکوراسیون داخلی منزل

باید لوازم را با ترکیب رنگ، اندازه درست و کاربری صحیح انتخاب کرد تا دکوراسیونی بی‌نقص و تمیز داشت. تمامی نکاتی که در بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون گفته شد . بنابراین انتخاب بسیار مناسبی برای چیدمان منزل به‌خصوص اتاق‌خواب است؛ که محل آرامش و آسایش شما پس از استرس‌ها و تنش‌های روزانه است. بهترین ایده در این مورداستفاده ترکیبی از رنگ موردعلاقه‌تان و دیگر رنگ‌هاست که به زیبایی هر چه بیشتر محل سکونت شما کمک می‌کند. اگر اشکال هندسی و نظم آن‌ها را دوست دارید می‌توانید روی مبلمان خود چند کوسن‌ رنگی با نقوش هندسی قرار دهید.

هردوی این موارد باوجود کوچک بودن در تمام فضای خانه حضور دارند ازاین‌رو تأثیر آن‌ها در تمام فضا گسترش می‌یابد. اگر نگاه دقیق‌تری داشته باشیم کلیدها و پریزها هم می‌توانند نقش مهمی در زیباتر جلوه دادن فضا داشته باشند. بهترین رنگ‌ها برای اتاق‌های خواب طیف آبی، صورتی و سبز بسیار روشن است. رنگ‌ها هر چه روشن‌تر و ملایم‌تر باشند نتیجه بهتری به همراه خواهند داشت.

  • ازآنجایی‌که می‌خواهید بازسازی ساختمان شما ازنظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه باشد.
  • به همین دلیل اگر امکان استفاده از نور طبیعی رو داشته باشین که چه بهتر، در غیر این صورت نورپردازی مصنوعی باید به گونه‌ای باشه که نور کافی رو برای فضا تامین کنه.
  • قانون شکنی به این معنا که هیچ المان خاصی در آن مشاهده نمی کنید.

یکی از پر طرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی،طراحی داخلی مدرن است. این سبک را می توان در طرح های ساده و شیک که دارای ظاهری موقر هستند به خوبی پیدا نمود. در واقع هدف اصلی از این نوع طراحی سادگی در عین زیبایی بی نظیر می باشد.

آثار هنری عامیانه و اجناس طبیعی جایگاه ویژه‌ای در این سبک از چیدمان دارند. بعد از اینکه برای هرکدام از دیوار ها، طراحی در نظر گرفتید و طرح مورد نظر خودتان را پیدا کردید؛ براساس برداشتی که از زمین داشتید، دیوارها را به صورت پلان ترسیم می کنید و طرحی را که برای آن در نظر گرفتید ترسیم می کنید. مثلا در پلان ضلع شماره ی یک و دیوار شماره ی یک را مشخص می کنید. ابتدا لازم است جا و مکان یابی المان ها و جزئیات داخل ساختمان را تعیین کنید.سپس برای همه تجهیزات لازم در طراحی، پیش بینی جا و مکان مناسب انجام دهید . جای شومینه ،تلویزیون ،کار دکوراتیو،جای پرده و پکیج ، رادیاتور بخاری و همه آیتم هایی که در ساختمان و پذیرایی شما این ممکن است وجود داشته باشد، را مشخص می کنید.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی منزل

وقتی فضایی نور طبیعی کمی دارد، از نورپردازی‌های گوناگونی می‌توان در سقف بهره برد تا کمبود نور محیط جبران شود. و همچنین با سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی هم بیشتر آشنا شویم. به‌هرحال اگر ما طراح دکوراسیون داخلی هم نباشیم، دانستن برخی نکات، ما را برای داشتن محیطی بهتر کمک خواهد کرد. بدین‌صورت که با تغییر رنگ فضا، چیدمان خاص لوازم‌خانگی و اداری، استفاده از مبلمان و لوسترهای مختلف، چهره اتاق یا ساختمان به سبک ایده آل شما درمی‌آید. سبک مینیمال همانطور که از نامش پیداست به کمترین چیز از هر المان برای دکوراسیون داخلی بسنده می‌کند. دکوراسیون داخلی مینیمالیست در واقع فنگ شویی قناعت پیشگی را در معرض دید قرار می‌دهد.

آشپزخانه و اتاق خواب؛ 2 بخش مهم در دکوراسیون خانه

آشپزخانه قلب تپنده هر خانه‌ای است و از منظر طراحی پیچیده‌ترین فضای خانه می‌باشد. پس چیدمان آن باید با رعایت بالاترین استانداردها و ایده‌های کاربردی صورت بگیرد. در عین‌حال آشپزخانه آینه‌ تمام ‌عیار برای نمایش زیبایی‌های خانه است.

در چیدمان مبلمان منزل یکی از مهمترین عوامل استفاده صحیح از فضا و رعایت هرچه بیشتر اصول فنگ شویی می باشد. توجه به پوشش و تزئینات دیوارها می تواند نقش مهمی در جذابیت فضای داخلی داشته باشد. دیوار های گچ بری شده با تزییات فلزی، سنگی، چوبی و حتی پلاستیکی جذابیت زیادی را در دکوراسیون کلاسیک ایجاد خواهد کرد. استفاده از کاغذ دیواری نیز یک روش بسیار جذاب و کاربردی و ارزان برای زیبا سازی دیوارهای دکوراسیون مدرن و کلاسیک می باشد. معمولا ساختمان‌های مسکونی و تجاری پس از مدتی با توجه به میزان کیفیت مصالح به کار رفته در ساخت، فرسوده ‌شده و نیاز به بازسازی و تعمیر پیدا می‌کنند.