طراحی دکوراسیون آشپزخانه

اگر آشپزخانه سنتی شما دارای یک فضای تورفتگی بود و کاربرد مناسبی نداشت، برای آن یک کابینت دیواری با رنگ آبی طراحی کنید. این طرح جذاب علاوه بر ایجاد حس و حال کلاسیک، به منظم بودن و تزیین آشپزخانه سبک سنتی کمک بزرگی می‌کند. آشپزخانه ایرانی جدید به طرحی از منبت، معرق و کنده کاری‌های ایرانی مزین هستند. در دنیای امروز معماری و دکوراسیون داخلی استفاده از کابینت مدرن ایرانی در دکوراسیون آشپزخانه اروپایی کاربرد دارد.

  • انتخاب کفپوش به اندازه دکوراسیون سایر قسمت های آشپزخانه از اهمیت برخوردار است.
  • بر روی کابینت ها هم چاقو ها و کارد های پرکاربرد و همچنین سماور و غیره را قرار دهید و بهتر است از تراکم وسایل در یک نقطه بخصوص جلوگیری کنید زیرا زیبایی فضا گرفته می شود.
  • وجود صندلی های چوبی و تزئین دکوراسیون با گلدان، به گرما و طراوت فضا کمک کرده.
  • کابینت های کلاسیک نمایی شبیه به کابینت‌ های سلطنتی دارند که در بعضی موارد دارای طرح و نقش های پُرکار و پیچیده هستند که شاخصه اصلی در دکوراسیون آشپزخانه های کلاسیک را می توان جزیره ای که در وسط آشپزخانه تعبیه می شود را عنوان کرد.

اگرچه اجزا و قسمت هایی مانند کابینت ها، کانتر آشپزخانه، وسایل، جزیره و دیگر وسایل جانبی در زیبایی این قسمت از خانه بسیار تاثیرگذار هستند اما دیوارها نیز می توانند تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی و جذابیت آشپزخانه داشته باشند. نورپردازی باید با توجه به ابعاد و رنگ های قابل استفاده در آشپزخانه صورت گیرد. اصولا یک آشپزخانه کم نور و تاریک طوری به نظر می رسد که انگار فضای کوچکتری به آن اختصاص داده شده است و فضا کوچک‌ تر از آنچه هست که دیده می شود.

دکوراسیون رستوران های مدرن که برترین طراحان داخلی آن ها را اجرا کرده اند

اگر در زمره افرادی قرار دارید که تردد بالایی در آشپزخانه دارند و یا کف آشپزخانه تان زود به زود لکه می گیرد و یا به هر علتی کثیف می شود، بهترین انتخاب برای کفپوش آشپزخانه شما استفاده از سنگ یا سرامیک می باشد. برای داشتن یک آشپزخانه مدرن و به روز باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید. اولین چیزی که برای داشتن دکوراسین آشپزخانه به روز باید به آن توجه داشته باشید، داشتن یک ظاهر ساده و خلوت در فضای کلی خانه است. بنابراین نباید روی کانتر و جزیره آشپزخانه و بر روی کابینت ها وسایل اضافی قرار داده شود. اگر شما هم علاقمند به دکوراسیون آشپزخانه سفید هستید توجه داشته باشید رنگ صفحه کابینت، کاشی بین کابینتی و کف آشپزخانه را از رنگ های متضاد استفاده کنید تا زیبایی محیط آشپزخانتان را بیش از پیش کنید.

ایده های خلاقانه برای دکوراسیون آشپزخانه روستیک

نور می تواند خستگی ، افسردگی و احساسات منفی در وجود انسان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و موج انرژی های مثبت را در وجود او به حرکت درآورد. در چنین شرایطی، قرار داشتن این لوازم تیره رنگ در میان یک بستر سفید و بدون رنگ جلوه بسیار زیباتر و شاخص تری ایجاد کرده و از پراکندگی و تزاحم رنگ ها جلوگیری می کند. خصوصا اگر آشپزخانه منزل تان متوسط یا کوچک است و لوازم برقی و اکسسوری ها تیره یا با رنگ های شاخص هستند، بهتر است از کابینت های سفید استفاده نمایید. البته در فضای آشپزخانه های بزرگ، به دلیل تعدد کابینت ها ، رنگ سفید به تنهایی و یا در ترکیب با سایر رنگ ها می تواند موجب جلوگیری از آشفتگی و شلوغ به چشم رسیدن فضا شود. انتخاب رنگ سفید و یا ترکیب آن با رنگ‌های روشن، فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد.

نکات اولیه دکوراسیون آشپزخانه

اگر سری به پیج های اینستاگرام دکوراسیون منزل بزنید، خصوصا خانه های نوعروسان گرامی با جهیزیه هایی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد ، مشکل لوازم و مبلمان های متعدد به وفور مشاهده می شود. بنابراین اگر شما هم از طرفداران طراحی مینیمال و جذابیت‌های دیزاین آشپزخانه مدرن هستید با این مقاله همراه ما باشید تا برایتان بگوییم چگونه می‌توانید به آشپزخانه مدرن و دلخواهتان برسید. در مدل جزیره یک دیوار، دو دیوار و یا سه دیوار کابینت می شوند و در فاصله کمی از این دیوارها تعدادی کابینت که می توانند نقش میزرا نیز به عهده داشته باشند قرار می گیرد. در مدل جزیره یک کانتر برای کار و یا استفاده های دیگر به آشپزخانه اضافه می شود که کاملا اطراف آن باز است.