نکات مهمی که باید درباره طراحی دکوراسیون آشپرخانه مدرن بدانید دیزان آشپزخانه مدرن

وجود نور کافی یکی از المان‌های مهم و اساسی در طراحی سنتی و ایرانی به شمار می‌آید. به همین دلیل در اغلب طراحی‌های سنتی و کلاسیک از نور مستقیم برای نشان دادن عمق و ویژگی های خاص آن استفاده می‌شود. اغلب این نمونه‌ها به صورت صنایع دستی جای جای کشورمان موجود هستند و به عنوان پرده پشت دری می‌توان از آنها استفاده کرد. راه حل دیگر انتخاب پارچه‌ای با طرح گل‌های ریز و شلوغ است که نمونه‌های زیادی از آن را در طراحی‌های سنتی ایرانی به کرات دیده‌ایم. در گذشته مطبخ یا همان آشپزخانه سنتی دارای چندین قفسه و طبقه برای چیدن لوازم بود. اما با گذشت زمان و شهرت صنایع کشورمان استفاده از طرح‌های کنده کاری شده که به شکل منبت و معرق کاری ساخته می‌شوند، رواج پیدا کرد.

اگر فضای کمی داشته باشید با با نصب اکسسوری ها می توانید از محیط استفاده بهینه کنید و برای هر وسیله ای جایگاه خاصی داشته باشید. اکسسوری ها علاوه بر این که نظم بیشتری ایجاد می کنند به زیبایی دکوراسیون آشپزخانه هم می افزایند. ایده های بسیاری برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک وجود دارد که کمک می‌کند با استفاده از چیدمان، وسایل و رنگ‌های مناسب، دکوراسیون آشپزخانه کوچک را به محیطی دلباز تبدیل کنید. در دکوراسیون آشپزخانه کوچک فضا باید طوری چیدمان شود که هر وسیله‌ای سر جای خود قرار داشته و تا جایی که ممکن است روی کانتر و کابینت‌ها وسایل اضافی قرار نگیرد.

  • این فضا را می توان به راحتی به وسیله میز ناهارخوری از اتاق نشیمن جدا کرد.
  • جدیداً از سرامیک های بین کابینتی در طرح ها و رنگ های مختلفی استفاده می شود .
  • تابش نور طبیعی در دل آشپزخانه، جریانی از انرژی است که طراحی دکوراسیون آن آشپزخانه را منحصربه‌فردتر می‌کند.
  • مسئله نورپردازی نه تنها در آشپزخانه ‌های کوچک، بلکه در آشپزخانه ‌های بزرگ‌ تر نیز بسیار مهم است.

امروزه دکوراسیون آشپزخانه مدرن در ایران مانند گذشته در طراحی معماری ساختمان مورد توجه ویژه قرار گرفته است. فضای آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های یک خانه است و از اهمیت بالایی برخوردار است. می توان گفت فضای آشپزخانه یکی از قسمت هایی است که خانم ها بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند و همین امر باعث می شود که طراحان توجه ویژه ای به این فضا داشته باشند.

نور پردازی

برخی افراد تصور می‌کنند منظور از انتخاب وسایل دکوری در آشپزخانه‌ای با سبک ایرانی عدم استفاده از هر نوع لوازم مدرن است. منظور ما چیدن یک سماور برنجی، قوری شاه عباسی و یا چراغ سه فیتیله‌ای (مخصوص پخت و پز در قدیم) بر روی کانتر یا اپن آشپزخانه است تا با دیدن آن، فضای خانه مادربزرگ تداعی شود. اما این بدان معنا نیست که از چای ساز و یا قهوه ساز استفاده نکنید. این طرح علاوه بر ایجاد حس و حال سنتی در آشپزخانه قیمت بسیار مناسبی هم دارد. اما برخی از بانوان به طرح سرامیک برای کف آشپزخانه خود علاقه دارند.

درصورتی که منزل شما کوچک و به تبع آشپزخانه‌ای نقلی دارد توجه کنید که وسایلی که در آشپزخانه‌های بزرگ مشاهده می‌کنید و فضای زیادی را اشغال می‌کنند در دکوراسیون آشپزخانه نقلی خود استفاده نکنید جرا که جلوه‌ای شلوغ و نامرتب به فضا می‌دهد. وقتی نظم و هماهنگی در محیط وجود داشته باشد، فضا بهتر و یا بزرگ تر به نظر می‌رسد و برای این موضوع می‌توانید از رنگ‌های روشن و باز برای فضای آشپزخانه و دیوارهای آن استفاده کنید. همچنین می‌توان برای صرف ناهار به جای میز ناهارخوری از اپن استفاده کرد و یا میزهای ناهارخوری کوچک که جای کمی را اشغال می‌کنند استفاده نمایید. یکی از اصلی ترین عواملی که می تواند روی طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه تاثیرگذار باشد انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه است.

ویتنامی ها چطور محدودیت بودجه ساخت خانه را دور می زنند؟

شرکت طراحی دکوراسیون داخلی آرکسان همراه شماست تا هرآنچه که به آن فکر می‌کنید را به تصویر بکشد. سه عنصر اصلی در سبک روستیک نور، هندسه ی سنتی و متریال های طبیعی هستند. استفاده از نور های طبیعی می تواند در گرما و حس صمیمیت این سبک از دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک بسیار تاثیر گذار باشد. همچنین در دکوراسیون اشپزخانه روستیک، استفاده از چوب های طبیعی با رنگ های تیره بسیار مرسوم است. 1.میز ناهار خوری کمجا یک انتخاب عالی و مناسب هم برای افرادی است که منزل کوچکی دارند هم افرادی که میخواهند میز ناهار خوری را در داخل آشپزخانه قرار دهند.. پس بهتر است در انتخاب وسایل و قرار گیری آنها به این مورد توجه زیادی داشته باشید و از شلوغی زیاد و قرار دادن وسایل مجلل پرهیز کنید.

بازسازی دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مکان های ضروری و مهم در هر خانه ای است و در واقع قلب خانه شما محسوب می شود، بنابراین توجه به دکوراسیون آن بسیار مهم است. یکی از وسایل بسیار کاربردی و مهم در آشپزخانه اجاق گاز می باشد که قرار است در این بخش به چیدمان کنار گاز بپردازیم. رنگ طوسی به عنوان رنگی خنثی این امکان رو برای شما فراهم می کنه که در انتخاب رنگ لوازم آشپزخانه و چیدمان آشپزخانه مدرن (سرد یا گرم) کاملاً آزاد باشین.

در مرحله دوم بایستی سراغ تهیه کابینت‌ها برویم و کابینت‌های مناسب با آن استایل را خریداری نماییم. نوبت آن است تا ظروف لازم برای آشپزخانه جهت آشپزی و صرف غذا تهیه شود. به هیچ عنوان نباید از رنگ‌های تیره استفاده کرد چراکه موجب کوچک‌تر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه می‌شوند. رنگ‌ های روشن چون سفید، طوسی، نقره ای، طلایی و… مناسب‌ترین رنگ ها برای فضای آشپزخانه هستند. آشپزخانه هایی که نور طبیعی در آن ها جریان دارد نسبت به دیگر آشپزخانه ها امتیاز ویژه تری دارند. ترکیب قهوه ای روشن با سفید که میتونیم بگیم همیشه جزء ترکیب های دوست داشتنی آشپزخانه هاست.