سبک کلاسیک دکوراسیون پذیرایی به سبک ایرانی-پارسیان دکور

این سبک در تمام دنیا مطرح می باشد و علاقمندان خاص خود را دارد. شایان ذکر است که یکی از ویژگی های بارز و شاخص طراحی دکوراسیون کلاسیک، انعطاف پذیری بالای این سبک می باشد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که سبک کلاسیک، از جمله سبک هایی به شمار می رود که در سال های قبل مورد استقبال افراد اهل هنر و دارای ذوق واقع می گشت. در این نوع سبک طراحی، به منظور ایجاد فضایی آرام و دنج، از رنگ های گرم استفاده به عمل می آید. همچنین طراحی این سبک از دکوراسیون، نشأت گرفته از فرهنگ اروپایی بوده و از پیشتازان این سبک می توان به رومی ها و یونانیان اشاره نمود. در یک نگاه کلی، می توان ابراز نمود که دکوراسیون به سبک کلاسیک، از عناصر مختلفی مانند خطوط و رنگ های دارای ترکیب ملایم برخوردار بوده تا محیطی بسیار آرام بخش و در عین حال گرم و صمیمی را بازتاب دهد.

  • در پذیرایی‌ها با سبک دکوراسیون کلاسیک اغلب از مبلمان سلطنتی با روکش‌ها و پارچه‌های طرح دار استفاده می شود.
  • طراحی کلاسیک پذیرایی کار بسیار مهمی است چرا که پذیرایی اصلی ترین بخش یک خانه است .
  • تمایل افراد ثروتمند جامعه برای به نمایش گذاشتن ثروت، موقعیت اجتماعی‌شان و نیز زندگی مجلل و سبک پر زرق و برق، در ایجاد این گونه سبک‌ها سهم به سزایی داشته است.
  • اما بهتر است این اصل در چیدمان مبل ها ، پرده ها و لوازم دکوری رعایت شود.

کشور عزیزمان ایران نیز دارای تاریخی کهن و غنی است که مردم آن از دوران گذشته آثار و سبک های مختلفی خلق کرده اند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. ۶- ستون‌ها و سقف گچبری مجله خبری دکوراسیون هم از جمله الزامات این شیوه محسوب می‌شوند. ۴- رنگ طلایی در این شیوه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. استفاده از سازه ی بتنی یا سازه ی فولادی ؟ برای تشخیص این که برای ساختمان ما در زمینی که مد نظر داری …

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

ضمناً در زیبایی و جذابیت بصری این نوع مبلمان، پیچیدگی ها و ظرافت های بکار رفته تاثیر بسزایی از خود برجای می گذارد. در مبلمان‌های به کار بردن شده برای این سبک، بیشتر از قاب چوبی به کار برده شده است. رنگ‌های قهوه‌ای تیره گزینه‌های انتخابی مناسبی برای این سبک از دکوراسیون هستند.

۴.جنس وبافت متریال ها در سبک کلاسیک

گفتنی است که مزین نمودن فضا به سبک کلاسیک، نمایی دلنشین، جذاب و در عین حال با اصالت را متجلی می سازد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که نقطه مقابل سبک کلاسیک، سبک مدرن بوده که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. بر این اساس، طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، با سادگی و شفافیت پیوند خورده است. به عبارت دیگر، طراحی چیدمان به سبک مدرن، علاوه بر ساده بودن، از تزئینات زیاد و پیچیدگی ها کاملاً به دور می باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک همه ی ویژگی ها از کوچک ترین تا آخرین و اصلی ترین قسمت با جزئیات کاملا دقیق انجام شده ودیده میشود. در طراحی داخلی به سبک کلاسیک عنصر اصلی نقطه کانونی در مرکز اتاق است.

سبک کلاسیک، سبکی پایدار و مطابق اصول است، معمولا ریسک نمی پذیرد و همواره بر ارکان خود استوار می ماند. سبک کلاسیک، سبکی است شناخته شده که در تمام دنیا به کار می رود و پیروان خاص خود را دارد. در آشپزخانه هم استفاده از کاشی و سرامیک بسیار متداول می‌باشد. یک راه دیگر نیز، بکار بردن سنگ طبیعی در دیواره‌های آشپزخانه است.

دوره دکوراسیون داخلی

۲.میز آرایش و میزهای پاتختی باید دارای طراحی کلاسیک بوده و دارای پایه ها و بدنه ای حکاکی شده که میتوان روی ان آباژوری با پایه چوبی یا سرامیکی قرار داده . مبلمان آنتیک و مبلمان سلطنتی پیشنهاد خوبی برای این نوع از طراحی داخلی هستند. ست کردن رنگ مبل‌ها با میز غذاخوری، زیرتلویزیونی و فرش‌ها نیز نشان‌دهنده خوش‌سلیقگی صاحب خانه است. در دکوراسیون آشپزخانه سبک مدیترانه‌ای به طور معمول برای انعکاس نور زیاد از رنگ سفید استفاده می‌شود. البته در این سبک دکوراسیون آشپزخانه استفاده از تن آبی نیز مرسوم است. در دنیا ی امروز، انسان ها بیشتر طول روز را کاملا مشغول کار و فعالیت های کاری هستند و بعد از پایان روز برای رسیدن به آرامش به خانه ی خود بازمی گردند.

گچ بری، قلم زنی، میناکاری، آینه کاری، پتینه و ورق طلا از ابزارهای مهم خلق این سبک از دکوراسیون هستند. ۱۰- آینه و کنسول هم به عنوان یک آیتم مهم در کنار سایر اکسسوری‌ها، جلوه زیبایی به سرویس پذیرایی شما خواهند بخشید. ۹- تابلوهای نقاشی با موضوعات کلاسیک هم می‌توانند به عنوان تزئینات بیشتر دیوارها مورد استفاده قرار بگیرند. معمولاً بهتر است بزرگترین کاناپه را در مقابل بزرگترین دیوار پذیرایی قرا داده و سایر مبل‌ها را به صورت قرینه در اطراف آن بگذارید. ظروف کریستالی و برنزی و نقره هم تکمیل‌کننده زیبایی بوفه خواهند بود.