چیدانه دکوراسیون آشپزخانه ایرانی: 22 مدل آشپزخانه ایرانی + عکس-پارسیان دکور

آشپزخانه محلی است که کدبانوی خانه بیشتر وقت خود را در آن می گذراند و نیزبه دلیل نوع کاربری آن نیاز به طراحی مناسب و اصولی تر آن است. اجرای نامناسب چه به لحاظ ساختار و چه به لحاظ دکوراسیون تاثیری منفی بر کل خانه و همچنین ساکنین خواهد داشت. در ادامه نکاتی جهت طراحی بهتر،همچنین چند سبک طراحی دکور داخلی آشپزخانه را با هم مرور می کنیم. مزیت بزرگ رنگ سفید کاملا یکدست بازتابش عالی نور و کمک به نمایش فضایی دلباز و روشن است. که خرید لوازم، اکسسوری ها و تجهیزات برقی تیره رنگ برای آشپزخانه می تواند چیدمان فضای خانه یا خانه های آتی شما را دشوار کند.

اگر از خانم ها سوال شود که چه آشپزخانه ایی را دوست دارید؟ اکثر خانم ها می گویند، آشپزخانه بزرگ. میتونید در بخش مشاوره رایگان پرسش تون رو همراه با توضیح و توصیف کامل فضا یا تصویر ارسال بفرمایید که پاسخ دقیق تری خدمتتون ارائه بشه. استفاده از این رنگ، یک گزینه عالی در ترکیب رنگ کابینت ها، دیزاین اپن یا جزیره آشپزخانه و همچنین صفحه رویه کابینت هاست.

  • این رنگ های موجی از احساسات سنگین و انرژی های منفی را در فضا جاری می سازند و می توانند جو نامناسبی در دکوراسیون منزل ایجاد کنند.
  • اگه به شما بگن منزلتون رو کابینت های تیره با کف طوسی رنگ کار کنین، احتمالا واکنش خیلی مثبتی به اون نداشته باشید.
  • اگر در طراحی ساختمان، فضایی برای ناهار خوری درنظر گرفته نشده، گوشه ای دنج و بلا استفاده از ساختمان را با تغییرات جزیی و قرار دادن میز، به اتاق ناهار خوری تبدیل کنید.
  • هنوز هم شمار زیادی از افراد وجود دارند که به آشپزخانه هایی با المان های ایرانی و سنتی علاقه نشان می‌دهند.
  • چوب گردو با داشتن نقوش طبیعی و منحصر به فرد بر روی خود یکی از زیباترین چوبها برای تولید میز ناهار خوری چوبی مدرن می باشد که میتوانید برای خرید میز ناهار خوری تمام چوب آن را انتخاب کنید.
  • یک آشپزخانه با دکوراسیون خوب به شما این امکان را می دهد که کارها را سریع تر انجام دهید.

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی می‌توان نمادها و نشانه‌هایی از فرهنگ ایرانی را با هر سبک دکوراسیونی تلفیق کرد و روح سنتی و ایرانی به فضا بخشید. توجه کنید که در طراحی دکوراسیون ایرانی باید تمام اجزا آشپزخانه با هم در تناسب بوده و همگی طبق یک اصول کلی انتخاب شوند. از آن جایی که تنوع درمحصولات سنگی نیز بالا رفته است، کار گزینش سنگ یا صفحه مناسب برای پوشش روی کابینت آشپزخانه مهم و سخت می‌باشد. در مورد اهمیت و نکات طراحی دکوراسیون آشپزخانه صحبت زیاد شده است.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

با دیزاین آشپزخانه های سقید ، رنگ های متعددی را می توانید ست و در کنار یکدیگر چیدمان نمایید که در زیر به صورت خلاصه و فهرست وار می توانید این موارد را مطالعه نمایید. یک استند چوبی دست ساز زیبا که ممکن است برای نگهداری ادویه یا حبوبات استفاده شود و یا به عنوان یک استند گلدان مورد استفاده قرار بگیرد، یک ایده عالی محسوب می شود. پیاده سازی این ایده را می توانید در سبک های روستیک و دیزاین های فارم هاوس به آسانی بیابید. ضمنا اگر دوست داشتین بیشتر در مورد دکوراسیون آشپزخانه بدونید و با زبان انگلیسی هم میونه بدی ندارید، توصیه میکنیم سایت houzz رو هم حتما ببینید. تضاد موجود بین رنگ‌های کرم و مشکی باعث جذابیت و خاص بودن این آشپزخانه و دیده شدن هرکدوم از رنگ ها به صورت مجزا شده. با اینکه طرح و نقش روی کابینت های دیواری و دیوار پشت گاز مقداری از بی روح بودن فضا کم کرده اما هنوز نتوانسته به سردی کل فضا غالب بشه.

بنابراین توصیه می کنیم رنگ دکوراسیون را با توجه به متراژ محیط انتخاب کنید. اگر متراژ محدود است از رنگ های خنثی با تناژ روشن و اگر متراژ زیاد باشد از رنگ تیره تر نیز می توانید استفاده کنید. آشپزخانه‌ها در بین بخش‌های متعدد منزل برای خانم‌های خانه‌دار، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند؛ چون مدت بسیار زیادی از وقت خود را در آن‌جا سپری می‌کنند. به همین دلیل بیشتر خانم‌ها به دکوراسیون آشپزخانه خود اهمیت خاصی نشان می‌دهند. به عبارتی داشتن آشپزخانه شیک و دلباز از خواسته‌های مهم آن‌هاست.

ایده دکوراسیون آشپزخانه با کابینت هایی با درب های شفاف

نکته دیگری که در مورد انتخاب کابینت وجود دارد استفاده از کابینت‌های بلند است. زمانی که از کابینت‌های بلند استفاده کنید؛ می‌توانید تمام وسایل خود را در آن قرار دهید و دیگر نگران کمبود جا نباشید. هرچقدر وسایل کمتری در محیط آشپزخانه شما باشد آشپزخانه خلوت‌تر، تمیزتر و به دنبال آن بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. استفاده از کابینت‌های بلند باعث می‌شود چشم‌ها را به سمت بالا کشیده شود و ارتفاع بیشتر کابینت‌ها از لحاظ بصری فضا را بزرگ‌تر می‌کند. اندازه و متراژ آشپزخانه، مواردی که به تعمیر و تعویض نیاز دارند، نصب کابینت، رنگ آمیزی یا کاشی کاری و …

اگر طراحی پلان ساختمان منزل شما به نحوی ست که آشپزخانه به صورت یک راهرو کشیده و باریک با عرض کم و طول زیاد در نظر گرفته شده است، استفاده از رنگ سفید یک راهکار عالی برای کمتر به چشم رسیدن این بعد نامناسب فضا خواهد بود. نظرتان در خصوص تغییر دکوراسیون آشپزخانه و پاشیدن سفید به رعنوان رنگ شاخص بر روی تمام در و دیوار چیست؟! نگرانید که خیلی بی حس و حال شود یا ترکیب جذابی در کلیت دیزاین منزلتان به وجود نیاورد؟ این مطلب آموزشی را برای همین نوشته ایم و امیدواریم دغدغه شما را رفع کند. برای طراحی آشپزخانه‌های کوچک تا حد امکان باید از رنگ‌های بسیار روشن مثل سفید و آبی استفاده کنید. استفاده از کابینت‌ها و کاشی‌های با رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و طوسی پر‌رنگ، آشپزخانه شما را کوچک‌تر از حالت عادی نشان داده و آن را دلگیر خواهد کرد. یکی دیگر از مواردی که می‌توان از آن برای طراحی دکوراسیون سنتی آشپزخانه استفاده کرد، استفاده از گیاهان است.

به عنوان یک قانون کلی، مجموع سه ضلع مثلث کار نباید کمتر از 3.5 و بیشتر از 6.5 متر باشد. برخی از اشیاء به محض ورود به آشپزخانه مجله خبری دکوراسیون چشم را به خود جلب می کنند. اینها ممکن است یک سینک استیل ضد زنگ، یک اجاق گاز مدرن یا یک پنجره با منظره زیبای بیرون باشد.

دکوراسیون آشپزخانه سنتی باید بسیار خلاقانه باشد و تمام وسایل آشپزخانه متناسب با یکدیگر انتخاب شوند. اشکال هندسی با سطوح و زوایای مختلف می‌توانند تأثیرات متفاوتی بر روح و روان افراد بگذارند. البته این مسئله باید متناسب با سایر وسایل موجود در آشپزخانه باشد. منظور از نور طبیعی همان نور خورشید است که از طریق پنجره‌ها به آشپزخانه تابیده می‌شود.

طرح آشپزخانه به سبک روستایی

کابینت های شما نباید خیلی با سایر فضاهای آشپزخانه تان متفاوت باشد، زیرا ممکن است سبب تناقض در دکوراسیون شما شود. اگر برای پیدا کردن سبکی مناسب به مشکل برخورده اید، توصیه می کنیم نمونه کارهای مختلف در سبک های کابینت را ببینید سپس در انتخاب سبک تصمیم بگیرید. انتخاب رنگ مناسب در فضای آشپزخانه می تواند فضا را شاد، گرم و دوستانه کند. به عبارتی تنها به وسیله استفاده درست از رنگ می توان یک آشپزخانه ایده آل طراحی کرد. در طراحی آشپزخانه نیز مانند دیگر محدوده های خانه، رنگ ها بیان کننده حالت و خصوصیتی خاص هستند و همچنین شخصیت اشخاص را بازگو می کنند.