سبک دکوراسیون کلاسیک مزایا، معایب و اصول دکوراسیون داخلی کلاسیک مجله دکونیوز

یکی دیگر از طراحی ها برای سقف در نمای کلاسیک، پتینه کاری است. در دکوراسیون کلاسیک باید از نورپردازی های غیر ضروری خودداری کرد. هدف برجسته کردن اِلمان ها یا همان نقش و نگار سرستون ها و منبت کاری ها در سبک معماری کلاسیک می باشد.

  • فرقی نمی کند ابعاد فضای در دسترس شما چقدر است؛ بدون حضور مبلمان مناسب در آن، قادر به تعریف فضای آن نخواهید بود.
  • دکوراتیوهای با ارزش مورد استفاده این سبک بوده و اغلب آنتیک و عتیقه هستند.
  • امروزه یکی از مؤلفه های مهم و اساسی در طراحی دکوراسیون فضای داخلی، انتخاب سبک مناسب و دارای توازن برای این محیط می باشد.
  • در دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب از تخت‌های بزرگ چوبی که اغلب حکاکی شده هستند یا زاویه‌دار و مستطیلی طراحی شده‌اند استفاده می‌شود.
  • چوب نیز ظاهری گرم دارد و با رنگ های این سبک جور می شود.

در این نوع سبک طراحی، به منظور ایجاد فضایی آرام و دنج، از رنگ های گرم استفاده به عمل می آید. همچنین طراحی این سبک از دکوراسیون، نشأت گرفته از فرهنگ اروپایی بوده و از پیشتازان این سبک می توان به رومی ها و یونانیان اشاره نمود. در یک نگاه کلی، می توان ابراز نمود که دکوراسیون به سبک کلاسیک، از عناصر مختلفی مانند خطوط و رنگ های دارای ترکیب ملایم برخوردار بوده تا محیطی بسیار آرام بخش و در عین حال گرم و صمیمی را بازتاب دهد. برای اتاق خواب هایی که سبک دکوراسیون کلاسیک طراحی می شوند، رنگ های گرم و روشن مانند کرم، شیری، سفید، شتری، قهوه ای، شکلاتی، آبی استفاده می کنند.

همانقدر نظم و دقت و پایبندی به اصول که در سایر ویژگی های دکوراسیون به سبک کلاسیک مشاهده می شود، در انتخاب رنگ ها نیز وجود دارد. یعنی اینکه حتی برای انتخاب رنگ هم نمی توانید کاملا مطابق میل و سلیقه اتان رفتار کنید و لازمست در چهارچوب قوانین به انتخاب آن ها بپردازید. اگر تمایل به دکوراسیون و دیزاین های کلاسیک در منزل خود دارید ، می‌توانید به‌صورت خلاصه ده راهکار زیر را در طراحی این نوع دکوراسیون به کار بگیرید.

تقارن در نورپردازی نیز باید برگرفته از سبک کلاسیک باشد. شکوه، زیبایی و عظمت این نوع مبل برای تکمیل معماری کلاسیک از اهمیت بسیاری برخوردار است. در بیشتر مواقع از مبلمان سلطنتی برای دیزاین کلاسیک استفاده می کنند. سنگ های مرمر برای کفپوش، دیوارها و حتی نمای کلاسیک کاربرد دارند.

دیدگاه دربارهٔ «دکوراسیون داخلی کلاسیک و ویژگی های طراحی داخلی کلاسیک»

به صورت کلی، رنگ ها و متریال های فلزی و شبه فلزی در این سبک جایگاه پذیرفته شده ای دارند. در دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب از تخت‌های بزرگ چوبی که اغلب حکاکی شده هستند یا زاویه‌دار و مستطیلی طراحی شده‌اند استفاده می‌شود. در کنار آن، سایر وسایل همانند میز توالت، کشوها و کمد نیز با طرحی همسان با تختخواب انتخاب می‌شوند و برای روشنایی اتاق نیز از یک لوستر کلاسیک، کمی کوچک‌تر از لوستر اتاق پذیرایی، استفاده می‌شود.

بازسازی منزل و آشپزخانه طبق جدید ترین تر …

با سبک دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک و ویژگی های هر کدام آشنا شوید! اتاق نشیمن فضای کافی برای مانور دکوراسیون کلاسیک خواهد داشت. تختخواب یک اتاق خواب سبک کلاسیک اغلب همانند تخت‌های سلطنتی کار شده و مجلل است. دیوارکوب‌های شمعی پایه برنزی می‌توانند تا حد زیادی دکوراسیون خانه را به یک دکوراسیون کلاسیک تبدیل کنند.

در مرکز اتاق ، باید یک لوستر عظیم باشکوه را در چندین سطح آویزان کنید. مطلوب است که با آویزهایی به شکل تذهیب ، نقره یا کریستال از اشکال مختلف تزئین شود. آنها باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و گران به نظر برسند.

اگر در این محیط از تابلو استفاده می کنید، معادل و قرینه آن را نیز پیدا کنید. برای محیط لابی کلاسیک از نورپردازی های حجیم و باشکوه مانند لوسترهای کریستالی استفاده نمایید. برای طراحی و تولید مبلمان، چوب های مرغوب و باکیفیت جهت منبت کاری انتخاب می شوند. نما سبز طراح و مجری دکوراسیون داخلی مدرن وکلاسیک لوکس، بازسازی اماکن مسکونی، اداری و تجاری با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه دکوراسیون داخلی آماده ارائه خدمات می باشد. مجموعه آرند تولید کننده مبلمان لوکس و ارائه دهنده خدمات طراحی و دکوراسیون داخلی.

اگر گلدانی در قسمتی قرار می‌گیرد در گوشه دیگر که نقطه مقابلش باشد، هم باید گلدان دیگری قرار داده شود. وقتی در خانه‌ای با این سبک از طراحی قدم برمی‌داریم، مانند آن است که در افسانه‌های پریان در حال گشت و گذار هستیم. این طراحی پنجره ، زیبایی و لوکس بودن یک سبک کلاسیک را کاملا برجسته می کند.

تخت خواب هایی که دور تا دور آن ها دارای پرده می باشد نیز برای دکوراسیون داخلی کلاسیک بسیار مناسب می باشند. وجود این پرده ها می تواند به آرامش بیشتر شما در هنگام خواب کمک کرده و از طرفی نور ورودی به اتاق خواب را نیز به خوبی کنترل می کند. این پرده ها برای اتاق خواب عروس بسیار پرطرفدار می باشد، در حالی که می توان برای اتاق خواب کودکان و سالمندان نیز از این سبک استفاده نمود. رنگ هایی که در این سبک از آن‌ها استفاده می شود، رنگ هایی با وقار می باشند که به فضای داخلی خانه شما شخصیت می‌بخشند، رنگ‌هایی مانند طیف قهوه ای، بژ و کرم.