طراحی دکوراسیون داخلی منزل + 16 نکته اساسی + انواع سبک‌ها

برای این منظور باید از همه قسمت‌های مختلفی که چیدمان یک‌منزل را تشکیل می‌دهند آگاهی داشته باشید و نکات مختلف را برای چیدمان و خرید وسیله‌ها رعایت کنید. برای اینکه بتوانید در منزل خود سبک مشخصی داشته باشید باید از سبک‌های مختلف آگاهی داشته باشید. هنگامی‌که بارنگ‌های اشباع‌شده دیگر مانند قرمز بور گندی، آبی سلطنتی و زیتونی در فضا به کار رود.

  • به عنوان چند ایده در طراحی دکوراسیون ایرانی می توان به استفاده از فرش های ایرانی و گلیم در بخش های مختلف منزل اشاره نمود.
  • بنابراین اگر امکانات و بودجه‌ی کافی دارید، قسمت‌های نورگیر خانه را زیاد کنید.
  • شما می‌توانید برای فقط یک اتاق و یا چندین اتاق و شاید کل خانه از ایده سرویس کامل استفاده کنید.
  • در نظر گرفتن امنیت در طراحی بسیار حائز اهمیت می باشد.هر کدام از وسایل مربوط به چیدمان علی الخصوص آن هایی که در ارتفاع هستند و یا به دیوار متصلند باید در جای خود محکم و ایمن باشند.
  • طراح دکوراسیون داخلی کسی است که دروس دانشگاهی این رشته را گذرانده یا مدرکی معتبر از یک آموزشگاه معتبر درسافت کرده است و از نظر علمی صلاحیت انجام و طراحی داخلی را به صورت عملی دارد.

سعی کنید دکوراسیونی کلاسیک را در آن گنجانده و یا به دنبال طراحی یک فضای داخلی کلاسیک باشید. می‌توانید تصمیم بگیرید که چه بخش‌هایی از ساختمان را تغییر دهید و از چه طرح‌هایی برای بازسازی منزل استفاده کنید. اجرای بازسازی در ساختمان و محیط کار، موجب افزایش روحیه، انرژی و سلامت روان افراد می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که تغییر در محیط زندگی افراد و دکوراسیون منزل موجب اثرات مثبت به سزایی در رفتار افراد می‌شود. درصورتی‌که به سبک زرین و جواهر مانند تمایل دارید، این سبک طراحی دهه‌ی ۱۹۲۰ می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. طراحی مدرن شهری در جوامع جهانی با توجه به وابستگی آن به سبک معاصر، مدرن و صنعتی برای افزایش سطح زندگی جهانی، روشی نامحدود (ازنظر زمانی) و تأثیرگذار در دکوراسیون را به وجود می‌آورد.

نورپردازی

هم طراحی داخلی و هم اجرای آن در گروه ساختمانی سیمرغ زیر نظر مهندسی معمار و عمران انجام میگیرد. همچنین برای خرید اجناس و نصب آن نیز میتوانید از طریق فروشگاه آنلاین اقدام کنید. به عنوان تجربه 18 ساله در صنعت ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی عرض میکنم که بهتر است تیم طراحی و تیم اجرایی یکی باشند و یا اینکه کاملاً با یکدیگر تعامل داشته باشند. استفاده از گروه طراحی داخلی و تیم اجرایی که با یکدیگر سازگاری ندارند و یا فهم متقابلی از هم ندارند احتمالاً منجر به بروز مشکلاتی حین کار خواهد شد. از آنجایی که در زمان اجرا دکوراسیون داخلی ممکن است مشکلاتی مانند عدم امکان اجرا منطبق بر طراحی سه بعدی به دلیل مشکلات اجرایی و موانع سازه ای پیش آید تعامل بین طراح و مجری باید دائماً حفظ شود. توصیه ما این است که تیم طراحی و اجرا از یک شرکت یا گروه مهندسی باشند.

منظور از استفاده از رنگ های هماهنگ، بکار بردن رنگ به صورت یک پارچه نیست، بلکه منظور استفاده صحیح از رنگ ها برای ایجاد جلوه ی زیبا در فضای داخلی است. استفاده از دو و یا سه رنگ تند در کنار یک یا دو رنگ ملایم می تواند یک تعادل رنگی خوب در فضا ایجاد کند، که موجب افزایش نشاط و روح در فضای داخلی می شود. زمانیکه دکوراسیون مبل راحتی در دستورکار قرار می‌گیرد اولویت کار ایجاد یک حس آرامش و راحتی می‌باشد. پس جهت مبل‌ها باید پشت بر آشپزخانه، درب خروجی و جاهایی که در آن فعالیتی صورت می‌گیرد باشد، معمولا مبلمان به‌سمت پنجره و نمای بیرون و تلوزیون قرار می‌گیرند. دریافت مدرک طراحی و دکوراسیون داخلی با طی کردن ۲۱ واحد درس عمومی و ۱۱۴ واحد اصلی و اختصاصی در دستان شما قرار می‌گیرد. یکی از اصول مهم در طراحی مدرن، نورپردازی و وجود نور کافی است، به همین دلیل است که در این سبک از چیدمان از پرده استفاده نمی‌شود یا در صورت لزوم از پرده‌های نازک استفاده می کنند تا نور به اندازه کافی در محیط وجود داشته باشد.

مقالات طراحی دکوراسیون

ضمن رعایت هارمونی، از طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی می‌توان استفاده کرد. فضاهایی که طراحی داخلی برای آن‌ها انجام می‌گیرد می‌تواند شامل بخش‌های مختلف یک‌خانه باشد مانند سالن پذیرایی یا اتاق‌های خواب؛ و یا محل کار باشد. فاکتورهایی که به آنها اشاره کردیم، جزء عوامل عمومی دکوراسیون داخلی است. اما قسمت‌های دیگر منزل مانند اتاق خواب، آشپزخانه، توالت و حمام دارای ابزارهای فرعی خاص خود هستند که باید هر کدام مجزا بررسی شوند. به طور کلی مبلمان قادر است برای زیباسازی دکوراسیون داخلی نقش پررنگی را ایفا کند.

متخصصین طراحی دکوراسیون داخلی و دکوراتور باید با توجه به ابعاد و اندازه‌های فضا، مقدار روشنایی، ابعاد مبلمان و نوع مصالح، در کنار ایجاد فضایی زیبا، دلنشین و منحصر به فرد، محیطی امن نیز برای افراد خانه فراهم کند. دکوراسیون داخلی منزل یکی از مهم ترین عواملی می باشد که تأثیر زیادی بر زیبایی خانه دارد. این کار در ظاهر کاری ساده می ‌باشد در حالی که نیاز به تجربه و مهارت زیادی دارد و برای این که دکوراسیون منزل متناسب باشد باید نکات زیادی رعایت شود.

قدم اول که مهم‌ترین قدم محسوب می‌شود این است که ابتدا باید مشخص شود که از فضای موردنظر چه انتظاراتی وجود دارد. نیازمندی‌های ما از محیط بر روی نحوه اجرای طراحی تأثیرگذار هستند. تصور کنید بخواهیم طراحی داخلی را برای آموزشگاه موسیقی انجام دهیم.

مدل سازی سه بعدی دیجیتال روندی است که به شما اجازه می دهد تا پروژه های مختلف خود را پیش از ساخت و تولید در دنیای واقعی، در کامپیوتر و به شکل مجازی بررسی کرده و از زوایای مختلف مورد تجزیه و تحلیل و اصلاح قرار دهید. این ویژگی به تنهایی امتیازی بسیار ارزشمند برای تمامی طراحان صنعتی، طراحان معمار و آرشیتکت، طراحان گرافیک، هنرمندان، صنعتگران، و هر مدیر پروژه و مهندسی محسوب میشود. این روشِ استفاده از این المان روشنی‌بخش، این روزها بسیار موردتوجه قرارگرفته است و آینه‌های دکوراتیو به‌صورت‌های مختلف بکار گرفته می‌شوند. مدل‌هایی از آن‌ها را به‌صورت آینه‌های زنگارگرفته طراحی می‌کنند که البته طرح‌هایی هم بر روی آن‌ها کشیده می‌شود. این نمونه‌ها یکی از زیباترین مدل‌های آینه‌های دکوراتیو به شمار می‌آیند.

متریال به کار رفته در کوسن‌ها و تشکچه‌ها نیز معمولا از جنس چرم، کتان، پوست حیوانات و امثال آن است. موضوع دیگری که باید به آن پرداخت تناسب رنگ و نقش آن در دکوراسیون داخلی است. از جمله مواردی است که در این سبک دکوراسیون به آنها پرداخته می‌شود. مهمترین نکته در دکوراسیون سبک سنتی ساده‌گرایی و دوری از تجملات و زرق و برق است. دکوراسیون داخلی آشپزخانه مهم ترین نقش در زیبایی یک ساختمان مسکونی دارد. تا جایی که امروزه کابینت سازان بدون طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه اقدام به ساخت کابینت نمی کنند.