طراحی داخلی شیک، حرفه ای و باکیفیت معرفی انواع دکوراسیون

بلکه نیاز به دانش و تخصص و تحصیلات آکادمیک در آن ضروری می باشد. اغلب افراد برای ورود به این رشته تحصیلی در دوران دبیرستان از شاخه کار و دانش، معماری را انتخاب می کنند. طراحی داخلی مدرن در این زمینه اولویت را به چوب، پلاستیک و همچنین ابزار با نمای چوب می‌دهد. استفاده از فلزات براق هم تاحدودی رایج است به‌شرطی که با اشیائی که کمتر جلب‌توجه می‌کنند، ترکیب شوند.

  • نکته اصلی اینجاست که شما باید فضای زندگی را طوری سازمان‌دهی کنید که به مفهوم ذن دست پیدا کنید.
  • سبک مبلمان هم باید با سبک سایر اجزای دکوراسیون داخلی مانند اکسسوری، طرح دیوارها، کف و غیره هماهنگ باشد.
  • نوع و مدل کابین های به کار رفته در آشپزخانه از مهم ترین اصول در طراحی داخلی محسوب میشود.

مثلا میز جلو مبلی دو سوم بزرگترین مبل باشه، مبل اصلی دو سوم قالیچه یا فرش رو در بر بگیره، مساحت فرشی که بین مبل‌ها پهن میشه، دو سوم مساحت مجموع مبلمان باشه و به همین ترتیب در تابلوها و سایر موارد این نسبت رعایت بشه. سبک و استایل که در این مطلب بارها و بارها ازش حرف زدیم و نشون میده چه نقش پررنگی در دکوراسیون داخلی داره. درواقع این سبک‌های دکوراسیون پایه و اساس انتخاب‌های بعدی شما رو تشکیل میدن. هر کدوم ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودشون رو دارن و درواقع شما با انتخاب هر سبک بخشی از روحیه، سلیقه و شخصیت خودتون رو به نمایش می‌ذارید.

تزیین آشپزخانه با گل و گیاه

به‌عنوان‌مثال کاناپه‌های پر سفید، چوب رنگ‌آمیزی شده‌ی کهنه‌نما شده و عوامل درخشان مزین مانند آینه‌ی فرانسوی طلایی را در نظر بگیرید. زیرا این سبک ترکیبی متنوع و درعین‌حال متناسب از پهلوی یکدیگر قرار دادن اجزا است. بعد به‌سادگی رنگ‌های خاص خودتان را به‌عنوان نقاطی برجسته اضافه کنید. بسیاری از افراد متوجه تفاوت میان سبک مینیمال و خشکی آزاردهنده و بی‌روح نمی‌شوند که البته این موضوع موردبحث ما نیست. وهر چه چوبی که در این سبک به کار می‌رود تیره‌تر باشد این فضا جذاب‌تر خواهد بود. تا جایی که امکان دارد از سنگ و چوب در طراحی فضا استفاده‌شده است.

برای چیدمان مبلمان در فضاهای بزرگ چکار کنیم ؟

در حالت کلی می توان گفت در چند سال اخیر، طراحان داخلی یکی از گروه های شغلی با درآمد بالا بودند. این وضعیت نه تنها در بازار داخلی، بلکه در بازار کار خارجی نیز وجود دارد. اگر مهارت و هنر کافی در این زمینه دارید و می توانید با اعتماد به نفس پروژه های عملی را اجرا و تکمیل کنید، قطعا می توانید به درآمد خوبی در این زمینه دست پیدا نمایید. دکوراتور داخلی هر شخص با هر تحصیلات یا حتی بدون تحصیلات مرتبط هم می‌تواند باشد .

به‌علاوه بر اساس نظریه‌های حاکم بر علم فنگ‌شویی، گیاهان منشأ انرژی مثبت هستند. این انرژی‌ها می‌توانند از بالکن وارد خانه‌های شما شده و طراوت و حس شادمانی را در سرتاسر خانه گسترش دهند. برای دیوارها هم می‌توانید از دیوارهای سبز یا به‌صورت طبیعی و یا مصنوعی استفاده نمایید.

تا 100 رشته طراحی دکوراسیون داخلی (هرچیزی که باید بدونید)

در قسمت های مختلف سبک کلاسیک دکوری هایی قرار می گیرد که می توانید از هر کدام یک جفت تهیه کنید تا تقارن در فضا به صورت کامل رعایت شود. همچنین می توانید در سبک دکوراسیون کلاسیک از رنگ های مختلفی مثل کرم و قهوه ای و زرشکی استفاده کنید و ترکیب آنها در کنار وسایل چوبی این زیبایی را دو چندان می کند. برای پیاده سازی سبک کلاسیک در قسمت اتاق خواب می توانید از سرویس خواب کلاسیک استفاده کنید و همچنین آباژور های سرامیکی و غیره می توانند این سبک دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک را تکمیل تر کنند. در اصل طراحی داخلی یا همان طراحی دکوراسیون داخلی، هنر چیدمان داخل فضای ساختمان است. طراحی داخلی امروزه به صورت یک حرفه تخصصی و هنری در دنیای صنعتی شناخته می شود. دیزاینر با هدف بهینه سازی بخش های داخلی ساختمان، یک فضایی را بر پایه سلامت روحی و زیبایی شناختی سازه برای فرد یا افرادی که داخل آن زندگی می‌کنند، ایجاد می کنند.

در اولین مرحله برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل ابتدا باید شما شرایط ساختمانی را که قرار است دکوراسیون را روی آن پیاده کنید، بررسی نمایید. مثلا آیا شما قرار است دکوراسیون را جایی پیاده سازی کنید که هیچ گونه طراحی از قبل نداشته است یا اینکه قبلا یک دکوراسیون دیگری داشته و الان مایل به تعویض آن دکوراسیون هستید. در مورد اول هیچ گونه محدودیتی برای شما وجود ندارد و شما می توانید از میان انواع مختلف طرح ها یکی را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که در یک تقسیم بندی کلی می توان دکوراسیون داخلی را به دو نوع طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک و طراحی دکوراسیون داخلی مدرن(امروزی) دسته بندی کرد. اما معمولا مد نظر مشتری ها ترکیبی از این دو طرح می باشد که پیاده سازی سخت تری دارد. ممکن است شما اسم هایی از قبیل سبک صنعتی، سبک مینیمال، سبک سلطنتی، فرانسوی، ساحلی، ایران باستان و … را در طراحی دکوراسیون از متخصصین بشنوید.

همچنین طراحی های مدرن و نو را با اجرایی دقیق، متناسب با سلیقه و خواسته شما و با رعایت تمام استاندارد ها انجام می دهد. این شرکت با توجه به فضای شما بهترین طراحی را انجام می دهد تا محیط‌ زندگی برای شما دلنشین تر شود. یکی از ویژگی های خوب این رشته تحصیلی این است که به راحتی می توانید مستقل کار کنید. یعنی می توان بعد از کسب مهارت کافی، دفتر و شرکت طراحی دکوراسیون راه اندازی نمایید و به صورت مستقل و بدون نیاز به استخدام شدن فعالیت داشته باشید. می‌توانید دیوارها را رنگ کنید، مبلمان را تغییر دهید یا خیلی ساده لامپ‌ها را عوض کنید.