دکوراسیون داخلی چیست ؟ تعریف هنر طراحی داخلی + شغل طراح دکوراسییون

فنگشویی یک سیستم و باور قدیمی 5000 ساله می باشد که بر پایه و اساس پنج عنصر اصلی بنا شده است. آب، آتش، خاک، چوب و فلز از جمله عناصر مهمی می باشند که باید در بین آنها تعادل و توازن برقرار گردد. نحوه قرار گرفتن وسایل منزل و در نظر گرفتن چند اصل مهم در منزل و محیط کار باعث میشود تا انرژی یا چی به انرژی مثبت یا شنگ چی تبدیل شود. عدم توجه به این مساله باعث میشود تا چی به شاچی یا انرژی منفی تبدیل شود. ورود به رشته طراحی داخلی در ابتدا شاید لذت بخش و وسوسه انگیز باشد، اما اگر آگاهانه در این مسیر قدم نگذارید، ممکن است خیلی زود دلسرد و نا امید شوید. موفقیت در این رشته تحصیلی و هنری در مرحله اول به استعدادهای درونی و ذاتی فرد بستگی دارد.

  • نکات جالبی در خصوص چیدمان منزل وجود دارد که با بکار بستن آن‌ها می‌توان بیش‌ازپیش، به این مهم دست‌یافت!
  • کم کردن هزینه های اجرایی یکی از مهم ترین مباحث در اجرای دکوراسیون داخلی است.
  • برای چیدمان سنتی مبلمان باید آن ها را در نزدیکی پنجره و نور گیر چید و همچنین در مرکز مبلمان یک قالیچه و یک میز و در فاصله مساوی با دیگر مبل ها قرار داد.
  • از دیگر سبک های طراحی دکوراسیون داخلی می توان به اسکاندیناوی، ترنزیشنال، امروزی، عربی، خاورمیانه، هندی، فرانسوی، گوتیک و سبک مراقبه ای اشاره نمود.
  • اما برخی از سبک‌های چیدمان و طراحی داخلی معمولا بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند، به همین دلیل به نوعی تبدیل به ترند روز شده و به اصطلاح “مد” می‌شوند.
  • رسیدن به فضای مطلوب در طراحی دکوراسیون پذیرایی مستلزم رعایت نکاتی است.

شرکت سازین فعال در زمینه بازسازی ساختمان، منزل، خانه های قدیمی و دکوراسیون داخلی آپارتمان در تهران و سایر شهرهای ایران و همچنین خدمات طراحی سازه و معماری در زمینه اجرای بازسازی ساختمانهای اداری، فروشگاه و ویلا. شاید در گذشته اتاق نوزاد و کودک اهمیت چندانی نداشت اما امروزه تاثیر این قضیه ثابت شده هست، چون مستقیما در روحیه و شخصیت نوزاد و کودک تاثیرگذاره. طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک باید از دو جنبه بررسی بشه؛ بحث ایمنی فضا و روانشناسی. کمتر سبکی پیدا میشه که اصل هماهنگی و وحدت اجزا رو نادیده بگیره. شاید شما سبک بوهمین رو آشفته بدونین، اما اون هم اصول خاص خودش رو داره تا از چنین آشفتگی جلوگیری کنه، حتی با اینکه در نگاه اول اینطور به نظر برسه. منظور از داشتن هماهنگی و وحدت این نیست که همه چیز باید شبیه به هم انتخاب بشن، اصلا!

خانه‌ی روستایی مدرن

همه وسایلی که در قسمت‌های مختلف خانه قرار می‌گیرند رنگ‌های مات و خنثی دارند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سبک شیکر استفاده از رنگ‌های مات و خنثی مانند رنگ‌های طوسی، خاکستری و بژ می‌باشد. می‌توانید در این خانه از وسیله‌های کهنه و رنگ و رو رفته استفاده کنید تا این فضا را اصیل‌تر نشان دهید. لازم است که بیشتر از دنیای مد و طراحی بدانند و بعدازآن متوجه تفاوت‌های ریزی که سبک مدرن و سبک امروزی باهم دارند خواهند شد. حتی اگر تمایل به استفاده بیشش از حد رنگ قهوه‌ای ندارید، می‌توانید ریزه‌کاری‌های دکور را به این رنگ بسپارید. قهوه‌ای از دیگر رنگ‌های پرطرفدار است که به دلیل تیره بودن، خصوصاً برای مبلمان انتخاب مناسبی است.

مهم این است که شما حس لذت و آرامش را در طرح انتخابی تجربه کنید. زندگی مدرن امروزه نیازمند برخورداری از یک دکوراسیون مدرن هم هست. این روزها بیشتر طراحی‌های مبلمان به سمت طرح‌های ساده‌تر تمایل دارند. به‌عنوان‌مثال میزهای تلویزیونی که به شکل باکس ساده هستند و یا مبلمان استیل که در قسمت چوب کم‌کار هستند، بیشتر موردتوجه قرار دارند. در اینجا می‌خواهیم برایتان از نکات طلایی چیدمان بهتر منزل بگوییم!

اما ویژگی های این سبک

توصیه‌های زیر به شما جهت جلوگیری از اجرای چنین تصمیماتی کمک خواهد کرد . تعادل و میانه‌روی اصل بسیار مهمی است که باید آن را رعایت کرد. خرید لوازم و قرار دادن آن‌ها در منزل جلوی دست و پای شمارا می‌گیرد و خود لوازم نیز آسیب می‌بینند.

اولین قدم و مهم‌ترین گام در شروع طراحی دکوراسیون چیست؟

اما با توجه به تجربیات و انجام پروژه‌های گوناگون برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل غالبا در مدت ‌زمان حداقل ۳ هفته کل پروژه از ایده تا اجرا نهایی خواهد شد. قطعا انجام مشاوره دکوراسیون اولین مرحله برای آغاز به کار تا رسیدن به خانه ایده‌آل شما می‌باشد. برای انجام مشاوره در محل خانه حاضر می‌شویم و سعی می‌کنیم تا از تمام جزئیات حاکم در خانه و همچنین پتانسیل‌ها و محدودیت‌های آن مطلع شویم.