آشنایی با چیدمان به سبک کلاسیک همراه با معرفی چند اصول مهم ! مجله اینترنتی شادمگ

برای این که در این رابطه به اطلاعات دقیق و کافی دست پیدا کنید، ما نحوه اجرای این سبک را در هر فضا به صورت جدا شرح خواهیم داد. فرقی نمی کند ابعاد فضای در دسترس شما چقدر است؛ بدون حضور مبلمان مناسب در آن، قادر به تعریف فضای آن نخواهید بود. ما طیف کاملی از دکوراسیون داخلی ، طراحی معماری را ارائه می دهیم.

برای دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک ممکن است بخواهید از معماری یونان با استفاده از ستون های محکم ، راه راه ، مجسمه ها ، نیم تنه ها و قالب های معماری استفاده کنید. فضای داخلی شما با این سبک به گونه ای طراحی می شود که مکمل معماری باشد. که ویژگی اساسی دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک ماندگاری ان است. استفاده از رنگ های پایه ای که نشانه شکوه و جلال می باشد، استفاده از نور و روشن کردن خانه، استفاده از عناصر زنده چون گل و گیاه های طبیعی از نشانه های دکوراسیون داخلی کلاسیک ایرانی می باشد. ما به شما پیشناد می کنیم که در کنار پشتی ها و متکاهای چیده شده در فضای پذیرایی منزل یک شیء کلاسیک و سنتی نیز به کار ببرید. مثلا می توان یک میز پایه کوتاه قرار داد و سماور و استکان های کمر باریک شیشه ای و یا سفالی را در کنار آن ها قرار داد.

  • اما با این حال میزان نور ورودی در دکوراسیون کلاسیک باید بیشتر از دکوراسیون مدرن باشد.
  • شومینه هایی ساخته شده از سنگ های بسیار مرغوب در رنگ های مرتبط با فضای داخلی و یا به رنگ دیوارها فضای مجلل سبک کلاسیک را کامل می کند.
  • به‌صورت ساده، دکوراسیون کلاسیک در تزیینات و دکوراتیوها، خرج هنگفتی روی دستتان می‌گذارد و لازم است هم در تعداد، هم در ابعاد، هم در تزیین و هم رنگ اکسسوری‌ها از المان‌هایی ارزشمند استفاده کنید.
  • هر سبکی در معماری و طراحی داخلی با پترن های مخصوص به خود شناخته می شود.

دکوراسیون کلاسیک در دکوراسیون داخلی ویژگی های خاصی دارد که با نگاه کردن به آن به خوبی متوجه مدل دکوراسیون منزل خواهید شد. استفاده از مبلمان کار شده و منبت کاری، رنگ های قهوه ای و تیره، استفاده از لوازم دکوری لوکس، مبلمان استیل و رنگ طلایی از بارزترین خصوصیات سبک کلاسیک است. معمولا در سبک کلاسیک از رنگ‌های روشن و آرمبخش استفاده می‌شود اما همین رنگ‌ها نیز با تضادی خاص در کنار هم قرار می‌گیرند به طوری که سایه روشن ایجاد کنند. استفاده از رنگ‌های دکوراسیون خنثی در این سبک معماری نیز بسیار به چشم می‌خورد.

۱۷ ایده کاملا کاربردی برای چیدمان آشپزخانه بدون کابینت

میزهای غذاخوری بزرگ و چوبی، صندلی هایی با روکش مخمل یا ساتن از دیگر المان های مناسب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه به این سبک می باشند. اگر به رنگ های روشن علاقه دارید آبی، کرم و سبز زیتونی نیز برای این محیط مناسب هستند. پرده هایی از جنس ابریشم، کتان، ساتن و مخمل، والان دار، دارای نقوش کلاسیک مانند راه راه و طرح های خاص، چند لایه و آستردار مناسب این سبک می باشند. این پرده ها معمولا ضخیم بوده و از ورود نور جلوگیری می کند. به همین سبب منازلی که به سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک دیزاین می شوند نیازمند نورپردازی اصولی هستند. سبک کلاسیک در لغتنامه، ترکیب تئوری و کاربردی طراحی های باستانی یونانی و رم، در شاخه های مختلف هنر تعریف می‌شود.

پارکت و پارکت ؟ کدام در بازسازی مناسب تر …

کاغذ دیواری هایی با طرح داماسک یا برجسته با نقوش یا گل های منظم و تکرار شونده استفاده کنید. مبلمان و میز عسلی معمولاً به سبک استیل یا سلطنتی انتخاب می‌شوند. انتخاب رنگ در دکوراسیون کلاسیک به شیوه ای ساده تعیین می شود. رنگ های ساده اما گرم کمک می کند دکوراسیون داخلی کلاسیک همواره مورد توجه باشد و هیچ گاه از دنیای مد خارج نشود.

رنگ‌های دکوراسیون کلاسیک غالبا در یک تونالیته و تم رنگی می باشند. و استفاده از رنگ‌ های متعدد و روشن می‌ توانند تم کلی و فضاسازی دکوراسیون کلاسیک را تغییر داده. این قاعده ممکن است در دکوراسیون کلاسیک به سبک اروپایی تا حدودی متفاوت باشد، اما در نمای خانه های ایرانی غالبا رعایت می شود. رنگ‌های غالب در دکوراسیون کلاسیک قهوه‌ای ، خردلی ، نسکافه‌ ای تیره، کرم‌ رنگ و در نهایت طلایی است.

با مشاهده‌‌ی این مولفه‌ها در کنار یکدیگر شما قادر به شناسایی سبک کلاسیک اتاق پذیرایی از دیگر سبکها خواهید بود. کلاسیک سبکی قدیمی مجلل و الهام گرفته از یونان باستان است. سبکی که هر کدام از عناصر آن از تاریخ سخن می‌گوید چیدمان کلاسیک یک چیدمان منظم و قابل پیش‌بینی است. ایجاد حس شادی و ظرافت در فضا داخلی وظیفه ی دکوراسیون داخلی کلاسیک است. در فضا با طراحی داخلی کلاسیک از پارچه هایی با جنس پنبه، کتان، مخمل و کرباس استفاده میکنند که بسیار زیبا هستند.

جذابیت دکوراسیون کلاسیک بیشتر به سبب استفاده از رنگ های متنوع می باشد. استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون احساس شادی و نشاط را در محیط ایجاد می کند و احساس دلگیر بودن را از محیط می گیرد. به همین سبب در دکوراسیون کلاسیک استفاده از یک طیف رنگی به شدت منع شده است. به تازگی ایرانیان ست کردن را به معنی همرنگ کردن تمامی اشیا و لوازم با یکدیگر معنی می کنند، در حالی که ست کردن رنگ ها با همدیگر در هنر معنای متفاوت تری دارد. همرنگ بودن اشیا و لوازم در منزل حس یکنواختی ایجاد کرده و بعد از مدتی شما را زده خواهد کرد.

در کتاب ها و منابع مختلف، ویژگی های مختلفی ذکر شده است. در ادبیات غیر آکادمیک زبان ما، غالبا معماری داخلی کلاسیک را با معماری داخلی با نام سنتی به یک مفهوم می دانند. اما تعاریف سبک کلاسیک با معماری داخلی سنتی متفاوت است و مفاهیم و شیوه های پیاده سازی آن ها با یکدیگر فرق دارد. لوسترهای پرنقش و غالباً طلایی‌رنگ با ارتفاع زیاد و شاخه‌های متعدد از ویژگی‌های نورپردازی در این سبک دیزاین منزل است. به عبارتی، لوستر در نقش تزیینات و دکوراتیو سقفی به کار می رود و بایستی جلوه ای باشکوه و پر طمطراق (همانند سایر اجزای دیزاین کلاسیک) داشته باشد.

تزئیناتی که از پارچه برای آن استفاده می‌شود، دیوار است. البته از پانل‌های چوبی، کاغذ دیواری با الگوی کلاسیک و گچ‌بری همراه با تزیین داخلی نقاشی هم استفاده می‌شود. پارچه‌ای که برای دیوار کاربرد دارد، باید از جنس مخصوص پارچه‌های سلطنتی ضخیم و یا ابریشم خاص باشد. گچ کاری سقف از عناصر اجباری در دکوراسیون کلاسیک است و دارای تزئینات با جزئیات زیاد میباشد. حاشیه های سقف، گرد کردن گوشه ها، محل نصب لوسترها، بالای میل پرده ها و… همه باید به درستی تزئین شوند و به چشم آیند. به جای گچ کاری از دکورها با متریال فوم و اندود هم استفاده میکنند.